A Forma-1 kiherélte a versenypályákat?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.03. 09.30

A négyszeres ChampCar-bajnok, egykori Toro Rosso-pilóta Sebastien Bourdais szerint a Forma-1-ben unalmasak a pályák és az isten a pénz, a verseny másodlagos.


Sebastien Bourdais 2004-2007 között sorozatban négyszer nyerte meg az amerikai ChampCar szériát, majd 2008-ban a Forma-1-ben próbált szerencsét a Toro Rossónál. Az F1-es kaland rosszul végződött, a francia versenyzőt 2009-ben az idény felénél lecserélték, a formaautós karrierje csak az elmúlt egy-két évben indult újra.
Az IndyCarba 2013-ban beszállt Bourdais a múlt hétvégén Detroitban megnyerte a z ottani forduló második, esős, igen trükkös futamát. A diadal után visszatekintett a múltra.
“Nagyon jó érzés ez, a szörnyű Forma-1-es tapasztalat után végre újra élvezem a versenyzést. A Forma-1-ben nem éreztem, hogy szükség lett volna rám, nem tudtam együttműködni a csapattal. Most, itt egy kiscsapatnál is képes vagyok az olyan nagyok ellen küzdeni, mint a Penske, az Andretti vagy a Ganassi, ami nagyszerű érzés” – nyilatkozta. 


“Azt hiszem, tökéletesen megoldották a (detroiti) pálya felújítását. Talán a 7-es kanyar féktávja lehetne jobb, de összességében kiváló, kemény, amerikai stílusú versenyzésre ad lehetőséget. Kihívást jelent betonon vezetni. Az esős detroiti pályán való versenyzés sokkal húzósabb, mint bármelyik Forma-1-es pályán, beleértve Monacót is. A Forma-1 kiherélt minden pályát, nincs karakterük, jellegtelenné váltak. Nagyon sajnálom ezt. Monaco mára egy bazi nagy parkoló néhány kanyarral.”
Bourdais szerint az IndyCar más szempontokból is a Forma-1 felett áll:
“A Forma-1-ben nem a megfelelő dolgok vannak előtérben. A pénz és a hatalom a lényeg, nem a versenyzésről szól. Az IndyCarban senki nem keresi magát hülyére, egyszerűen csak tiszta, nagyszerű verseny.”

Kommentek

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

Csodalámpával villant a Mercedes

Nem vakítja a szembejövőket, járdát és navigációs utasítást is az útra vetít a Mercedes-Benz legújabb fényszórója.

F1: Rosberg kamu kupát kapott – videó

Nico Rosberg csütörtökön megérkezett a Mercedes-csapat központjába, ahol kézbe vehette a világbajnoki kupát is. Na jó, nem egészen azt.

Eldőlt: ennyit fogsz fizetni a német sztrádáért

Jóváhagyta a német autópályákra vonatkozó “tisztességes és megkülönböztetéstől mentes” útdíj bevezetését az Európai Bizottság.

Olyan KRESZ-tábla lesz az M7-esen, mint még soha

Kihelyezik az első táblát az elektromos autók töltőpontjáról az M7-esen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.