F1: A Renault tényleg kiszállhat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.09. 09.30

A Red Bull csapatfőnöke szerint a francia gyártó komolyan megfontolhatja a Forma-1-ből való távozást, mert a jelenlegi szabályok mellett nincs értelme a maradásuknak.

Bár a Forma-1-ben 2014-en bemutatott 1,6 literes, turbós V6-os hibrid erőforrások bevezetését a Renault vetette fel és harcolta ki, a francia gyártó csúnyán melényúlt a megvalósítással. A Red Bull partnereként 2009 és 2013 között győzelmet győzelemre halmozó, a bajnoki küzdelemben négyszer duplázó márka már 2014-re is rosszul készült fel, a 2015-ös javítási kísérletei pedig további visszalépést hoztak.


A Renault F1-es motorfőnöke, Cyril Abiteboul már márciusban azt állította, hogy minden lehetőséget – köztük a távozást is – mérlegelnek, a pletykák alapján eddig inkább úgy tűnt, hogy a Toro Rosso vagy a Lotus megvásárlásával újra saját, gyári csapat indítása felé hajlanak.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner egy friss megszólalásában arra utalt, hogy a fentiek ellenére nagyon is való lehetőség a motorszállító kiszállása. A fő probléma az idény közbeni motorfejlesztés tilalma.
“Kritikus pontra jutottunk a Renault Forma-1-es elkötelezettségét illetően. Ha februárban lezárjuk a motorfejlesztést, azzal gyakorlatilag búcsút intünk a Renault-nak” – utalt arra, hogy az idei, adminisztrációs hiba miatt lehetővé vált fejlesztgetés a szabályok pontosítása után már kizárt lesz 2016-ban.  


“A Mercedesnek felnőtt módjára kellene mérlegelnie ezt, és a Nemzetközi Automobil Szövetségnek is figyelemmel kellene lennie az F1 hosszabb távú érdekeire. Persze ha belefér, hogy az F1 elveszítsen egy motorszállítót, akkor ragaszkodjunk csak a február 28-i dátumhoz…”
Horner ezzel arra célzott, hogy a Ferrari, és a még a Renault-nál is jobban küszködő, egyedül a McLarennek szállító Honda is üdvözölné a motorfejlesztés felszabadítását, de ha a jelenleg domináns Mercedes nem bólint rá, a következő évre lehetetlen a szabálymódosítás.
Idén a motorgyártók meghatározott számú zsetonokból gazdálkodva végezhetnek teljesítménynövelő módosításokat, de a 2016-os motorspecifikációkat jövő február végén le kell adni, onnantól a szezon végéig már tilos lesz az ilyen munka.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.