F1: Autónként két büntetéssel számol a Renault

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.04. 16.45

A Renault szerint a Red Bull és a Toro Rosso pilótái is két-két tízhelyes hátrasorolásra készülhetnek idén a motorcserék miatt.

A Renault nem csak gyenge, hanem a tetejébe megbízhatatlan erőforrást is épített 2015-re, ezért a Red Bull és a Toro Rosso versenyzői is az idény első harmadára eljutottak a teljes szezonra engedélyezett négy motorig. 
Akár, sőt, valószínű, hogy már a hétvégi a Kanadai Nagydíjon jöhetnek az első rajtbüntetések a partnereknél, mondta a Renault F1-es motorfőnöke, Cyril Abiteboul.


“Sajnos az eredmények szempontjából csak kármentést végzünk, azaz máris az ötödik erőforrások bevetésén kell gondolkodnunk. Nem azért, mert nem lehet már használni a negyediket, hanem azért, hogy beszerelhessük az újat” – utalt arra, hogy a Montrealra megbízhatósági javításokat végeztek a motoron.
“Tudom, hogy milyen frusztráló ez, de az előzésre alkalmas pályákon a tízhelyes büntetést azért le lehet dolgozni a futamon. Szóval sajnálom a partnereinket, de azért nem hiszem, hogy sokat számítana ez nekik a bajnokság szempontjából.” 
Mivel a Renault eddig nem nyúlt a motorfejlesztési zsetonjaihoz, később, az teljesítménynövelő újítások bevezetésekor az erőforrások cseréje miatt természetesen újabb hátrasorolásokkal számolhatnak a Red Bull-csapatok: “Igen, így van, sajnos autónként legalább kétszer.”

Kommentek

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.