F1: Verstappen nem akar szócsatázni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.02. 10.30

A Monacóban csúnya balesetet szenvedő Max Verstappen a kritikákra nem akar válaszolni, de azt mondja, tanult a történtekből.

Max Verstappen csúnya balesetet szenvedett a Monacói Nagydíjon, amikor a 63. körben Romain Grosjean mögött haladva a célegyenes végén ráfutott a Lotusra, majd a Ste Devote biztonsági korlátjában kötött ki a Toro Rossóval.
A 17 éves ifjonc ugyan azt állította, hogy nem akart előzni, és Grosjean lassított túl korán, sőt, féktesztelt vele, a versenybírók szerint ő hibázott, ezért a hétvégén követező Kanadai Nagydíjra öthelyes rajtbüntetést osztottak ki neki.


Verstappent a pályafutása kezdetén amúgy jó néhányszor bakizó Felipe Massa is kritizálta az eset után, “veszélyesnek” nevezte a tinit, és Grosjean sem örült a balhénak.
“Természetesen nem fékteszteltem vele, mire is lett volna jó? Nem fékezte, nem vettel el a gázt korábban, mint az ütközés előtti körön, sőt, az adatokból látszik, hogy még 5 méterrel később is fékeztem. Az FIA nagyon alapos az ilyen vizsgálatoknál, én pedig nem is tudom, hogy mi bosszantott jobban: az, hogy elütöttek a pontszerzéstől, vagy az, hogy végig kellett csinálni ezt az egészet valami olyan miatt, ami egyértelműen nem az én hibám volt” – magyarázta a francia. 
“A lényeg a lényeg: Max túl keményen hajtott, előzni próbált a nem épp erre való pályán, a kísérletnek pedig mindketten megittuk a levét. De tanulni fog belőle, nagyon tehetséges versenyző.”
Verstappen a múlt hétvégén a World Series by Renault spái fordulóján a Red Bull-lal demózott, ott szembesítették a kritikákkal. Szócsatába nem akart bocsátkozni, lakonikusan felelt:
“Azt tanultam ebből, hogy többet nem szabad előfordulnia. Van ilyen, ez is a versenyzéshez tartozik, de most már túl kell lépni ezen, Kanadára kell koncentrálnom. Megnéztem már párszor a felvételeket, durva baleset volt, talán a pályafutásom eddigi legnagyobb bukása. Örülök, hogy nem esett bajom.”

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.