F1: Összeesküvés a kicsik ellen?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.07. 14.00

A Force India csapatfőnökének meggyőződése, hogy az élcsapatok tönkre akarják tenni a független alakulatokat, a kliensautós terv a kirakós utolsó része.

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport (a Mercedes, a Red Bull, a Ferrari, a Williams, a McLaren és a Force India egy-egy, valamint Bernie Ecclestone és az FIA-elnök Jean Todt hat-hat szavazattal) tovább halad a kliensautók (új nevükön franchise-autók) bevezetésével.
A Montrealban pénteken a Mercedes, a Red Bull, a Ferrari és a McLaren részvételével, a koncepciót ellenző Williams és Force India távollétében a franchise-rendszer részleteit is egyeztették már. 


A Force India helyettes csapatfőnöke, Bob Fernley szerint immár egyértelmű, hogy a nagyok a kis, független alakulatok elveszejtésére törnek:
“Azt kell megnéznünk, hogy miért is működik együtt ez a négy csapat. Menjünk egy kicsit vissza az időben – emlékszem, hogy én már tavaly Austinban, nem sokkal a Caterham és a Marussia összeomlása után azt mondtam, hogy érzésem szerint a független csapatok kiszorítását tervezik. Továbbra is meggyőződésem, hogy ez a tervük, a kliensautók pedig a kirakós utolsó darabját jelentik” – magyarázta szombaton Montrealban.
Bár a nagyok hangsúlyozzák, hogy a franchise-autós rendszer csak “vészhelyzeti” terv, Fernley szerint a költségcsökkentési törekvések elutasítása miatt egyértelmű a valódi szándék:
“Az elmúlt 18 hónapban folyamatosan ellenálltak minden kiadáscsökkentési próbálkozásnak. Helyből elutasították, hogy megvizsgáljuk a pénzek méltányosabb elosztásának kérdést. De még a motorok árcsökkentéséről is lehetetlen megegyezni – és megvan ennek az oka: igyekeznek a lehető legjobban megnehezíteni a független csapatok túlélését, hogy aztán behozhassák a kliensautókat. A végső cél pedig az, hogy így az összes hatalom és pénz négy csapat kezébe kerüljön.”
F1

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.