F1: Alonso udvariatlan, de nem baj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.11. 13.15

A Ferrari csapatfőnökét nem zavarják Fernando Alonso beszólásai, ő csak a saját munkájára és a saját pilótáira figyel.

A Ferrari tavaly év végén kinevezett csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene a Forma-1 hivatalos oldalának adott interjút, amelyben számos témát érintett. 
Az olasz szakember a legendás csapat irányításával járó nyomásról ezt mondta:


“Nem, nem érzek nyomást, vagyis hadd fogalmazzak úgy, hogy inkább felelősséget érzek. Azt rendesen! De ha sikerül kizárni a média által generált nyomást, akkor ez egy álommunka. Éveken keresztül az volt az álmom, hogy valamikor otthon, Olaszországban dolgozhassak, és most megkaptam az ország legjobb állását. Ez igazán boldoggá tesz. Igen, nagy a nyomás, de nagyszerű emberek vesznek körül, ami sokat segít. Igyekszem úgy vezetni őket, hogy közben önmagam maradjak, ugyanakkor figyelek az elnökre, Sergio Marchionne úrra is, aki tanácsokat ad, támogatást nyújt, és aki kiváló az üzleti dolgok tekintetében.”
Arrivabene azt mondta, a helyzettől függ, mennyire szól bele Marchionne a munkába:
“Az első hat-hét hónapban mindig rendelkezésemre állt, ha tanácsra volt szükségem, ez is mutatja, milyen szenvedélyesen szereti az F1-et. Természetesen folyamatosan tájékoztatom őt a történésekről, azért csak ő a főnököm. De a kommunikáció intenzitása a helyzettől függ, néha három-négy napig nem beszélünk, máskor akár naponta háromszor-négyszer is.”
A korábban a dohánygyártó Philip Morris marketingfőnökeként dolgozó olasz nem érzi, hogy a műszaki háttér hiánya hátrányt jelentene számára.
“A csapatfőnök nem mérnök. Régen talán így volt, de ha megnézzük Jean Todtot, Flavio Briatorét, Christian Hornert vagy épp Toto Wolffot, mindannyian nagyon sokat nyertek, pedig egyikük sem mérnök. Ehhez a munkához 360 fokos megközelítés kell, képben kell lenni mindent illetően, és összhangba kell hozni a műszaki és a pénzügyi oldalt. Ha szabadjára engedjük a mérnököket, annak gyorsan csőd lesz a vége! Ebből a szempontból jobb is, hogy nem vagyok mérnök!”


A Ferraritól a jelenleg küszködő McLarenhez átigazolt Fernando Alonso többször is kijelentette mostanában, hogy nem bánja a váltást, mert az olasz csapatnál most sem győzhetne. Arrivabene nem veszi ezeket magára.
“Én Vettellel, Kimivel és persze a csapattal foglalkozom. A csapat mindenekfelett. Mindenki mondhat, amit akar. Tudom, hogy Alonso udvariatlanul beszélt, de nem érdekel.”
Míg az idén érkezett Vettelről úgy gondolja, hozzá hasonlóan nagyon lelkes, hiszen hozzá hasonlóan az álma vált valóra a Ferrarihoz igazolással, az év végén lejáró szerződésű Kimi Räikkönen azonban érdekesebb kérdés.


“Ahogy már mondtam, minden az eredményein múlik. Ha hozza, amit kértem tőle, miért ne maradhatna még? Hogy mit várok tőle? Pontokat. A csapatnál Enzo Ferrarihoz visszanyúlóan a konstruktőri cím fontosabb az egyéninél, annak a megnyeréséhez viszont két erős pilóta kell. Nyíltan megmondtam Kiminek, ő is tudja, hogy minél több pontot hoz, annál nagyobb az esélye a hosszabbításra.” 
“Pillanatnyilag csak a jelenlegi versenyzőinkre koncentrálok, de tisztában vagyok vele, hogy a Ferrariba bármikor beülne bármelyik pilóta. Ez tehát nem jelent problémát.”

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.