F1: Verstappen kihúzta a gyufát

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.05. 10.40

A Monacóban Romain Grosjeannal ütköző Toro Rossó-s tini egyáltalán nem mutat megbánást, a franciától nem kért bocsánatot, és a veterán Massát leckéztette.

A Monacói Nagydíjon a Toro Rosso 17 éves újonca csúnya balesetbe keveredett, amikor a lotusos Romain Grosjeant üldözve a célegyenes végén ráfutott annak autójára és a falban kötött ki.
A versenybírók a holland ifjoncot találták hibásnak két büntetőpontot és öthelyes rajbüntetést kapott a hétvégi Kanadai Nagydíjra.


A futamot követően többen is kritizálták Verstappent, Felipe Massa például veszélyesnek nevezte a tinit. A két versenyző a montreali versenyzői sajtókonferencián “beszélte meg” a minősítést.
“A verseny utáni interjúban, amikor még nem volt büntetés, megkérdezték a véleményemet, én pedig azt mondtam, hogy szerintem meg kellene büntetni, mert hibát követett el. Ezt mondtam, és most is így gondolom, mert ha valaki 17 évesen, újoncként ilyet csinál és megússza büntetés nélkül, az rossz” – mondta Massa.
“Úgy gondolom, hogy az FIA-nak határozottnak kell lennie, és végül így is volt. Én ennyit mondtam, és ezt most is tartom. A szabályok szerint kell versenyezni, és szerintem ő hibázott.”
Verstappen rögtön visszavágott Massának, a brazil veterán orrát beledörgölte a tavalyi Kanadai Nagydíjon Massa és a Force Indiá-s Sergio Perez között történt hasonló incidensbe.


“Nos, először is mindenkinek joga van a saját véleményéhez, de én megnéztem az adatokat, és nem fékeztem később. A verseny során volt olyan, amikor később fékeztem, de a baleset körében nem, ugyanott vettem féktávot, ahol a megelőző körben, mégis megbüntettek. De én most már Kanadával foglalkozom, te pedig talán újranézhetnéd a tavalyi futamot, hogy akkor mi történt” – szúrt oda a tini.
A kétszer olyan idős brazil természetesen nem vette jó néven a kioktatást.
“Hát szerintem az egy kicsit más volt, nem? Mellette voltam, Perez pedig a féktávon változtatott irányt. Szerintem Grosjean nem változtatott irányt, nem? És a féktávon is ő volt elöl, szóval tessék, ez történt.”
Verstappen dacossága amúgy Grosjeannak sem tetszett, a francia Montrealban arról beszélt, hogy szerinte baj van a Toro Rosso-ifjonc hozzáállásával, aki bocsánatot sem kért tőle.
“Sokszor hibáztam én magam is, de tanultam belőlük és aztán dobogóra is álltam. Nincs azzal gond, ha az ember hibázik a versenyen, a kulcs az, hogy utána elismerje és tanuljon belőle – és bocsánatot kérjen attól, akivel ütközött.”
“Max nagyon-nagyon tehetséges, igazán figyelemreméltó az eddigi teljesítménye. De hibát követett el, és csalódtam benne, amiért nem akar tanulni belőle. A mai sajtótájékoztatón is ez volt, azt mondta, hogy nem fog változtatni a stílusán. De a Forma-1 veszélyes üzem, jó lenne, ha ezt észben tartaná.” 

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.