F1: Az utolsó pillanatban pályázott a Michelin

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.17. 10.35

A Pirelli mellett a francia gumigyártó is benyújtotta pályázatát a Forma-1 kizárólagos gumiszállítói szerepére, igaz, nem sok esélye van.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) néhány hete meghirdette a Forma-1 2017-19 közötti kizárólagos gumiszállítói tenderét, de nagyon úgy tűnt, hogy verseny nem lesz, mert csak a Pirelli pályázik újra.


A Forma-1-ből 2006 végén kiszállt Michelin neve is felröppent, de a francia gyártótól jelezték, hogy ők csak a saját feltételeik mellett térnének vissza, ugyanis az F1 jelenlegi gumifilozófiája nem tetszik nekik. A Michelin “végtelenül” tartós keverékeket és az utcai relevanciával bíró 18 colos kerékméretet preferálja.
A jelentkezési határidő ma jár le, de mint kiderült, a Michelin végül mégis pályázott, jelentette be a cég motorsportfőnöke, Pascal Couansnon.
A francia gyártónak azonban a fenti feltételek miatt nem sok esélye van, az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone a gumik erősebb kopásában látja a jó “show” egyik kulcsát, a Michelinről pedig nemrég azt mondta, hogy “ők betonkemény gumikat gyártanának, amiket januárban feltesznek, aztán decemberben leszednek az autókról”.
A csapatok részéről a 18 colos kerékméret a buktató, ugyanis ahhoz, hogy a jelenlegi 13 colos méretről átálljanak, az autók alapvető mechanikai és aerodinamikai áttervezése kellene, ami természetesen óriási költségekkel és rizikókkal jár. 

Kommentek

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.