F1: A Renault-nak nem jó a motorszállítói szerep

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.03. 10.40

A Renault F1-es motorfőnöke szerint valami változásra van szükség, mert a rosszul teljesítő beszállító szerepe nem éri meg a projektbe ölt óriási összegeket.

A Renault-nál már a Red Bull-os sikerkorszak alatt is arra panaszkodtak, hogy a bajnoki címekből motorszállítóként keveset profitáltak, a tavaly bevezetett, esetükben pocsékul teljesítő új erőforrások mellett pedig végképp nehezen indokolható a Forma-1-es befektetés.


A Renault F1-es motorprogramjának főnöke, Cyril Abiteboul a Motorsport.comnak őszintén beszélt a helyzetről:
“Annyit mindenképp kijelenthetek, hogy véleményünk szerint a motorszállítói modell nem működik jó az új szabályok mellett. Szimpla beszállítóként nem kapunk vissza eleget az óriási befektetéshez képest, főleg hogy be kell érnünk a Mercedest, amely nagyon magasra helyezte a lécet.”
“Ha a Mercedes nem lenne ekkora előnyben, akkor talán a költségeket is jobban kordában lehetne tartani, és a motorszállítói szerepnek is lenne értelme. De egyelőre kénytelenek vagyunk nagyon sokat költeni, marketingszempontból pedig nagyobb haszonra lenne szükség ilyen kiadások mellett.”


Bár a Red Bull és a Renault kapcsolata nagyon megromlott az elmúlt másfél évben, a nagycsapat és a Toro Rosso motorszerződése pedig lejár 2016 végén, Abiteboul nem zárja ki a folytatást.
“Elméletben sikerülhet megfelelő marketingértéket hozni a Red Bull-lal, azaz úgy gondolom, hogy lehet még közös jövő. Azonban mindenképp nehezebb megvalósítani, mint a korábbi szabályok mellett.”
A Red Bull-kapcsolat mellett persze alternatíva a kiszállás – bár ez komoly blama lenne -, valamint a saját, gyári csapat indítása is – a Toro Rosso, a Lotus, a Sauber, esetleg a korábbi Renault-főnökkel megerősített Manor megvásárlása sem kizárt.


A sors fintora egyébként, hogy az új, 1,6 literes turbós V6-os motorok bevezetését a Renault harcolta ki, a francia gyártó világossá tette, hogy ezek nélkül kiszáll. Abiteboul most már nem biztos abban, hogy alaposan átgondolták a dolgot.
“Úgy gondolom, várjunk még egy kicsit az ítélettel. Az üzemanyag-takarékosabb erőforrás elviekben jó dolog, de talán elsiklottunk néhány részlet felett, mint például a költségek. Meggyőződésem, hogy ha a kiadási oldalt is szabályoztuk volna, akkor a jelenleg gondot okozó teljesítménykülönbség sem lenne akkora.” 

Kommentek

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.