F1: Ecclestone unja a demokráciát

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.04. 10.35

A Forma-1 ura szerint a sportág szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport működésképtelen, a csapatoknak nem kellene beleszólást adni a döntésekbe.

A Forma-1 szabályainak kidolgozását, a sportág jövőjének alakítását 2013-ban adták a hat csapatból (jelenleg a Mercedes, a Red Bull, a Ferrari, a Williams, a McLaren és a Force India), valamint Bernie Ecclestone-ból és az FIA-elnök Jean Totdtból (hat-hat szavazattal) összeálló stratégiai munkacsoport kezébe.
A rendszerrel azonban mindenki elégedetlen, a csapatok után a demokráciát bevallottan nem szívlelő Ecclestone is azt mondja, fel kellene oszlatni a gittegyletet, Todttal kettesben kellene döntéseket hozniuk.


“Be kellene fejeznünk a tökölést, a vélemények kikérését. Az a gond, hogy túl demokratikus  ez, és Jean sem támogat mindent. Nemrég mondtam is neki, hogy ha van valami értelmes ötlete bármiről, én támogatni fogom. És persze fordítva, ha mi (az F1-et szervező FOM) találunk ki valamit, akkor támogathatnál minket. Mi ketten eldönthetnénk, hogy ezek a Forma-1 szabályai, ha a csapatok részt akarnak venni, rendben, ha nem, hát oké, azt is megértjük” – magyarázta a Autosportnak. 
A kérdésre, hogy ezek szerint fel kellene oszlatni a Stratégiai Munkacsoportot, Ecclestone határozottan felelt:
“Igen, egyértelműen. Baromi nehéz a gyártókkal bármire is jutni. A Mercedes helyében nyilván semmin sem akarna változtatni az ember. A májusi ülésen semmiről sem sikerült döntenünk – még a következő ülés időpontjáról sem! Előállhattunk volna valamivel, szavazhattunk volna, de semmi.”

Kommentek

Minden autóba nyomkövetőt kell szerelni Kínában

Minden gépjárműbe műholdas nyomkövetőt kell szerelni az északnyugat-kínai Hszincsiang-Ujgur autonóm körzet egyik prefektúrájában a terrorizmus elleni küzdelem keretében.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.