F1: A Mercedes megértésében bízik a McLaren

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.11. 09.35

A McLaren versenyfőnöke szerint a Mercedesnél is beláthatják, hogy a Forma-1 érdekében lazítani kell a motorfejlesztési szabályokon.

Míg a Mercedes nagyon beletalált a 2014-ben bevezetett új, 1,6 literes, turbós V6-os motorszabványba, a többi gyártó nem kezdett valami jól. A Ferrari idén ugyan egy kicsit közelebb került a címvédőkhöz, de a Renault és az idén beszállt Honda borzasztóan szenved.
2015-ben a szabályok pontatlan megfogalmazása miatt az idény során is lehet fejleszteni – igaz, csak korlátozottan -, a jelen állás szerint jövő február végétől egészen a 2016-os szezon lezárulásáig nem lehet majd hozzányúlni az erőforrásokhoz.
A Ferrari, a Renault és a Honda benne lenne, sőt egyenesen kívánja a motorfejlesztési tilalom eltörlését, de a Mercedesnek ez nem érdeke. 
A Honda-partner McLaren versenyfőnöke, Eric Boullier úgy véli, azért Stuttgartban is belátják majd, hogy a teljes Forma-1 sínyli meg, ha kötik az ebet a karóhoz.
“Minden azon múlik, hogyan alakulnak a tárgyalások. A Mercedesnél hajlandóak meghallgatni az érveket, már most is nyitottak, tudom, hogy Toto (Wolff, csapatfőnök) és Niki (Lauda, címzetes elnök) is aggódik a Forma-1-ért. Meggyőződésem, hogy lehetséges a változtatás, csak globálisan kell szemlélni a helyzetet” – idézte az Autosport Boullier-t.
“Mi mindig is nyitottak voltunk a fejlesztés iránt. Az álláspontunk is világos: a lehető legnagyobb szabadságot szeretnénk elérni, ugyanis a Forma-1-et jelenleg a motor dominálja. Ha megnézzük, a kasztnit akkor fejleszthetjük, amikor szeretnénk, a motoroknál viszont a gyártók nem zárkózhatnak fel, nem versenyezhetnek fair körülmények között.”
“Persze, mindenkire ugyanazok a szabályok vonatkoznak, és mindenki előre ismerte őket, de azért szükséges bizonyos szintű rugalmasság. Változtatni kell a szabályokon. A Forma-1 érdekében vezettük be a mostani szabályrendszert, de bölcsen meg kell fontolni, hogyan is változtassunk.”
A McLaren és a Honda a fejlesztés liberalizálása híján akár évekig is eshet-kelhet, ha hinni lehet a Red Bull-főnöknek, a Renault ki is száll, ha nem fejleszthet jövőre, azonban a Mercedes jóindulata legalábbis kétséges, többször kijelentették már, hogy a dominanciáért nem lehet őket hibáztatni, Niki Lauda épp a héten mondta, hogy nem az ő dolguk a Forma-1 izgalmasabbá tétele.

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósokat pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.