A Forma-1 kiherélte a versenypályákat?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.03. 09.30

A négyszeres ChampCar-bajnok, egykori Toro Rosso-pilóta Sebastien Bourdais szerint a Forma-1-ben unalmasak a pályák és az isten a pénz, a verseny másodlagos.


Sebastien Bourdais 2004-2007 között sorozatban négyszer nyerte meg az amerikai ChampCar szériát, majd 2008-ban a Forma-1-ben próbált szerencsét a Toro Rossónál. Az F1-es kaland rosszul végződött, a francia versenyzőt 2009-ben az idény felénél lecserélték, a formaautós karrierje csak az elmúlt egy-két évben indult újra.
Az IndyCarba 2013-ban beszállt Bourdais a múlt hétvégén Detroitban megnyerte a z ottani forduló második, esős, igen trükkös futamát. A diadal után visszatekintett a múltra.
“Nagyon jó érzés ez, a szörnyű Forma-1-es tapasztalat után végre újra élvezem a versenyzést. A Forma-1-ben nem éreztem, hogy szükség lett volna rám, nem tudtam együttműködni a csapattal. Most, itt egy kiscsapatnál is képes vagyok az olyan nagyok ellen küzdeni, mint a Penske, az Andretti vagy a Ganassi, ami nagyszerű érzés” – nyilatkozta. 


“Azt hiszem, tökéletesen megoldották a (detroiti) pálya felújítását. Talán a 7-es kanyar féktávja lehetne jobb, de összességében kiváló, kemény, amerikai stílusú versenyzésre ad lehetőséget. Kihívást jelent betonon vezetni. Az esős detroiti pályán való versenyzés sokkal húzósabb, mint bármelyik Forma-1-es pályán, beleértve Monacót is. A Forma-1 kiherélt minden pályát, nincs karakterük, jellegtelenné váltak. Nagyon sajnálom ezt. Monaco mára egy bazi nagy parkoló néhány kanyarral.”
Bourdais szerint az IndyCar más szempontokból is a Forma-1 felett áll:
“A Forma-1-ben nem a megfelelő dolgok vannak előtérben. A pénz és a hatalom a lényeg, nem a versenyzésről szól. Az IndyCarban senki nem keresi magát hülyére, egyszerűen csak tiszta, nagyszerű verseny.”

Kommentek

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

Borsos áron eladó a Need For Speed egyik sztárja

A GTA Spano másolata igazi sztár. Nemcsak a Need For Speed moziban tűnt fel, de a világ egyik legnépszerűbb előadójának klipjében is. Most bárki licitálhat rá.

F1: Itt van Vettel és Räikkönen új Ferrarija

A Ferrari is leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen új járgánya az SF70H névre hallgat.

Fontos határidő jön a kötelezőnél

Annak a 120 ezer személyautó-tulajdonosnak, aki év végi évfordulóval kötötte újra kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását, március elsejéig kell rendeznie az esedékes, baleseti adóval növelt díjrészletét.

Ráhajtottak a magyarok a kedvezményes e-autókra

Jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos autókra az állami támogatásnak köszönhetően.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.