F1: 20-30 lóerővel erősebb a Ferrari új motorja

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.06.03. 15.30

Német lapértesülés szerint a Ferrari módosított motorja 20-30 lóerővel erősebb a korábbinál, így már csak 15 lóerő körül van a csapat hátránya.

A Ferrari ugyan először letagadta, de az FIA hivatalos tájékoztatásából végül kiderült, hogy a Kanadai Nagydíj előtt elhasznált néhányat az idei szezonra rendelkezésére álló fejlesztési zsetonok közül. A Sport Bild szerint a frissítéssel 20-30 lóerőt nyertek az olaszok, átlendülve a 800 lóerős határon.

A lap tippje szerint jelenleg 815 lóerős a Ferrari motorja, míg a Mercedes a becslések szerint 830 lóerő körül áll. A frissített motort elvitte a Ferrari Montrealba, de még nem döntötték el, hogy beszerelik-e az autókba. A döntés csak csütörtök késő délutánra várható.

Az extra teljesítmény jól jönne a Ferrarinak a Gilles Villeneuve pályán, de Sebastian Vettel már így is az idei második motorját használja. A Mercedes két pilótája ellenben csak Kanadában vált a második motorra, az első hat fordulót ugyanazzal az erőforrással csinálták végig.

A Mercedes megbízhatóság szempontjából javított a motoron (ezt engedik a szabályok), de teljesítménnyel kapcsolatos fejlesztési zsetont nem játszott ki a csapat. “Akkora fölényben vannak, hogy nincsenek is rászorulva” – mondta a Red Bull motorspotfőnöke, Helmut Marko.

“Csak játszanak a mezőnnyel, annyi lóerőt felhasználva, amennyire éppen szükségük van. Hamilton és Rosberg továbbra is egymással fognak küzdeni a győzelmekért.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.