F1: A hétvégén dönthetnek a tankolásról

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.06.04. 14.30

A csapatok vezetői Kanadában újra összeülnek, hogy a tankolás visszatéréséről tárgyaljanak. Csak akkor jön, ha egyértelműen pozitív lenne a hatása.

A Forma-1 2017-es szezonra szóló “reformtervezetében” szerepelt a tankolások újbóli engedélyezése, azóta azonban rengetegen érveltek a változtatás ellen. Az ellenzők szerint a legunalmasabb versenyek éppen akkoriban voltak, amikor tankolni is kellett, a helycserék nagy része a hasonló stratégiák miatt a bokszban történt.

Nem elhanyagolható szempont, hogy a tankolás drága dolog, eurómilliókat kell elkölteni a berendezésekre és ezek szállítására, így a kiscsapatok is elutasítják az ötletet.

Az ötlet bedobása óta felmerült pro és kontra érveket újból megtárgyalják a csapatvezetők a Kanadai Nagydíj helyszínén, ahol akár a végleges döntés is megszülethet az ügyben. A Motorsport.com szerint csak akkor kaphat zöld utat a tankolás, ha a bevezetése egyértelműen élvezetesebbé teszi a versenyeket.

A lap szerint lehet esély a tankolás bevezetésére, ha a csapatok biztosítottnak látják, hogy a tankolás nem tart tovább a jelenlegi kerékcserék 3-4 másodperces időtartamánál, azaz a tankolás nem lassítja le feleslegesen a kiállásokat.

A csapatvezetők egyértelmű bizonyítékokat szeretnének azzal kapcsolatban is, hogy a köztes tankolások miatt alacsonyabbá váló tömeg valóban felgyorsítja az autókat. Ha az adatok azt mutatják, hogy lehet pozitív hozadéka a tankolásnak, rábólinthatnak a tervezetre, de szokás szerint egyhangú döntésre lenne szükség.

Márpedig a Williams és a Mercedes technikai igazgatója is inkább a tankolás ellen van, de a végső döntést úgyis a Stratégiai Munkacsoportnak, aztán a Motorsport Világtanácsnak kell kimondania. Jelenleg inkább arra lenne érdemes fogadni, hogy a tankolást kiveszik a reformtervezetből.

Kommentek

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.