F1: Alonso udvariatlan, de nem baj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.11. 13.15

A Ferrari csapatfőnökét nem zavarják Fernando Alonso beszólásai, ő csak a saját munkájára és a saját pilótáira figyel.

A Ferrari tavaly év végén kinevezett csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene a Forma-1 hivatalos oldalának adott interjút, amelyben számos témát érintett. 
Az olasz szakember a legendás csapat irányításával járó nyomásról ezt mondta:


“Nem, nem érzek nyomást, vagyis hadd fogalmazzak úgy, hogy inkább felelősséget érzek. Azt rendesen! De ha sikerül kizárni a média által generált nyomást, akkor ez egy álommunka. Éveken keresztül az volt az álmom, hogy valamikor otthon, Olaszországban dolgozhassak, és most megkaptam az ország legjobb állását. Ez igazán boldoggá tesz. Igen, nagy a nyomás, de nagyszerű emberek vesznek körül, ami sokat segít. Igyekszem úgy vezetni őket, hogy közben önmagam maradjak, ugyanakkor figyelek az elnökre, Sergio Marchionne úrra is, aki tanácsokat ad, támogatást nyújt, és aki kiváló az üzleti dolgok tekintetében.”
Arrivabene azt mondta, a helyzettől függ, mennyire szól bele Marchionne a munkába:
“Az első hat-hét hónapban mindig rendelkezésemre állt, ha tanácsra volt szükségem, ez is mutatja, milyen szenvedélyesen szereti az F1-et. Természetesen folyamatosan tájékoztatom őt a történésekről, azért csak ő a főnököm. De a kommunikáció intenzitása a helyzettől függ, néha három-négy napig nem beszélünk, máskor akár naponta háromszor-négyszer is.”
A korábban a dohánygyártó Philip Morris marketingfőnökeként dolgozó olasz nem érzi, hogy a műszaki háttér hiánya hátrányt jelentene számára.
“A csapatfőnök nem mérnök. Régen talán így volt, de ha megnézzük Jean Todtot, Flavio Briatorét, Christian Hornert vagy épp Toto Wolffot, mindannyian nagyon sokat nyertek, pedig egyikük sem mérnök. Ehhez a munkához 360 fokos megközelítés kell, képben kell lenni mindent illetően, és összhangba kell hozni a műszaki és a pénzügyi oldalt. Ha szabadjára engedjük a mérnököket, annak gyorsan csőd lesz a vége! Ebből a szempontból jobb is, hogy nem vagyok mérnök!”


A Ferraritól a jelenleg küszködő McLarenhez átigazolt Fernando Alonso többször is kijelentette mostanában, hogy nem bánja a váltást, mert az olasz csapatnál most sem győzhetne. Arrivabene nem veszi ezeket magára.
“Én Vettellel, Kimivel és persze a csapattal foglalkozom. A csapat mindenekfelett. Mindenki mondhat, amit akar. Tudom, hogy Alonso udvariatlanul beszélt, de nem érdekel.”
Míg az idén érkezett Vettelről úgy gondolja, hozzá hasonlóan nagyon lelkes, hiszen hozzá hasonlóan az álma vált valóra a Ferrarihoz igazolással, az év végén lejáró szerződésű Kimi Räikkönen azonban érdekesebb kérdés.


“Ahogy már mondtam, minden az eredményein múlik. Ha hozza, amit kértem tőle, miért ne maradhatna még? Hogy mit várok tőle? Pontokat. A csapatnál Enzo Ferrarihoz visszanyúlóan a konstruktőri cím fontosabb az egyéninél, annak a megnyeréséhez viszont két erős pilóta kell. Nyíltan megmondtam Kiminek, ő is tudja, hogy minél több pontot hoz, annál nagyobb az esélye a hosszabbításra.” 
“Pillanatnyilag csak a jelenlegi versenyzőinkre koncentrálok, de tisztában vagyok vele, hogy a Ferrariba bármikor beülne bármelyik pilóta. Ez tehát nem jelent problémát.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.