Ahogy szombaton már megírtuk, a Kanadai Nagydíj időmérője után három Forma-1-es pilóta is büntetést kapott, így nem a kvalifikáción elért eredményének megfelelő helyről indul.


A Toro Rossó-s Max Verstappen a Monacóból hozott 5 helyes büntetése mellé további 10 helyes hátrasorolást kapott motorcsere miatt, míg Sebastian Vettel az utolsó szabadedzésen elkövetett hibája – piros zászló alatti előzés – miatt bűnhődik 5 helyes rajtbüntetéssel. 
A mclarenes Jenson Button az autó szerelése miatt nem is vett részt a kvalifikáción, így automatikusan csak az utolsó kockába állhat fel.
Verstappenre és Buttonra a motorcserék miatt még a futam alatt is vár büntetés, ugyanis a 10-10 helyből egyikük sem tudja “letölteni” az összeset – az angol egyet sem. 6-10 hely közötti maradékért 10 másodperces időbüntetés jár, ez Verstappen első bokszkiállásánál érvényesül majd, 11-től pedig bokszutca-áthajtásra váltják át a hátrasorolást – ez jár majd Buttonnak. 
 1. L. Hamilton (Mercedes AMG) 
  2. N. Rosberg (Mercedes AMG)
 3. K. Räikkönen (Ferrari)  
  4. V. Bottas (Williams)
 5. R. Grosjean (Lotus F1) 
  6. P. Maldonado (Lotus F1)
 7. N. Hülkenberg (Force India) 
  8. D. Kvjat (Red Bull)
 9. D. Ricciardo (Red Bull) 
  10. S. Perez (Force India)
 11. C. Sainz Jr. (Toro Rosso) 
  12. M. Ericsson (Sauber)
 13. F. Alonso (McLaren-Honda) 
  14. F. Nasr (Sauber)
 15. F. Massa (Williams) 
  16. R. Merhi (Manor Marussia)
 17. W. Stevens (Manor Marussia) 
  18. S. Vettel (Ferrari)
 19. M. Verstappen (Toro Rosso) 
  20. J. Button (McLaren-Honda)
A hármas Vettel, Verstappen, Button sorrendben állhat a 18-19-20. helyre, de mindhármuk esetében dönthet úgy a csapat, hogy inkább a bokszutcából kezdenek, igaz a Toro Rosso ifjonca és a McLaren veteránja a versenybüntetéseket így is elszenvedi. A cikk megjelenéséig még egyik csapat sem jelezte, mit döntött.
Button és Vettel személyében két világbajnok, egyben két korábbi győztes indul hátulról, alább látható, rajtuk kívül ki volt még sikeres a mai mezőnyből.
F1: Bajnokok a mezőny végén – a rajtrács a büntetések után 1
A 2014-es verseny győztes, valamint legtöbb helyet hozó gumistratégiája
F1: Bajnokok a mezőny végén – a rajtrács a büntetések után 2
Természetesen még leghátulról sincs minden veszve, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a Forma-1 hivatalos oldala által készített felmérésen győztes 2011-es Kanadai Nagydíj, amelyen Jenson Button kétszer is volt sereghajtó, de az utolsó körön mégis átvette a vezetést, és őt intették le győztesként.