A Forma-1 2017-es szezonra szóló “reformtervezetében” szerepelt a tankolások újbóli engedélyezése, azóta azonban rengetegen érveltek a változtatás ellen. Az ellenzők szerint a legunalmasabb versenyek éppen akkoriban voltak, amikor tankolni is kellett, a helycserék nagy része a hasonló stratégiák miatt a bokszban történt.

Nem elhanyagolható szempont, hogy a tankolás drága dolog, eurómilliókat kell elkölteni a berendezésekre és ezek szállítására, így a kiscsapatok is elutasítják az ötletet.

Az ötlet bedobása óta felmerült pro és kontra érveket újból megtárgyalják a csapatvezetők a Kanadai Nagydíj helyszínén, ahol akár a végleges döntés is megszülethet az ügyben. A Motorsport.com szerint csak akkor kaphat zöld utat a tankolás, ha a bevezetése egyértelműen élvezetesebbé teszi a versenyeket.

A lap szerint lehet esély a tankolás bevezetésére, ha a csapatok biztosítottnak látják, hogy a tankolás nem tart tovább a jelenlegi kerékcserék 3-4 másodperces időtartamánál, azaz a tankolás nem lassítja le feleslegesen a kiállásokat.

A csapatvezetők egyértelmű bizonyítékokat szeretnének azzal kapcsolatban is, hogy a köztes tankolások miatt alacsonyabbá váló tömeg valóban felgyorsítja az autókat. Ha az adatok azt mutatják, hogy lehet pozitív hozadéka a tankolásnak, rábólinthatnak a tervezetre, de szokás szerint egyhangú döntésre lenne szükség.

Márpedig a Williams és a Mercedes technikai igazgatója is inkább a tankolás ellen van, de a végső döntést úgyis a Stratégiai Munkacsoportnak, aztán a Motorsport Világtanácsnak kell kimondania. Jelenleg inkább arra lenne érdemes fogadni, hogy a tankolást kiveszik a reformtervezetből.