A három Porsche nyerte a Le Mans-i időmérőt

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.06.12. 16.30

A Le Mans-i 24 órás időmérő edzésén a Porsche három LMP1-es autója szerezte meg az első három rajtkockát. Versenytempóban nagyon jó az Audi.

A Le Mans-i 24 órás előtt összesen három időmérő edzést rendeznek, ezek összesített eredménye adja a rajtsorrendet. A legjobb időt még a szerdai első időmérőn autózta a Porsche 919 Hybriddel Neel Jani, a 3:16.887-es idő időmérős rekordot jelent azóta, hogy sikánokkal bővítték a Mulsanne egyenest.

Jani társai Romain Dumas és Marc Lieb, a trió kevesebb mint egy másodperccel előzte meg a Webber, Hartley, Bernhard összeállítású hármast. A harmadik helyről az F1-ből átruccant Nico Hülkenberg nevével fémjelzett porschés együttes indulhat.

Az utolsó 15 Le Mans-i 24 órásból 13-at az Audi nyert meg, a német márka esélyei ráadásul az idén sem rosszak. Versenytempóban gyorsabbnak tűntek az audisok a Porsche autóinál, de 24 óra alatt sok minden történhet.

A Le Mans-i 24 órás egyike a világ legrégebbi autóversenyeinek, 1923 óta rendezik meg sarthe-i versenypályán. Eredetileg a sorozatgyártású autók megbízhatóságának és gazdaságosságának tesztelésére szolgált a futam, ma már elsősorban prototípusok versenyeznek.

A mezőny mindig szombaton kora délután rajtol el, és másnap kora délután ér célba. A 24 óra alatt közel 5000 kilométert tesznek meg a versenyzők, a rekord a 2010-es versenyen született meg 5410 kilométerrel.

Le Mans, időmérő edzés:

1. Jani, Dumas, Lieb (Porsche 919 Hybrid) 3:16.887
2. Webber, Bernhard, Hartley (Porsche 919 Hybrid) 3:17.767
3. Hülkenberg, Bamber, Tandy (Porsche 919 Hybrid) 3:18.862
4. di Grassi, Duval, Jarvis (Audi R18 e-tron) 3:19.866
5. Fassler, Lotterer, Treluyer (Audi R18 e-tron) 3:20.561
6. Albuquerque, Bonanomi, Rast (Audi R18 e-tron) 3:20.997
7. Wurz, Sarrazin, Conway (Toyota TS 040 Hybrid) 3:23.543
8. Davidson, Buemi, Nakadzsima (Toyota TS 040 Hybrid) 3:23.767

Kommentek

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.