F1: A Renault-nak nem jó a motorszállítói szerep

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.03. 10.40

A Renault F1-es motorfőnöke szerint valami változásra van szükség, mert a rosszul teljesítő beszállító szerepe nem éri meg a projektbe ölt óriási összegeket.

A Renault-nál már a Red Bull-os sikerkorszak alatt is arra panaszkodtak, hogy a bajnoki címekből motorszállítóként keveset profitáltak, a tavaly bevezetett, esetükben pocsékul teljesítő új erőforrások mellett pedig végképp nehezen indokolható a Forma-1-es befektetés.


A Renault F1-es motorprogramjának főnöke, Cyril Abiteboul a Motorsport.comnak őszintén beszélt a helyzetről:
“Annyit mindenképp kijelenthetek, hogy véleményünk szerint a motorszállítói modell nem működik jó az új szabályok mellett. Szimpla beszállítóként nem kapunk vissza eleget az óriási befektetéshez képest, főleg hogy be kell érnünk a Mercedest, amely nagyon magasra helyezte a lécet.”
“Ha a Mercedes nem lenne ekkora előnyben, akkor talán a költségeket is jobban kordában lehetne tartani, és a motorszállítói szerepnek is lenne értelme. De egyelőre kénytelenek vagyunk nagyon sokat költeni, marketingszempontból pedig nagyobb haszonra lenne szükség ilyen kiadások mellett.”


Bár a Red Bull és a Renault kapcsolata nagyon megromlott az elmúlt másfél évben, a nagycsapat és a Toro Rosso motorszerződése pedig lejár 2016 végén, Abiteboul nem zárja ki a folytatást.
“Elméletben sikerülhet megfelelő marketingértéket hozni a Red Bull-lal, azaz úgy gondolom, hogy lehet még közös jövő. Azonban mindenképp nehezebb megvalósítani, mint a korábbi szabályok mellett.”
A Red Bull-kapcsolat mellett persze alternatíva a kiszállás – bár ez komoly blama lenne -, valamint a saját, gyári csapat indítása is – a Toro Rosso, a Lotus, a Sauber, esetleg a korábbi Renault-főnökkel megerősített Manor megvásárlása sem kizárt.


A sors fintora egyébként, hogy az új, 1,6 literes turbós V6-os motorok bevezetését a Renault harcolta ki, a francia gyártó világossá tette, hogy ezek nélkül kiszáll. Abiteboul most már nem biztos abban, hogy alaposan átgondolták a dolgot.
“Úgy gondolom, várjunk még egy kicsit az ítélettel. Az üzemanyag-takarékosabb erőforrás elviekben jó dolog, de talán elsiklottunk néhány részlet felett, mint például a költségek. Meggyőződésem, hogy ha a kiadási oldalt is szabályoztuk volna, akkor a jelenleg gondot okozó teljesítménykülönbség sem lenne akkora.” 

Kommentek

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.