F1: Alonso Le Mans után sóvárog

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.14. 11.00

Fernando Alonso nagyon szeretne Le Mans-i prototípussal versenyezni, irigykedve figyelheti a Force Indiá-s Nico Hülkenberget és Mark Webbert.

Szombat délután óta zajlik az autóversenyzés egyik ékkövének számító Le Mans-i 24 órás verseny, amelyen az egykori Red Bull-pilóta Mark Webber, valamint a Forma-1-ben jelenleg is részt vevő Force Indiá-s Nico Hülkenberg is részt vesz a Porsche színeiben.
A csúcsot jelentő LMP1 kategória szuperhibridjei közelítik a Forma-1-es technikai szintjét, és annak ellenére, hogy tartóssági versenyzésről van szó, a spórolás kevésbé érzékelhető, mint a mai F1-ben. Fernando Alonso idén szeretett is volna próbát tenni Le Mans-ban, de a Honda nem engedte, így nem titkolt irigykedéssel figyeli, mi zajlik Franciaországban:


“Versenyzői szemmel nagyon vonzók az autók, technikailag a csúcsot jelentik. Az ember három etapon, két órán keresztül 3 tizeden belüli köröket hozhat. A Forma-1-ben az utóbbi években már el is felejtettük, hogy milyen két órán keresztül ugyanúgy viselkedő autót vezetni.” 
Alonso 2014-ben hivatalos starterként személyesen is ott volt és végig követte a futamot, ami meghatározó élmény volt számára:
“Nagyon élveztem. A sokkal lazább az atmoszféra, az emberek nyíltabbak, lazábbak. Nagy rendezvény, talán nincs akkora visszhangja, mint egy Forma-1-es futamnak, de valójában nagyobb, mint bármelyik F1-es verseny.”
20 óra után egyébként a 19-es rajtszámú Porsche vezet, ami nem kis részben a Le Mans-ban idén bemutatkozó Hülkenberg kiváló etapjainak is köszönhető. 

Kommentek

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

Csodalámpával villant a Mercedes

Nem vakítja a szembejövőket, járdát és navigációs utasítást is az útra vetít a Mercedes-Benz legújabb fényszórója.

F1: Rosberg kamu kupát kapott – videó

Nico Rosberg csütörtökön megérkezett a Mercedes-csapat központjába, ahol kézbe vehette a világbajnoki kupát is. Na jó, nem egészen azt.

Eldőlt: ennyit fogsz fizetni a német sztrádáért

Jóváhagyta a német autópályákra vonatkozó “tisztességes és megkülönböztetéstől mentes” útdíj bevezetését az Európai Bizottság.

Olyan KRESZ-tábla lesz az M7-esen, mint még soha

Kihelyezik az első táblát az elektromos autók töltőpontjáról az M7-esen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.