F1: A Red Bullnak nem tetszenek a gumik

Spórolás ellen versenytáv-csökkentés

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.06.15. 14.30

A Forma-1-es csapatoknak nehéz a kedvükben járni, a Pirellinek legalábbis nem nagyon sikerül. A Red Bullnak megint nem tetszenek a gumik.

A Pirelli vezetői valószínűleg már megtanulták, hogy nem nagyon tudnak mindenkinek megfelelő gumikat gyártani: ha túl gyorsan kopnak el, az a baj, ha túl sokáig bírják, akkor meg az. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke most amiatt borult ki, hogy a Pirelli konzervatív gumijai miatt egykiállásosak lettek a versenyek, ami nem jó az F1-nek.

“Az egykiállásos versenyek nem túl izgalmasak, fontos lenne, hogy legalább 2-3 kiállás legyen. Jelenleg egy kicsit túl konzervatívak az abroncsok” – mondta Horner.

“Ha visszagondolunk 2013-ra és Silverstone-ra, az ottani problémát kissé túlreagálta a Pirelli. Ezzel magyarázható, hogy az óvatos hozzáállás miatt most majdnem mindent kibírnak a gumik.”

“Valószínűleg a tavalyi gumik jelentették a helyes egyensúlyt a stratégia és kopás között.”

Horner szerint egyszerűen meg lehetne oldani, hogy az F1 ne a spórolásról szóljon. “Most valamivel több, mint 305 km-t kell megtennünk. Rövidítsék le a versenyeket öt körrel vagy amennyivel kell, esetleg lehessen többet tankolni. A lényeg, hogy végig nyomni lehessen spórolás nélkül.”

A Pirelli szerződése 2016 végéig érvényes, de az olaszok indulnak a 2017-2019-es időszakra kiírt tenderen is. A sportigazgató Paul Hembery elképzelhetőnek tartja, hogy a Pirelli a jövőben háromféle altípust is készít az egyes keverékekből (kemény, közepes, lágy és szuperlágy), így az egyes pályák sajátosságaihoz legjobban illő keverék közül tudna választani a gyártó.

Kommentek

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

Csodalámpával villant a Mercedes

Nem vakítja a szembejövőket, járdát és navigációs utasítást is az útra vetít a Mercedes-Benz legújabb fényszórója.

F1: Rosberg kamu kupát kapott – videó

Nico Rosberg csütörtökön megérkezett a Mercedes-csapat központjába, ahol kézbe vehette a világbajnoki kupát is. Na jó, nem egészen azt.

Eldőlt: ennyit fogsz fizetni a német sztrádáért

Jóváhagyta a német autópályákra vonatkozó “tisztességes és megkülönböztetéstől mentes” útdíj bevezetését az Európai Bizottság.

Olyan KRESZ-tábla lesz az M7-esen, mint még soha

Kihelyezik az első táblát az elektromos autók töltőpontjáról az M7-esen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.