A Ferrari tavaly év végén kinevezett csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene a Forma-1 hivatalos oldalának adott interjút, amelyben számos témát érintett. 
Az olasz szakember a legendás csapat irányításával járó nyomásról ezt mondta:


“Nem, nem érzek nyomást, vagyis hadd fogalmazzak úgy, hogy inkább felelősséget érzek. Azt rendesen! De ha sikerül kizárni a média által generált nyomást, akkor ez egy álommunka. Éveken keresztül az volt az álmom, hogy valamikor otthon, Olaszországban dolgozhassak, és most megkaptam az ország legjobb állását. Ez igazán boldoggá tesz. Igen, nagy a nyomás, de nagyszerű emberek vesznek körül, ami sokat segít. Igyekszem úgy vezetni őket, hogy közben önmagam maradjak, ugyanakkor figyelek az elnökre, Sergio Marchionne úrra is, aki tanácsokat ad, támogatást nyújt, és aki kiváló az üzleti dolgok tekintetében.”
Arrivabene azt mondta, a helyzettől függ, mennyire szól bele Marchionne a munkába:
“Az első hat-hét hónapban mindig rendelkezésemre állt, ha tanácsra volt szükségem, ez is mutatja, milyen szenvedélyesen szereti az F1-et. Természetesen folyamatosan tájékoztatom őt a történésekről, azért csak ő a főnököm. De a kommunikáció intenzitása a helyzettől függ, néha három-négy napig nem beszélünk, máskor akár naponta háromszor-négyszer is.”
A korábban a dohánygyártó Philip Morris marketingfőnökeként dolgozó olasz nem érzi, hogy a műszaki háttér hiánya hátrányt jelentene számára.
“A csapatfőnök nem mérnök. Régen talán így volt, de ha megnézzük Jean Todtot, Flavio Briatorét, Christian Hornert vagy épp Toto Wolffot, mindannyian nagyon sokat nyertek, pedig egyikük sem mérnök. Ehhez a munkához 360 fokos megközelítés kell, képben kell lenni mindent illetően, és összhangba kell hozni a műszaki és a pénzügyi oldalt. Ha szabadjára engedjük a mérnököket, annak gyorsan csőd lesz a vége! Ebből a szempontból jobb is, hogy nem vagyok mérnök!”


A Ferraritól a jelenleg küszködő McLarenhez átigazolt Fernando Alonso többször is kijelentette mostanában, hogy nem bánja a váltást, mert az olasz csapatnál most sem győzhetne. Arrivabene nem veszi ezeket magára.
“Én Vettellel, Kimivel és persze a csapattal foglalkozom. A csapat mindenekfelett. Mindenki mondhat, amit akar. Tudom, hogy Alonso udvariatlanul beszélt, de nem érdekel.”
Míg az idén érkezett Vettelről úgy gondolja, hozzá hasonlóan nagyon lelkes, hiszen hozzá hasonlóan az álma vált valóra a Ferrarihoz igazolással, az év végén lejáró szerződésű Kimi Räikkönen azonban érdekesebb kérdés.


“Ahogy már mondtam, minden az eredményein múlik. Ha hozza, amit kértem tőle, miért ne maradhatna még? Hogy mit várok tőle? Pontokat. A csapatnál Enzo Ferrarihoz visszanyúlóan a konstruktőri cím fontosabb az egyéninél, annak a megnyeréséhez viszont két erős pilóta kell. Nyíltan megmondtam Kiminek, ő is tudja, hogy minél több pontot hoz, annál nagyobb az esélye a hosszabbításra.” 
“Pillanatnyilag csak a jelenlegi versenyzőinkre koncentrálok, de tisztában vagyok vele, hogy a Ferrariba bármikor beülne bármelyik pilóta. Ez tehát nem jelent problémát.”