Lewis Hamiltonnak bejött a számmisztika. A 44-es rajtszámmal induló Mercedes-pilóta pályafutása 44. pole pozíciójából megnyerte a Kanadai Nagydíjat, immár negyedik alkalommal. Hamilton idén negyedik alkalommal nyert és ez volt a Mercedes negyedik kettős győzelme is az évben. Hamiltont nem tudta igazán megszorítani a másodikként befutó Nico Rosberg, akiknek lemaradása 17 pontra nőtt a bajnokságban.


Bár a győzelem nem volt kérdéses, a mezőnyben izgalmas előzéseket láthattunk. Sebastian Vettel a mezőny végéről, 13 pozíciót javítva az ötödik helyig jött fel, míg Felipe Massa a 15. helyről a hatodikig jutott. Kimi Räikkönen nem tudott élni idei legjobb rajtpozíciójával, Valteri Bottas eléje került, megszerezve a Williams idei első dobogós eredményét. A Ferrari finn pilótája a pálya leglassabb visszafordítójában meg is pördült egyszer.
A két McLaren műszaki hibák miatt ezúttal sem tudta befejezni a versenyt, Fernando Alonso zsinórban harmadszorra esett ki.
Így zajlott a verseny
Napos, száraz, a szombatinál egy kicsit melegebb időben (20 fokos levegő-, 40 fokos aszfalthőmérséklet) készültek a 2015-ös Kanadai Nagydíj rajtjára a Forma-1-esek.


A montreali Gilles Villeneuve pálya első rajtsorába a 4. ottani pole-ja után 4. győzelméért induló Lewis Hamilton és csapattársa, Nico Rosberg sorakozott fel. Mögötttük két finn, Kimi Räikkönen (Ferrari) és Valtteri Bottas (Williams), majd a Lotus-pilóták, Romain Grosjean és Pastor Maldonado, a Force Indiás- Nico Hülkenberg, a két Red Bull-versenyző Kvjat és Ricciardo, végül Sergio Perez állt a top10-ben.
Sebastian Vettel a rossz időmérő és egy büntetés miatt a 18., Max Verstappen többszörös büntetés után a 19., a kvalifikációt kihagyó Jenson Button pedig az utolsó rajtkockába állt fel.
A többség a szuperlágyat vette fel az első etapra, a lágyat választó kisebbséget Felipe Massa, a két Manor, Verstappen és Button alkotta.
A lámpák kialvásánál Hamilton simán eljött, Räikkönennek is csak erőtlen támadásra futotta, Rosberg a 2. helyen fordult a 2. kanyarban. Hátrébb Hülkenberg beférkőzött a két Lotus közé, ezen kívül nem történt pozíciócsere a top10-ben.


Button az első kör végén letöltötte bokszutca-áthajtását, míg Vettel körönként egyet-kettőt előzve lépkedett előre, egészen addig, míg Ericsson és Massa mögé be nem szorult. A 8. körre a csapat kihívta kerékcserére, kivették a darálóból.
Massa végül a 9. kör elején verekedte keresztül magát a Sauberen, kemény, de tiszta csatában. A brazil veterán a 14. körben kapta el Ricciardót, fellépett a top10-be, két körrel később pedig már Perezt is maga mögé utasította.
Hátrébb Verstappen és Vettel is igyekezett előrébb, a holland még könnyen elment Alonso mellett, de a ferraris már jobban küszködött – az utolsó sikánban kétszer is visszaverte a támadást a mclarenes, mire a 21. körben sikerült a dolog. Verstappen a 13, Vettel a 14. helyen haladt. Ugyanakkor Massa simán hagyta le Danyiil Kvjatot, mág a 7. pozícióig jutott.


Közben szép sorban az élmezőny szereplői sorra kimentek kerékcserére: Maldonado, Kvjat, Ricciardo, Räikkönen is kint járt. A 2007-es bajnok gyorsan bajba is került, a 10-es kanyarban megpördült, sok időt veszített.
A 29. körben Bottas, a következőben Hamilton, végül Rosberg is cserélt, Räikkönen a hiba miatt a 4. helyre, fiatal honfitársa mögé esett vissza.
A sorrend a cserék után, féltávnál Hamilton, Rosberg, Bottas, Räikkönen, Massa, Grosjean,  Vettel, Maldonado, Hülkenberg és Kvjat volt a top10-ben, igaz, Massa még nem kint. 
A brazil gumijai fogyni is kezdtek, Grosjean megelőzte, miközben Vettelt kihozták mögülük, megkapta második lágy szettjét is. Massa a 38. körben járt kint, ő szuperlágyat kapott, egy kiállással próbálta végigcsinálni.
A Ferrari Räikkönent a 41. újra kihívta, szuperlágyakat kapott, míg csapattársa Nico Hülkenberget üldözte a 8. helyen. A 43. kör végén próbált bebújni a Force India mellé az utolsó sikánban, Vettel a belső, Hülkenberg a külső kerékvetőre futott fel, az utóbbi német keresztbe is fordult, majd a menetiránnyal szemben volt kénytelen “menekülni” – a 9. helyre esett vissza. 


Fernando Alonso a 47. körben állt ki a garázsba, sorozatban harmadik futamáról esett ki.
Az 50. körben Romain Grosjean és a manoros Will Stevens ért össze a hátsó egyenes végén, amikor a francia előbb fordulni készült, majd visszahúzott az újonc elé. Mindketten bekullogtak a bokszba, a csapataik kapkodni kényszerültek. A versenybírók gyorsan döntöttek is, Grosjeannak 5 másodperces időbüntetést osztottak ki.
Az 56. körben Vettel előzött: Pastor Maldonadótól vette el az 5. helyet.
15 körrel a vége előtt Hamilton 1,3 másodperccel vezetett Rosberg előtt, mögöttük Bottas és Räikkönen, Vettel, Maldonado, Massa, Hülkenberg, Kvjat és Grosjean haladt a pontszerző helyeken.
Alonso után Button versenye is a leintés előtt ért véget, az angolt – akinek autójában motort és sebességváltót is cseréltek vasárnapra – az 57. körben hívták ki.


Az élmezőny az utolsó 10 körre nagyjából stabilizálódott, Hamiltonnak ugyan spórolnia kellett az üzemanyaggal, de Rosberg sem tudott közelebb érni, így az ezüst nyilak kettős győzelmet hoztak.
Hamilton 2007, 2010 és 2012 után negyedszerre is győzött Montrealban, mögötte a csapattárs és a williamses Valtteri Bottas szerzett dobogós helyet.
Kimi Räikkönen a 3. pozícióból indulva 4. helyet hozta, amivel éles kontrasztot alkotott, hogy Vettel a 18. helyről lett az 5. a másik Ferrarival.
A további pontokon Felipe Massa, Pastor Maldonado, Danyiil Kvjat és Romain Grosjean osztozott. A Lotus idei első kettős pontszerzésének örülhetett, Maldonado idén először ért be a top10-ben.  
Kanadai Nagydíj, Montreal, 2015.06.07.