F1: A Renault-nak nem jó a motorszállítói szerep

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.03. 10.40

A Renault F1-es motorfőnöke szerint valami változásra van szükség, mert a rosszul teljesítő beszállító szerepe nem éri meg a projektbe ölt óriási összegeket.

A Renault-nál már a Red Bull-os sikerkorszak alatt is arra panaszkodtak, hogy a bajnoki címekből motorszállítóként keveset profitáltak, a tavaly bevezetett, esetükben pocsékul teljesítő új erőforrások mellett pedig végképp nehezen indokolható a Forma-1-es befektetés.


A Renault F1-es motorprogramjának főnöke, Cyril Abiteboul a Motorsport.comnak őszintén beszélt a helyzetről:
“Annyit mindenképp kijelenthetek, hogy véleményünk szerint a motorszállítói modell nem működik jó az új szabályok mellett. Szimpla beszállítóként nem kapunk vissza eleget az óriási befektetéshez képest, főleg hogy be kell érnünk a Mercedest, amely nagyon magasra helyezte a lécet.”
“Ha a Mercedes nem lenne ekkora előnyben, akkor talán a költségeket is jobban kordában lehetne tartani, és a motorszállítói szerepnek is lenne értelme. De egyelőre kénytelenek vagyunk nagyon sokat költeni, marketingszempontból pedig nagyobb haszonra lenne szükség ilyen kiadások mellett.”


Bár a Red Bull és a Renault kapcsolata nagyon megromlott az elmúlt másfél évben, a nagycsapat és a Toro Rosso motorszerződése pedig lejár 2016 végén, Abiteboul nem zárja ki a folytatást.
“Elméletben sikerülhet megfelelő marketingértéket hozni a Red Bull-lal, azaz úgy gondolom, hogy lehet még közös jövő. Azonban mindenképp nehezebb megvalósítani, mint a korábbi szabályok mellett.”
A Red Bull-kapcsolat mellett persze alternatíva a kiszállás – bár ez komoly blama lenne -, valamint a saját, gyári csapat indítása is – a Toro Rosso, a Lotus, a Sauber, esetleg a korábbi Renault-főnökkel megerősített Manor megvásárlása sem kizárt.


A sors fintora egyébként, hogy az új, 1,6 literes turbós V6-os motorok bevezetését a Renault harcolta ki, a francia gyártó világossá tette, hogy ezek nélkül kiszáll. Abiteboul most már nem biztos abban, hogy alaposan átgondolták a dolgot.
“Úgy gondolom, várjunk még egy kicsit az ítélettel. Az üzemanyag-takarékosabb erőforrás elviekben jó dolog, de talán elsiklottunk néhány részlet felett, mint például a költségek. Meggyőződésem, hogy ha a kiadási oldalt is szabályoztuk volna, akkor a jelenleg gondot okozó teljesítménykülönbség sem lenne akkora.” 

Kommentek

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.