A Pirelli vezetői valószínűleg már megtanulták, hogy nem nagyon tudnak mindenkinek megfelelő gumikat gyártani: ha túl gyorsan kopnak el, az a baj, ha túl sokáig bírják, akkor meg az. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke most amiatt borult ki, hogy a Pirelli konzervatív gumijai miatt egykiállásosak lettek a versenyek, ami nem jó az F1-nek.

“Az egykiállásos versenyek nem túl izgalmasak, fontos lenne, hogy legalább 2-3 kiállás legyen. Jelenleg egy kicsit túl konzervatívak az abroncsok” – mondta Horner.

“Ha visszagondolunk 2013-ra és Silverstone-ra, az ottani problémát kissé túlreagálta a Pirelli. Ezzel magyarázható, hogy az óvatos hozzáállás miatt most majdnem mindent kibírnak a gumik.”

“Valószínűleg a tavalyi gumik jelentették a helyes egyensúlyt a stratégia és kopás között.”

Horner szerint egyszerűen meg lehetne oldani, hogy az F1 ne a spórolásról szóljon. “Most valamivel több, mint 305 km-t kell megtennünk. Rövidítsék le a versenyeket öt körrel vagy amennyivel kell, esetleg lehessen többet tankolni. A lényeg, hogy végig nyomni lehessen spórolás nélkül.”

A Pirelli szerződése 2016 végéig érvényes, de az olaszok indulnak a 2017-2019-es időszakra kiírt tenderen is. A sportigazgató Paul Hembery elképzelhetőnek tartja, hogy a Pirelli a jövőben háromféle altípust is készít az egyes keverékekből (kemény, közepes, lágy és szuperlágy), így az egyes pályák sajátosságaihoz legjobban illő keverék közül tudna választani a gyártó.