F1: Hamilton lazán hozta a pole-t, Vettel sehol

Forma-1 Kanadai Nagydíj, kvalifikáció

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.06. 20.06

Lewis Hamiltoné a pole a Kanadai Nagydíj időmérőjén, az angol a négyesek bűvöletében győzött. Mögötte csapattársa, Vettel és Massa az elején elvérzett.

A 44-es rajtszámú Lewis Hamilton a Kanadai Nagydíjon 4. montreali és pályafutása 44. pole-ját szerezte meg, hogy vasárnap a 4. ottani győzelméért indulhasson. Mögötte a saját értékelése szerint “pocsék” Q3-at teljesítő csapattársa, Nico Rosberg zárt.


A Mercedesek mögött Kimi Räikkönen végzett a Ferrarival, míg csapattársa, Sebastian Vettel motorhiba miatt már a Q1-ben búcsúzott. Valtteri Bottas hozta a Williams maximumát (4.), miközben Felipe Massa szintén az első körben kiesett.
Utánuk a Gilles Villeneuve pályán megtáltosodott Lotusok és Force Indiák, 8-9. helyen pedig a Red Bull két versenyzője sorakozott.
Jenson Button el sem indult, Fernando Alonso a 14. lett a másik McLarennel. 
Így zajlott az időmérő
Az utolsó edzésnél hajszálnyival melegebb, napos, 16 fokos időben (aszfalt: 42 fok) kezdődött a Kanadai Nagydíj kvalifikációja a montreali Gilles Villeneuve pályán. Az utolsó edzésen adódott műszaki hiba miatt Jenson Button nem indult az időmérőn.
A Q1-ben rögtön baj adódott Sebastian Vettelnél, a német a turbóra panaszkodott a rádión,  be is hívták a bokszba. Az élen “természetesen” Lewis Hamilton nyitott a Mercedesszel, első körével Kimi Räikkönen ugrott fel mögé – legalábbis amíg Nico Rosberg nem futott egy igazán jó kört.


Pastor Maldonado – szokásához híven – hibázott, gyors köre után a 2. kanyarban kipördült, tolatott, de tovább tudott menni. Csapattársa, Romain Grosjean 2 perccel a vége előtt – már szuperlágy gumikon – az élre ugrott, miközben Vettel még mindig a garázsban üldögélve várta, hogy kimehessen.
A négyszeres világbajnok végül kigurult, miközben a williamses Felipe Massa kétségbeesetten jelezte a rádión, hogy elszállt a motorerő az autóban – a 17. idővel be is gurult a bokszba.
Vettel is hiába próbálkozott, az utolsó szektorban nem volt elég gyors, így ő a 16. helyen búcsúzott, míg Fernando Alonso a 15. idővel továbbjutott. A két nagy név mellett a két Manor, valamint a nem is induló Button esett.
A Q2-t Grosjean és Hülkenberg nyitotta az élen a szuperlágyakon, de utánuk Räikkönen lépett az 1. helyre. A mercisek még kivártak. Hamilton aztán hajszál híján egy másodpercet javítva átvette a vezetést, míg Rosberg 12 ezred hátránnyal sorolt be mögé.
A második szakasz végén aztán a két Toro Rosso, a két Sauber és Fernando Alonso esett ki – a holland újonc a 12. lett, a 15 helyes hátrasorolásból így nyolc helyet tölthet le, a maradékért majd 10 másodperces időbüntetést kap majd a versenyen.
A Q3-at Räikkönen nyitotta az élen, mögötte Maldonado, Bottas és Hülkenberg sorakozott, de Hamilton 1:14,393-as körrel határozottan vette át a vezetést, Rosbergnek sem volt válasza.


Az utolsó nekifutásnál a lotusosok majdnem egymást ütötték ki a bokszutcában, miközben Räikkönen javított egy kicsit, de a Mercedesekhez nem tudott közel kerülni. Bottas a Williamsszel a 4. helyre lépett fel, de a Lotus-pilóták még mögötte jöttek.
A Mercedes-párharcban nem történt változás az utolsó körükön, Hamilton nem javított, de Rosberg sem volt túl acélos, maradt az 1-2. A 44 rajtszámú angol a 4. montreali és pályafutása 44. pole pozícióját szerezte.
A vasárnap este 20 órakor kezdődő Kanadai Nagydíjon a címvédő 4. montreali győzelméért indul majd. 
Kanadai Nagydíj, kvalifikáció, 2015.06.06.

Kommentek

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.