F1: A Pirelli puhít a kínálatán

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.11. 10.45

A Pirelli keverékei túl tartósak idén, úgy néz ki, hogy a Forma-1 gumiszállítója kénytelen lesz szinte mindenhova a két leglágyabbat vinni.

A Pirelli Forma-1-es beszállását követő első három évben a pilóták és a csapatok szinte folyamatosan arra panaszkodtak, hogy az olasz gyártó abroncsai túl sérülékenyek, túl gyorsan és hirtelen kopnak.


A gumiszállító a 2014-es nagy szabályváltozási csomagra már más hozzáállással készült, a keverékeit tartósabbá tette, hogy ezzel a tényezővel ne kelljen bajlódnia az új erőforrásokkal ismerkedő csapatoknak. 2015-re is maradtak a konzervatív megközelítésnél, a szuperlágyon kívül nem is nyúltak a keverékekhez, de mostanra világos, hogy az óvatosság visszaütött.
A múlt hétvégi Kanadai Nagydíjra a Pirelli ugyan a két legpuhább keverékét, a lágyat és a szuperlágyat vitte, de a 70 körös versenyt így is mindenki képes volt egy, kötelező kiállással végigcsinálni, ami rosszat tett a versenynek. (A Ferrari versenyzői kétkiállásos stratégiát vittek, de ez tudatos döntés volt, nem kényszer.)


Az olasz gyártónál érzik, hogy baj van, de idén legfeljebb annyit tehetnek, hogy a kemény és a közepes keveréket nem viszik sehova.
“Idén már nem sokat tehetünk. Pár futamon eltolhatjuk a kínálatot egy lépéssel, vagy két lépés távolságra lévő keverékeket vihetünk, hogy nagyobb legyen a különbség. De úgy néz ki, hogy sikerült annyira leszorítani a kopást, hogy még a leglágyabb keverékekből is sokkal több kört hoznak ki a versenyzők, mint hittük” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery az F1i-nek.
A szakember azt is tisztázta, mit ért két lépésen: “Mondjuk a szuperlágy a közepessel, szóval jó nagy a különbség. Mondjuk ha megnézzük, hogy Kanadában még a szuperlággyal is 30 kört mentek, amikor 15 lett volna az ideális…”
A Pirelli a jövő hétvégi Osztrák Nagydíjra is a lágy-szuperlágy párost szállítja.

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.