A Stratégiai Munkacsoportban helyet foglaló hat csapat közül négy alakulat, a Mercedes, a Ferrari, a Red Bull és a McLaren vezetői – Toto Wolff, Maurizio Arrivabene, Christian Horner, valamint Ron Dennis és Eric Boullier – és a szintén meghívott F1-es versenyigazgató, Charlie Whiting megbeszélést tartott pénteken Montrealban.


Az értekezlet célja a Stratégiai Munkacsoport legutóbbi, 3 héttel ezelőtti ülésén felvetett elképzelések pontosítása volt.
A kiszivárgott információk szerint többek között döntöttek arról, hogy 2017-re az autók szélességét 1800-ról 2000 mm-re növelik, a hátsó gumik szélessége pedig 380-ról 420 mm-re változik. A módosításokkal az autókat “agresszívebbé” kívánják tenni, de természetesen a gumifelület növelésével a tapadás, és így a sebesség is nő majd.
A kliensautókról is szó volt – épp ezért maradt távol az ezt ellenző Williams és Force India -, amelyeket mostantól “franchise” autókként emlegetnek, ezeket illetően arra jutottak, hogy külső gyártók bevonása helyett a nagycsapatok adnák el a saját konstrukcióikat a klienseknek, évi 50 millió euróért (kb. 15 milliárd Ft).
Egy-egy konstruktőr csak egy-egy “franchise”-csapattal dolgozhatna, és a jelenlegi Forma-1-es szereplők előnyt élveznének az újonnan belépőkkel szemben.