F1: A pilóták már nem élvezik a vezetést?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.10. 09.35

Az egykori Williams-, McLaren- és Red Bull-pilóta David Coulthard szerint a versenyzők számára nem nyújt élvezetet a mai Forma-1, és ez látszik a nézettségi adatokon is.

Az 1994 és 2008 között versenyző egykori Williams-, McLaren- és Red Bull-pilóta, David Coulthard szerint a Forma-1-ből jelenleg a pilóták számára is hiányzik az izgalom és az élvezet.


“A Forma-1 az Ayrton Senna, Alain Prost és Nigel Mansell által vezetett ficánkoló vadlovaktól mára rendszer-felügyeleti gyakorlatig jutott, amit Fernando Alonso nemrég a repülőgépek vezetéséhez hasonlított. Az a szomorú igazság, hogy a pilóták nem élvezik a mai F1-et, egyszerűen nem teszi őket próbára a vezetés. Persze most sem könnyű vezetni az autókat, most is a leggyorsabb, legkifinomultabb versenyjárgányok, de nem jelentenek elég kihívást” – magyarázta a BBC szakkommentátoraként dolgozó 13-szoros futamgyőztes.
A fentiekre jó példa volt az általában izgalmas, élvezetes Kanadai Nagydíj, amely idén csak azt hozta, mint a futamok többsége: fékkímélést és üzemanyag-spórolást.
“Az F1-nek újra szexissé kell válnia, kell, hogy ott legyen benne a veszély. Jelenleg az egyetlen veszély az, hogy végleg kiveszik belőle az ilyesmi. Nem titok, hogy néhány országban romlik a nézettség, szerintem ez nem véletlen egybeesés. A versenyzőknek nem szoftverrendszereket kellene menedzselniük, nem mérnökösködni kellene a volánnál, nem az üzemanyag és a gumik miatt kellene folyamatosan aggódni.”

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.