F1: A Pirelli puhít a kínálatán

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.11. 10.45

A Pirelli keverékei túl tartósak idén, úgy néz ki, hogy a Forma-1 gumiszállítója kénytelen lesz szinte mindenhova a két leglágyabbat vinni.

A Pirelli Forma-1-es beszállását követő első három évben a pilóták és a csapatok szinte folyamatosan arra panaszkodtak, hogy az olasz gyártó abroncsai túl sérülékenyek, túl gyorsan és hirtelen kopnak.


A gumiszállító a 2014-es nagy szabályváltozási csomagra már más hozzáállással készült, a keverékeit tartósabbá tette, hogy ezzel a tényezővel ne kelljen bajlódnia az új erőforrásokkal ismerkedő csapatoknak. 2015-re is maradtak a konzervatív megközelítésnél, a szuperlágyon kívül nem is nyúltak a keverékekhez, de mostanra világos, hogy az óvatosság visszaütött.
A múlt hétvégi Kanadai Nagydíjra a Pirelli ugyan a két legpuhább keverékét, a lágyat és a szuperlágyat vitte, de a 70 körös versenyt így is mindenki képes volt egy, kötelező kiállással végigcsinálni, ami rosszat tett a versenynek. (A Ferrari versenyzői kétkiállásos stratégiát vittek, de ez tudatos döntés volt, nem kényszer.)


Az olasz gyártónál érzik, hogy baj van, de idén legfeljebb annyit tehetnek, hogy a kemény és a közepes keveréket nem viszik sehova.
“Idén már nem sokat tehetünk. Pár futamon eltolhatjuk a kínálatot egy lépéssel, vagy két lépés távolságra lévő keverékeket vihetünk, hogy nagyobb legyen a különbség. De úgy néz ki, hogy sikerült annyira leszorítani a kopást, hogy még a leglágyabb keverékekből is sokkal több kört hoznak ki a versenyzők, mint hittük” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery az F1i-nek.
A szakember azt is tisztázta, mit ért két lépésen: “Mondjuk a szuperlágy a közepessel, szóval jó nagy a különbség. Mondjuk ha megnézzük, hogy Kanadában még a szuperlággyal is 30 kört mentek, amikor 15 lett volna az ideális…”
A Pirelli a jövő hétvégi Osztrák Nagydíjra is a lágy-szuperlágy párost szállítja.

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.