A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport alig három héttel ezelőtt döntött úgy, hogy 2017-re többek között a futam közbeni tankolás visszahozásával javíthatják a show-t.
Úgy tűnik, hogy az elképzelésből nem lesz semmi, ugyanis a csapatvezetők csütörtöki, montreali értekezletén máris leszavazták az ötletet, írja a Motorsport.com.


A verseny közbeni tankolás visszahozása ellen jó néhány érvet hoztak fel, a biztonság, a költségek és a várható eredmény, pontosabban annak hiánya is szerepet játszott a döntésben. 
Számítások szerint a verseny alatti tankolás újbóli bevezetése az első évben csapatonként 1 millió, majd utána szezononként 500 ezer fontos (425 és 212 millió Ft) pluszköltséget jelentene, de ami még ennél is fontosabb, hogy az alakulatok stratégáinak elemzése szerint nem hogy felpörgetné, de még akciószegényebbé tenné a futamokat. 


A statisztikák szerint az utolsó újratankolós, 2009-es szezonhoz képest a tilalom első évében, 2010-ben kétszer annyi előzés történt a pályán (ugyanúgy Bridgestone-gumikkal és még DRS nélkül).
A csapatok annak sem örülnének, ha a kvalifikáción újra a versenyre tankolt autókat kellene pályára küldeni, mert ez nem mutatna valós erőviszonyokat és a nézők számára is nehezen lenne követhető. 
Biztonsági szempontból aggályos lenne az is, hogy a 2017-re szóló terv alapján a tankolást a kerékcsere alatt, 2-3 másodperc alatt kellene megoldani, így a régi, 12 liter/másodperces helyett kb. 33 l/s-os átfolyással kellene dolgozni.