F1: A Ferrari ragaszkodik a tankoláshoz

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.08. 13.30

A Ferrari elnöke azt állítja, zugtanulmányok alapján utasították el a futam közbeni tankolás 2017-es visszahozását, ők kitartanak az ötlet mellett.

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport május közepi ülésén arra jutott, hogy 2017-ben érdemes lenne visszahozni a futam közbeni tankolásokat.


Az ötlet végül nem volt sikeres, a legtöbb F1-es szereplő ellenezte, a csapatvezetők múlt pénteki, montreali tanácskozásán le is szavazták az elképzelést, ugyanis a költségeket és a biztonságot illető aggályok mellett tanulmányokkal igazolták, hogy a lépés a versenyeket nemhogy izgalmasabbá, hanem unalmasabbá tenné.
Utolsó mohikánként a Ferrari küzd a dologért, az elnök, Sergio Marchionne Montrealban így nyilatkozott:
“Érdekes ez, mert számomra nem olyan egyértelmű, hogy mit mondanak a tanulmányok. A futam alatti tankolás nem öncélú, újabb változót ad a versenyhez. Az üzemanyag-mennyiségek, a tankolások száma és időzítése mind fontos. Egyesek azzal érvelnek, hogy az előzetes számítások alapján mindenki ugyanarra a stratégiára állna, de szerintem ez baromság” – magyarázta, hozzátéve, hogy a Stratégiai Munkacsoportnak újabb, alaposabb tanulmányokat kellene végeznie.


“Ha az eredmények azt mutatják, hogy tényleg semmit nem adna hozzá a versenyekhez, akkor ne hozzuk vissza, de én nem láttam még bizonyítékot erre. Hallunk mindenféle zugtanulmányról, de én nem értem ezeket. A kérdés az, hogy a futam alatti tankolás, a nagyobb gumiválasztási szabadság és az egyéb változtatások együttesen milyen hatással lehetnek. Nem biztos, hogy az újratankolás önmagában megoldás, de más tényezőkkel együtt már működhet. Én tehát nyitott vagyok mindenre.”
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff ugyanakkor világossá tette, hogy ők nem támogatják tovább az elképzelést:
“Már akkor sem volt nagy támogatása, amikor a Stratégiai Munkacsoportban tárgyaltunk erről, de megegyeztünk, hogy megvizsgáljuk, átbeszéljük, jól kielemezzük a témát. A visszajelzés 100 százalékosan negatív volt, a futam közbeni tankolás túl drága lenne, és nem elég biztonságos. A versenyeket, a stratégiákat is hátrányosan befolyásolná. Amikor újra összeülünk a Stratégiai Munkacsoportban, a mi álláspontunk az lesz, hogy nem akarjuk ezt.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.