F1: A hétvégén dönthetnek a tankolásról

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.06.04. 14.30

A csapatok vezetői Kanadában újra összeülnek, hogy a tankolás visszatéréséről tárgyaljanak. Csak akkor jön, ha egyértelműen pozitív lenne a hatása.

A Forma-1 2017-es szezonra szóló “reformtervezetében” szerepelt a tankolások újbóli engedélyezése, azóta azonban rengetegen érveltek a változtatás ellen. Az ellenzők szerint a legunalmasabb versenyek éppen akkoriban voltak, amikor tankolni is kellett, a helycserék nagy része a hasonló stratégiák miatt a bokszban történt.

Nem elhanyagolható szempont, hogy a tankolás drága dolog, eurómilliókat kell elkölteni a berendezésekre és ezek szállítására, így a kiscsapatok is elutasítják az ötletet.

Az ötlet bedobása óta felmerült pro és kontra érveket újból megtárgyalják a csapatvezetők a Kanadai Nagydíj helyszínén, ahol akár a végleges döntés is megszülethet az ügyben. A Motorsport.com szerint csak akkor kaphat zöld utat a tankolás, ha a bevezetése egyértelműen élvezetesebbé teszi a versenyeket.

A lap szerint lehet esély a tankolás bevezetésére, ha a csapatok biztosítottnak látják, hogy a tankolás nem tart tovább a jelenlegi kerékcserék 3-4 másodperces időtartamánál, azaz a tankolás nem lassítja le feleslegesen a kiállásokat.

A csapatvezetők egyértelmű bizonyítékokat szeretnének azzal kapcsolatban is, hogy a köztes tankolások miatt alacsonyabbá váló tömeg valóban felgyorsítja az autókat. Ha az adatok azt mutatják, hogy lehet pozitív hozadéka a tankolásnak, rábólinthatnak a tervezetre, de szokás szerint egyhangú döntésre lenne szükség.

Márpedig a Williams és a Mercedes technikai igazgatója is inkább a tankolás ellen van, de a végső döntést úgyis a Stratégiai Munkacsoportnak, aztán a Motorsport Világtanácsnak kell kimondania. Jelenleg inkább arra lenne érdemes fogadni, hogy a tankolást kiveszik a reformtervezetből.

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.