F1: Vettel nem ájult el a csodás felzárkózástól

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.06.08. 08.30

Sebastian Vettel a 18. helyről indulva ötödik lett a Kanadai Nagydíjon, de maradt benne hiányérzet. Kimi Räikkönen nem érti a megpördülést, amin elment a dobogó.

Sebastian Vettel óriási felzárkózást mutatott be a Kanadai Nagydíjon, a 18. helyről indulva egészen az ötödik helyig vágtatott előre. Egy hellyel és néhány másodperccel csapattársa, Kimi Räikkönen mögött ért célba, pedig a finn a harmadik kockából indulhatott.

“Ez volt a maximum, amit elérhettünk” – mondta a csak félig-meddig elégedett Vettel, aki Fernando Alonsóval és Nico Hülkenberggel is kőkemény csatát vívott, a spanyollal össze is koccant.

“Sajnálom, hogy nem végezhettem előrébb, mert itt különösen csodás a látvány a dobogóról, és a büntetés nélkül lehetett volna rá esélyem. De a sok ha meg volna nem igazán számít, ilyen az élet.”


“Jó kis felzárkózás volt, nagyon elégedett voltam az autóval. Végig jó tempót mentem, egyre gyorsabb és gyorsabb lett az autó.”

“Egy kis hiányérzet azért maradt bennem az első körök miatt, egy kicsit agresszívebb is lehettem volna. Alaposan ki kell elemeznem, mit csinálhattam volna jobban, öt-hat-hét másodperc plusz az elején sokat számíthatott volna a végén. A Fernando elleni csatában okosabb is lehettem volna, nagyon jól védekezett. Összeértünk, de szerencsére nem sérült meg az autó. Nico (Hülkenberg) ellen már az enyém volt a pozíció, amikor hirtelen fékezett, de ki tudtam menekülni a bukótér felé.” Alonso a Vettel elleni csatát élvezte a legjobban az egész versenyen, Hülkenberg pedig elismerte, hogy nem kellett volna ilyen keményen védekeznie, de a “versenyzők nem adnak fel csak úgy pozíciókat.”

Kimi Räikkönen ezúttal jó időmérő után futott kissé csalódást keltő versenyt, az első kiállása után megpördült a hajtűben. Ezzel a biztos harmadik helyet negyedikre cserélte. “Nem erre az eredményre vágytunk” – fogalmazott a finn.


“A gumik többé-kevésbé jól működtek, de ezen a pályán a benzinspórolás kulcsfontosságú tényező, és ez behatárolta a tempónkat is. A megpördülésem… Pontosan ugyanaz a sztori, ami tavaly is volt.”

“Nem volt ilyen gondunk a szabadedzéseken vagy bármikor máskor, de a kivezető körön valami furcsa történt. A gázreakció hirtelen kontrollálhatatlanná vált – azt hittem, ezt tavaly megoldottuk, de mégsem.”

“Folyamatosan próbáltuk ezt szimulálni, de egyszer sem volt gond, és akkor ugyanott, ahol egy éve, ismét előjön. Nem tudom az okát.”

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.