Lauda: Szarjanak csak be a pilóták!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.16. 10.35

A Mercedes-csapat elnöke, a háromszoros világbajnok Niki Lauda is azok táborát gyarapítja, akik gyorsabb, rizikósabb Forma-1-et szeretnének látni.

Az elmúlt másfél évben egyre bővül azok kórusa, akik szerint a mai Forma-1-es autókat ugyan nagy feladat vezetni a sok kütyü miatt, de a versenyzés összességében nem nehéz, az üzemanyag- és gumispórolás, a fékek óvása miatt egyenesen lassú és unalmas az F1.


A múlt héten a 2007-es világbajnok, Kimi Räikkönen beszélt arról, hogy “veszélyesebb” Forma-1-et szeretne, a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda pedig egyetért: 
“Amikor én kerültem a Forma-2-ből a Forma-1-be, összeszartam magam. A Forma-1 legyen a férfiak versenye, ne fiatal srácoké, akik ügyesen nyomogatják a gombokat! Csakis a legtehetségesebb, legjobb versenyzőknek kellene a Forma-1-ben szerepelniük. Ma túl sok a korlátozás, túl sok a szabály, és nincsenek igazi egyéniségek” – nyilatkozta a 70-80-as években versenyző osztrák.
“Kapjanak szabadságot a mérnökök, a konstruktőrök, csak annyi a lényeg, hogy újra nehéz legyen vezetni az autókat. Nem szabad puhulnunk, a versenyzők kapaszkodjanak csak a kuplungba, ne csak a gombokat nyomkodják, mint ma! A határon autózás, a rizikófaktor most hiányzik.”
 


A háromszoros világbajnok szerint nem a szabályok toldás-foldásával lehet izgalmasabbá tenni a versenyt.
“Hogy veszélyesebb F1-et akarok-e? Nem. De rizikósabbat. Nem azt mondom, hogy ne figyeljünk a biztonságra, de ha az autók gyorsabbak lennének, az a pilótáknak és a nézőknek is automatikusan jobb lenne. Ebben az értelemben visszafelé kellene lépnünk. Az ilyen-olyan manipuláció a legrosszabb, ami egy sportágban történhet. Mármint a mesterséges tényezőkre gondolok, mint a fordított rajtrács, a sikerballaszt, amiket Bernie Ecclestone emleget. Ilyenek nem történhetnek meg!”

Kommentek

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.