F1: Verstappen kihúzta a gyufát

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.05. 10.40

A Monacóban Romain Grosjeannal ütköző Toro Rossó-s tini egyáltalán nem mutat megbánást, a franciától nem kért bocsánatot, és a veterán Massát leckéztette.

A Monacói Nagydíjon a Toro Rosso 17 éves újonca csúnya balesetbe keveredett, amikor a lotusos Romain Grosjeant üldözve a célegyenes végén ráfutott annak autójára és a falban kötött ki.
A versenybírók a holland ifjoncot találták hibásnak két büntetőpontot és öthelyes rajbüntetést kapott a hétvégi Kanadai Nagydíjra.


A futamot követően többen is kritizálták Verstappent, Felipe Massa például veszélyesnek nevezte a tinit. A két versenyző a montreali versenyzői sajtókonferencián “beszélte meg” a minősítést.
“A verseny utáni interjúban, amikor még nem volt büntetés, megkérdezték a véleményemet, én pedig azt mondtam, hogy szerintem meg kellene büntetni, mert hibát követett el. Ezt mondtam, és most is így gondolom, mert ha valaki 17 évesen, újoncként ilyet csinál és megússza büntetés nélkül, az rossz” – mondta Massa.
“Úgy gondolom, hogy az FIA-nak határozottnak kell lennie, és végül így is volt. Én ennyit mondtam, és ezt most is tartom. A szabályok szerint kell versenyezni, és szerintem ő hibázott.”
Verstappen rögtön visszavágott Massának, a brazil veterán orrát beledörgölte a tavalyi Kanadai Nagydíjon Massa és a Force Indiá-s Sergio Perez között történt hasonló incidensbe.


“Nos, először is mindenkinek joga van a saját véleményéhez, de én megnéztem az adatokat, és nem fékeztem később. A verseny során volt olyan, amikor később fékeztem, de a baleset körében nem, ugyanott vettem féktávot, ahol a megelőző körben, mégis megbüntettek. De én most már Kanadával foglalkozom, te pedig talán újranézhetnéd a tavalyi futamot, hogy akkor mi történt” – szúrt oda a tini.
A kétszer olyan idős brazil természetesen nem vette jó néven a kioktatást.
“Hát szerintem az egy kicsit más volt, nem? Mellette voltam, Perez pedig a féktávon változtatott irányt. Szerintem Grosjean nem változtatott irányt, nem? És a féktávon is ő volt elöl, szóval tessék, ez történt.”
Verstappen dacossága amúgy Grosjeannak sem tetszett, a francia Montrealban arról beszélt, hogy szerinte baj van a Toro Rosso-ifjonc hozzáállásával, aki bocsánatot sem kért tőle.
“Sokszor hibáztam én magam is, de tanultam belőlük és aztán dobogóra is álltam. Nincs azzal gond, ha az ember hibázik a versenyen, a kulcs az, hogy utána elismerje és tanuljon belőle – és bocsánatot kérjen attól, akivel ütközött.”
“Max nagyon-nagyon tehetséges, igazán figyelemreméltó az eddigi teljesítménye. De hibát követett el, és csalódtam benne, amiért nem akar tanulni belőle. A mai sajtótájékoztatón is ez volt, azt mondta, hogy nem fog változtatni a stílusán. De a Forma-1 veszélyes üzem, jó lenne, ha ezt észben tartaná.” 

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.