F1: Mégsem lesz futam közbeni tankolás

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.05. 12.35

Rövid életű volt az Forma-1-es show-t javítani hivatott ötlet, nagyon úgy tűnik, hogy mégsem hozzák vissza a futam közbeni tankolást.

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport alig három héttel ezelőtt döntött úgy, hogy 2017-re többek között a futam közbeni tankolás visszahozásával javíthatják a show-t.
Úgy tűnik, hogy az elképzelésből nem lesz semmi, ugyanis a csapatvezetők csütörtöki, montreali értekezletén máris leszavazták az ötletet, írja a Motorsport.com.


A verseny közbeni tankolás visszahozása ellen jó néhány érvet hoztak fel, a biztonság, a költségek és a várható eredmény, pontosabban annak hiánya is szerepet játszott a döntésben. 
Számítások szerint a verseny alatti tankolás újbóli bevezetése az első évben csapatonként 1 millió, majd utána szezononként 500 ezer fontos (425 és 212 millió Ft) pluszköltséget jelentene, de ami még ennél is fontosabb, hogy az alakulatok stratégáinak elemzése szerint nem hogy felpörgetné, de még akciószegényebbé tenné a futamokat. 


A statisztikák szerint az utolsó újratankolós, 2009-es szezonhoz képest a tilalom első évében, 2010-ben kétszer annyi előzés történt a pályán (ugyanúgy Bridgestone-gumikkal és még DRS nélkül).
A csapatok annak sem örülnének, ha a kvalifikáción újra a versenyre tankolt autókat kellene pályára küldeni, mert ez nem mutatna valós erőviszonyokat és a nézők számára is nehezen lenne követhető. 
Biztonsági szempontból aggályos lenne az is, hogy a 2017-re szóló terv alapján a tankolást a kerékcsere alatt, 2-3 másodperc alatt kellene megoldani, így a régi, 12 liter/másodperces helyett kb. 33 l/s-os átfolyással kellene dolgozni. 

Kommentek

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem-kabrió és nem-CC tetőt az autótörténelemből.

Tudod mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.