F1: A Pirelli puhít a kínálatán

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.11. 10.45

A Pirelli keverékei túl tartósak idén, úgy néz ki, hogy a Forma-1 gumiszállítója kénytelen lesz szinte mindenhova a két leglágyabbat vinni.

A Pirelli Forma-1-es beszállását követő első három évben a pilóták és a csapatok szinte folyamatosan arra panaszkodtak, hogy az olasz gyártó abroncsai túl sérülékenyek, túl gyorsan és hirtelen kopnak.


A gumiszállító a 2014-es nagy szabályváltozási csomagra már más hozzáállással készült, a keverékeit tartósabbá tette, hogy ezzel a tényezővel ne kelljen bajlódnia az új erőforrásokkal ismerkedő csapatoknak. 2015-re is maradtak a konzervatív megközelítésnél, a szuperlágyon kívül nem is nyúltak a keverékekhez, de mostanra világos, hogy az óvatosság visszaütött.
A múlt hétvégi Kanadai Nagydíjra a Pirelli ugyan a két legpuhább keverékét, a lágyat és a szuperlágyat vitte, de a 70 körös versenyt így is mindenki képes volt egy, kötelező kiállással végigcsinálni, ami rosszat tett a versenynek. (A Ferrari versenyzői kétkiállásos stratégiát vittek, de ez tudatos döntés volt, nem kényszer.)


Az olasz gyártónál érzik, hogy baj van, de idén legfeljebb annyit tehetnek, hogy a kemény és a közepes keveréket nem viszik sehova.
“Idén már nem sokat tehetünk. Pár futamon eltolhatjuk a kínálatot egy lépéssel, vagy két lépés távolságra lévő keverékeket vihetünk, hogy nagyobb legyen a különbség. De úgy néz ki, hogy sikerült annyira leszorítani a kopást, hogy még a leglágyabb keverékekből is sokkal több kört hoznak ki a versenyzők, mint hittük” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery az F1i-nek.
A szakember azt is tisztázta, mit ért két lépésen: “Mondjuk a szuperlágy a közepessel, szóval jó nagy a különbség. Mondjuk ha megnézzük, hogy Kanadában még a szuperlággyal is 30 kört mentek, amikor 15 lett volna az ideális…”
A Pirelli a jövő hétvégi Osztrák Nagydíjra is a lágy-szuperlágy párost szállítja.

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.