F1: A Ferrari ragaszkodik a tankoláshoz

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.08. 13.30

A Ferrari elnöke azt állítja, zugtanulmányok alapján utasították el a futam közbeni tankolás 2017-es visszahozását, ők kitartanak az ötlet mellett.

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport május közepi ülésén arra jutott, hogy 2017-ben érdemes lenne visszahozni a futam közbeni tankolásokat.


Az ötlet végül nem volt sikeres, a legtöbb F1-es szereplő ellenezte, a csapatvezetők múlt pénteki, montreali tanácskozásán le is szavazták az elképzelést, ugyanis a költségeket és a biztonságot illető aggályok mellett tanulmányokkal igazolták, hogy a lépés a versenyeket nemhogy izgalmasabbá, hanem unalmasabbá tenné.
Utolsó mohikánként a Ferrari küzd a dologért, az elnök, Sergio Marchionne Montrealban így nyilatkozott:
“Érdekes ez, mert számomra nem olyan egyértelmű, hogy mit mondanak a tanulmányok. A futam alatti tankolás nem öncélú, újabb változót ad a versenyhez. Az üzemanyag-mennyiségek, a tankolások száma és időzítése mind fontos. Egyesek azzal érvelnek, hogy az előzetes számítások alapján mindenki ugyanarra a stratégiára állna, de szerintem ez baromság” – magyarázta, hozzátéve, hogy a Stratégiai Munkacsoportnak újabb, alaposabb tanulmányokat kellene végeznie.


“Ha az eredmények azt mutatják, hogy tényleg semmit nem adna hozzá a versenyekhez, akkor ne hozzuk vissza, de én nem láttam még bizonyítékot erre. Hallunk mindenféle zugtanulmányról, de én nem értem ezeket. A kérdés az, hogy a futam alatti tankolás, a nagyobb gumiválasztási szabadság és az egyéb változtatások együttesen milyen hatással lehetnek. Nem biztos, hogy az újratankolás önmagában megoldás, de más tényezőkkel együtt már működhet. Én tehát nyitott vagyok mindenre.”
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff ugyanakkor világossá tette, hogy ők nem támogatják tovább az elképzelést:
“Már akkor sem volt nagy támogatása, amikor a Stratégiai Munkacsoportban tárgyaltunk erről, de megegyeztünk, hogy megvizsgáljuk, átbeszéljük, jól kielemezzük a témát. A visszajelzés 100 százalékosan negatív volt, a futam közbeni tankolás túl drága lenne, és nem elég biztonságos. A versenyeket, a stratégiákat is hátrányosan befolyásolná. Amikor újra összeülünk a Stratégiai Munkacsoportban, a mi álláspontunk az lesz, hogy nem akarjuk ezt.”

Kommentek

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

Az Orosz Nagydíj vasárnapi futamán Sebastian Vettel indulhat a pole pozícióból, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.