F1: A Ferrari ragaszkodik a tankoláshoz

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.08. 13.30

A Ferrari elnöke azt állítja, zugtanulmányok alapján utasították el a futam közbeni tankolás 2017-es visszahozását, ők kitartanak az ötlet mellett.

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport május közepi ülésén arra jutott, hogy 2017-ben érdemes lenne visszahozni a futam közbeni tankolásokat.


Az ötlet végül nem volt sikeres, a legtöbb F1-es szereplő ellenezte, a csapatvezetők múlt pénteki, montreali tanácskozásán le is szavazták az elképzelést, ugyanis a költségeket és a biztonságot illető aggályok mellett tanulmányokkal igazolták, hogy a lépés a versenyeket nemhogy izgalmasabbá, hanem unalmasabbá tenné.
Utolsó mohikánként a Ferrari küzd a dologért, az elnök, Sergio Marchionne Montrealban így nyilatkozott:
“Érdekes ez, mert számomra nem olyan egyértelmű, hogy mit mondanak a tanulmányok. A futam alatti tankolás nem öncélú, újabb változót ad a versenyhez. Az üzemanyag-mennyiségek, a tankolások száma és időzítése mind fontos. Egyesek azzal érvelnek, hogy az előzetes számítások alapján mindenki ugyanarra a stratégiára állna, de szerintem ez baromság” – magyarázta, hozzátéve, hogy a Stratégiai Munkacsoportnak újabb, alaposabb tanulmányokat kellene végeznie.


“Ha az eredmények azt mutatják, hogy tényleg semmit nem adna hozzá a versenyekhez, akkor ne hozzuk vissza, de én nem láttam még bizonyítékot erre. Hallunk mindenféle zugtanulmányról, de én nem értem ezeket. A kérdés az, hogy a futam alatti tankolás, a nagyobb gumiválasztási szabadság és az egyéb változtatások együttesen milyen hatással lehetnek. Nem biztos, hogy az újratankolás önmagában megoldás, de más tényezőkkel együtt már működhet. Én tehát nyitott vagyok mindenre.”
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff ugyanakkor világossá tette, hogy ők nem támogatják tovább az elképzelést:
“Már akkor sem volt nagy támogatása, amikor a Stratégiai Munkacsoportban tárgyaltunk erről, de megegyeztünk, hogy megvizsgáljuk, átbeszéljük, jól kielemezzük a témát. A visszajelzés 100 százalékosan negatív volt, a futam közbeni tankolás túl drága lenne, és nem elég biztonságos. A versenyeket, a stratégiákat is hátrányosan befolyásolná. Amikor újra összeülünk a Stratégiai Munkacsoportban, a mi álláspontunk az lesz, hogy nem akarjuk ezt.”

Kommentek

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.