F1: Összeesküvés a kicsik ellen?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.07. 14.00

A Force India csapatfőnökének meggyőződése, hogy az élcsapatok tönkre akarják tenni a független alakulatokat, a kliensautós terv a kirakós utolsó része.

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport (a Mercedes, a Red Bull, a Ferrari, a Williams, a McLaren és a Force India egy-egy, valamint Bernie Ecclestone és az FIA-elnök Jean Todt hat-hat szavazattal) tovább halad a kliensautók (új nevükön franchise-autók) bevezetésével.
A Montrealban pénteken a Mercedes, a Red Bull, a Ferrari és a McLaren részvételével, a koncepciót ellenző Williams és Force India távollétében a franchise-rendszer részleteit is egyeztették már. 


A Force India helyettes csapatfőnöke, Bob Fernley szerint immár egyértelmű, hogy a nagyok a kis, független alakulatok elveszejtésére törnek:
“Azt kell megnéznünk, hogy miért is működik együtt ez a négy csapat. Menjünk egy kicsit vissza az időben – emlékszem, hogy én már tavaly Austinban, nem sokkal a Caterham és a Marussia összeomlása után azt mondtam, hogy érzésem szerint a független csapatok kiszorítását tervezik. Továbbra is meggyőződésem, hogy ez a tervük, a kliensautók pedig a kirakós utolsó darabját jelentik” – magyarázta szombaton Montrealban.
Bár a nagyok hangsúlyozzák, hogy a franchise-autós rendszer csak “vészhelyzeti” terv, Fernley szerint a költségcsökkentési törekvések elutasítása miatt egyértelmű a valódi szándék:
“Az elmúlt 18 hónapban folyamatosan ellenálltak minden kiadáscsökkentési próbálkozásnak. Helyből elutasították, hogy megvizsgáljuk a pénzek méltányosabb elosztásának kérdést. De még a motorok árcsökkentéséről is lehetetlen megegyezni – és megvan ennek az oka: igyekeznek a lehető legjobban megnehezíteni a független csapatok túlélését, hogy aztán behozhassák a kliensautókat. A végső cél pedig az, hogy így az összes hatalom és pénz négy csapat kezébe kerüljön.”
F1

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.