F1: Jönnek a nagyobb gumik és a kliensautók

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.06. 11.15

A Forma-1-es nagycsapatok vezetői pénteken újra összeültek, hogy megvitassák a sportágban tervezett változtatásokat.

A Stratégiai Munkacsoportban helyet foglaló hat csapat közül négy alakulat, a Mercedes, a Ferrari, a Red Bull és a McLaren vezetői – Toto Wolff, Maurizio Arrivabene, Christian Horner, valamint Ron Dennis és Eric Boullier – és a szintén meghívott F1-es versenyigazgató, Charlie Whiting megbeszélést tartott pénteken Montrealban.


Az értekezlet célja a Stratégiai Munkacsoport legutóbbi, 3 héttel ezelőtti ülésén felvetett elképzelések pontosítása volt.
A kiszivárgott információk szerint többek között döntöttek arról, hogy 2017-re az autók szélességét 1800-ról 2000 mm-re növelik, a hátsó gumik szélessége pedig 380-ról 420 mm-re változik. A módosításokkal az autókat “agresszívebbé” kívánják tenni, de természetesen a gumifelület növelésével a tapadás, és így a sebesség is nő majd.
A kliensautókról is szó volt – épp ezért maradt távol az ezt ellenző Williams és Force India -, amelyeket mostantól “franchise” autókként emlegetnek, ezeket illetően arra jutottak, hogy külső gyártók bevonása helyett a nagycsapatok adnák el a saját konstrukcióikat a klienseknek, évi 50 millió euróért (kb. 15 milliárd Ft).
Egy-egy konstruktőr csak egy-egy “franchise”-csapattal dolgozhatna, és a jelenlegi Forma-1-es szereplők előnyt élveznének az újonnan belépőkkel szemben.

Kommentek

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.