Forma-1-es autókat Le Mans-ba?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.16. 13.45

A Lotus technikai főnöke szerint a mai Forma-1-es autók képesek lehetnének egy 24 órás versenyt is végigcsinálni, akár Le Mans-ban is indulhatnának.

Ahogy köztudott, a Force Indiá-s Nico Hülkenberg – Nick Tandy és Earl Bamber csapattársaként – a hétvégén első próbálkozásra megnyerte  a Le Mans-i 24 órás versenyt a Porsche színeiben.
A német pilóta diadala természetesen a Forma-1-es világot is sem hagyta hidegen, a Lotus technikai főnök, Nick Chester szerint a jövőben nem csak más F1-es pilóták, hanem akár F1-es autók is indulhatnának a versenyen, hiszen a ma, a tartósságra (is) hangsúlyt fektető szabályrendszer miatt bírnák a gyűrődést.


“A jelenlegi szabályok alapján a motoroknak és a sebességváltónak is ki kellene bírnia a teljes versenytávot – pedig korább ez nagyon nem így volt. Egy mai Forma-1-es autó alakrészeinek élettartama annyi, hogy tartóssági versenyen is indulhatna. Régen, a V8-as motorok és a korábbi sebességváltók nem bírtak ennyit. Esetleg valaki érdeklődhetne a szervező ACO-nál” – utalt arra a szakember “Nagyon jó móka lenne, mérnökként nagyon élvezném a 24 órás verseny jelentette kihívást” – tette hozzá.
A Times Forma-1-es szakírója, Kevin Eason egyetért: “Ahelyett, hogy egy Hülkenberg a szabadidejében megy versenyezni Le Mans-ba, ha elég forrást és időt kap egy csapat a felkészülésre, akkor F1-es autó is lehetne a Le Mans-i mezőnyben. Bizonyíthatnák, hogy továbbra is a Forma-1 a csúcs.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.