F1: Verstappen nem akar szócsatázni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.02. 10.30

A Monacóban csúnya balesetet szenvedő Max Verstappen a kritikákra nem akar válaszolni, de azt mondja, tanult a történtekből.

Max Verstappen csúnya balesetet szenvedett a Monacói Nagydíjon, amikor a 63. körben Romain Grosjean mögött haladva a célegyenes végén ráfutott a Lotusra, majd a Ste Devote biztonsági korlátjában kötött ki a Toro Rossóval.
A 17 éves ifjonc ugyan azt állította, hogy nem akart előzni, és Grosjean lassított túl korán, sőt, féktesztelt vele, a versenybírók szerint ő hibázott, ezért a hétvégén követező Kanadai Nagydíjra öthelyes rajtbüntetést osztottak ki neki.


Verstappent a pályafutása kezdetén amúgy jó néhányszor bakizó Felipe Massa is kritizálta az eset után, “veszélyesnek” nevezte a tinit, és Grosjean sem örült a balhénak.
“Természetesen nem fékteszteltem vele, mire is lett volna jó? Nem fékezte, nem vettel el a gázt korábban, mint az ütközés előtti körön, sőt, az adatokból látszik, hogy még 5 méterrel később is fékeztem. Az FIA nagyon alapos az ilyen vizsgálatoknál, én pedig nem is tudom, hogy mi bosszantott jobban: az, hogy elütöttek a pontszerzéstől, vagy az, hogy végig kellett csinálni ezt az egészet valami olyan miatt, ami egyértelműen nem az én hibám volt” – magyarázta a francia. 
“A lényeg a lényeg: Max túl keményen hajtott, előzni próbált a nem épp erre való pályán, a kísérletnek pedig mindketten megittuk a levét. De tanulni fog belőle, nagyon tehetséges versenyző.”
Verstappen a múlt hétvégén a World Series by Renault spái fordulóján a Red Bull-lal demózott, ott szembesítették a kritikákkal. Szócsatába nem akart bocsátkozni, lakonikusan felelt:
“Azt tanultam ebből, hogy többet nem szabad előfordulnia. Van ilyen, ez is a versenyzéshez tartozik, de most már túl kell lépni ezen, Kanadára kell koncentrálnom. Megnéztem már párszor a felvételeket, durva baleset volt, talán a pályafutásom eddigi legnagyobb bukása. Örülök, hogy nem esett bajom.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.