F1: Csúnya baleset az utolsó edzésen

Forma-1 Kanadai Nagydíj, 3. szabadedzés

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.06. 17.20

A Kanadai Nagydíj harmadik szabadedzése igen rapszodikusan alakult, Felipe Nasr balesete és Button leállása miatt is meg kellett szakítani a körözést. Hamilton szívott.

A Kanadai Nagydíj utolsó szabadedzését két piros zászlós szakasz is megzavarta, ami nagyon nem jött jól a péntek délutáni eső miatt amúgy is hiányos programokat teljesítő csapatok számára.
Először a sauberes Felipe Nasr miatt kellett leállítani az edzést, ugyanis a napos, de hűvös időben – 13 fokos levegő- 32 fokos aszfalthőmérséklet – a brazil újonc túl hevesen próbálta melegíteni a gumikat, a kacsázás közben az autó kitört és a hátsó egyenesen a betonfalnak csapódott. A pilótának, legalábbis szemre, nem lett komolyabb baja, de valószínűtlen, hogy az időmérőn részt vehet majd, a C34-es ugyanis alaposan összetört. 
Nasr 22 perccel a leintés előtt ment a falnak, a takarítás után szűk negyed óra maradt, de bő négy perccel a vége előtt Jenson Button leállása miatt újra előkerült a piros zászló. “Srácok, le kell állítanom az autót” – mondta a rádión. A versenyfőnök, Eric Boullier azt mondta, motort kell cserélni a McLarenben, így úgy tűnik, az angol sem tud majd indulni az időmérőn.


A McLarennél Fernando Alonso autójával is gondok voltak, a spanyol járgányába a 4. erőforrást kellett beszerelni, csak pár kör jutott neki az utolsó edzésen.
Szintén nem volt jó délelőttje a korábbi háromszoros győztes Lewis Hamiltonnnak, aki a megszakítások miatt nem tudott szuperlágy gumis gyors kört futni, miközben csapattársának Nico Rosbergnek összejött, ő lett a leggyorsabb.
Mögötte a ferraris Kimi Räikkönen zárt, majd a keményebb, lágy keveréken a lotusos Romain Grosjean. 
Az eredményeket persze alaposan megkavarta a nyögvenyelős edzés, de ez egyben igen izgalmas időmérőt ígér – amely magyar idő szerint 19 órakor kezdődik.
F1: Csúnya baleset az utolsó edzésen 1

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.