Míg a Mercedes nagyon beletalált a 2014-ben bevezetett új, 1,6 literes, turbós V6-os motorszabványba, a többi gyártó nem kezdett valami jól. A Ferrari idén ugyan egy kicsit közelebb került a címvédőkhöz, de a Renault és az idén beszállt Honda borzasztóan szenved.
2015-ben a szabályok pontatlan megfogalmazása miatt az idény során is lehet fejleszteni – igaz, csak korlátozottan -, a jelen állás szerint jövő február végétől egészen a 2016-os szezon lezárulásáig nem lehet majd hozzányúlni az erőforrásokhoz.
A Ferrari, a Renault és a Honda benne lenne, sőt egyenesen kívánja a motorfejlesztési tilalom eltörlését, de a Mercedesnek ez nem érdeke. 
A Honda-partner McLaren versenyfőnöke, Eric Boullier úgy véli, azért Stuttgartban is belátják majd, hogy a teljes Forma-1 sínyli meg, ha kötik az ebet a karóhoz.
“Minden azon múlik, hogyan alakulnak a tárgyalások. A Mercedesnél hajlandóak meghallgatni az érveket, már most is nyitottak, tudom, hogy Toto (Wolff, csapatfőnök) és Niki (Lauda, címzetes elnök) is aggódik a Forma-1-ért. Meggyőződésem, hogy lehetséges a változtatás, csak globálisan kell szemlélni a helyzetet” – idézte az Autosport Boullier-t.
“Mi mindig is nyitottak voltunk a fejlesztés iránt. Az álláspontunk is világos: a lehető legnagyobb szabadságot szeretnénk elérni, ugyanis a Forma-1-et jelenleg a motor dominálja. Ha megnézzük, a kasztnit akkor fejleszthetjük, amikor szeretnénk, a motoroknál viszont a gyártók nem zárkózhatnak fel, nem versenyezhetnek fair körülmények között.”
“Persze, mindenkire ugyanazok a szabályok vonatkoznak, és mindenki előre ismerte őket, de azért szükséges bizonyos szintű rugalmasság. Változtatni kell a szabályokon. A Forma-1 érdekében vezettük be a mostani szabályrendszert, de bölcsen meg kell fontolni, hogyan is változtassunk.”
A McLaren és a Honda a fejlesztés liberalizálása híján akár évekig is eshet-kelhet, ha hinni lehet a Red Bull-főnöknek, a Renault ki is száll, ha nem fejleszthet jövőre, azonban a Mercedes jóindulata legalábbis kétséges, többször kijelentették már, hogy a dominanciáért nem lehet őket hibáztatni, Niki Lauda épp a héten mondta, hogy nem az ő dolguk a Forma-1 izgalmasabbá tétele.