F1: Alonso udvariatlan, de nem baj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.11. 13.15

A Ferrari csapatfőnökét nem zavarják Fernando Alonso beszólásai, ő csak a saját munkájára és a saját pilótáira figyel.

A Ferrari tavaly év végén kinevezett csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene a Forma-1 hivatalos oldalának adott interjút, amelyben számos témát érintett. 
Az olasz szakember a legendás csapat irányításával járó nyomásról ezt mondta:


“Nem, nem érzek nyomást, vagyis hadd fogalmazzak úgy, hogy inkább felelősséget érzek. Azt rendesen! De ha sikerül kizárni a média által generált nyomást, akkor ez egy álommunka. Éveken keresztül az volt az álmom, hogy valamikor otthon, Olaszországban dolgozhassak, és most megkaptam az ország legjobb állását. Ez igazán boldoggá tesz. Igen, nagy a nyomás, de nagyszerű emberek vesznek körül, ami sokat segít. Igyekszem úgy vezetni őket, hogy közben önmagam maradjak, ugyanakkor figyelek az elnökre, Sergio Marchionne úrra is, aki tanácsokat ad, támogatást nyújt, és aki kiváló az üzleti dolgok tekintetében.”
Arrivabene azt mondta, a helyzettől függ, mennyire szól bele Marchionne a munkába:
“Az első hat-hét hónapban mindig rendelkezésemre állt, ha tanácsra volt szükségem, ez is mutatja, milyen szenvedélyesen szereti az F1-et. Természetesen folyamatosan tájékoztatom őt a történésekről, azért csak ő a főnököm. De a kommunikáció intenzitása a helyzettől függ, néha három-négy napig nem beszélünk, máskor akár naponta háromszor-négyszer is.”
A korábban a dohánygyártó Philip Morris marketingfőnökeként dolgozó olasz nem érzi, hogy a műszaki háttér hiánya hátrányt jelentene számára.
“A csapatfőnök nem mérnök. Régen talán így volt, de ha megnézzük Jean Todtot, Flavio Briatorét, Christian Hornert vagy épp Toto Wolffot, mindannyian nagyon sokat nyertek, pedig egyikük sem mérnök. Ehhez a munkához 360 fokos megközelítés kell, képben kell lenni mindent illetően, és összhangba kell hozni a műszaki és a pénzügyi oldalt. Ha szabadjára engedjük a mérnököket, annak gyorsan csőd lesz a vége! Ebből a szempontból jobb is, hogy nem vagyok mérnök!”


A Ferraritól a jelenleg küszködő McLarenhez átigazolt Fernando Alonso többször is kijelentette mostanában, hogy nem bánja a váltást, mert az olasz csapatnál most sem győzhetne. Arrivabene nem veszi ezeket magára.
“Én Vettellel, Kimivel és persze a csapattal foglalkozom. A csapat mindenekfelett. Mindenki mondhat, amit akar. Tudom, hogy Alonso udvariatlanul beszélt, de nem érdekel.”
Míg az idén érkezett Vettelről úgy gondolja, hozzá hasonlóan nagyon lelkes, hiszen hozzá hasonlóan az álma vált valóra a Ferrarihoz igazolással, az év végén lejáró szerződésű Kimi Räikkönen azonban érdekesebb kérdés.


“Ahogy már mondtam, minden az eredményein múlik. Ha hozza, amit kértem tőle, miért ne maradhatna még? Hogy mit várok tőle? Pontokat. A csapatnál Enzo Ferrarihoz visszanyúlóan a konstruktőri cím fontosabb az egyéninél, annak a megnyeréséhez viszont két erős pilóta kell. Nyíltan megmondtam Kiminek, ő is tudja, hogy minél több pontot hoz, annál nagyobb az esélye a hosszabbításra.” 
“Pillanatnyilag csak a jelenlegi versenyzőinkre koncentrálok, de tisztában vagyok vele, hogy a Ferrariba bármikor beülne bármelyik pilóta. Ez tehát nem jelent problémát.”

Kommentek

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

F1: Nagyon csúnyát mondtak Rosbergről

Úgy tűnik, Jacques Villeneuve nem tartja sokra Nico Rosberget amiatt, hogy a német a bajnoki címét követően visszavonult.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.