F1: Nyomulnak az év közbeni motorfejlesztésért

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.06.02. 15.30

A Mercedes riválisai szeretnék elérni a motorfejlesztési tilalom lazítását. Jövőre ismét tilos lesz a szezon közben fejleszteni.

Az idei szezonra az FIA engedélyezte a csapatoknak a szezon közbeni motorfejlesztést, mert a homologizáció határideje nem volt egyértelmű. A kiskaput a Ferrari szúrta ki, ennek létezését később az FIA is elismerte, ám a szervezet ezzel a lendülettel el is varrta a szálakat.

Az FIA álláspontja szerint a szezon közbeni motorfejlesztés nem kívánatos, így a szabályzat most már világosan kimondja, hogy a következő homologizációs határidő 2016. február 28. A motorokon további változtatás innentől nem engedélyezett, a fel nem használt fejlesztési zsetonok elvesznek.

A Mercedes riválisainak nem tetszik ez a rendszer: egyrészt tartanak attól, hogy a szabad ütemezés hiányában a téli fejlesztés költségei megugranak, illetve az év közben sem lesz lehetőségük ledolgozni az esetleges hátrányt. A Motorsport.com szerint a háttérben már elkezdődtek az egyeztetések a motorgyártók között egy mindenki számára megfelelő változtatásról.

Egy ilyen változtatás természetesen csak egyhangú támogatással kaphatna zöld utat, a jelenleg nyeregben lévő Mercedes azonban nem szeretne lazítani a szabályokon. A Renault sportfőnöke, Cyril Abiteboul bízik benne, hogy sikerül kiharcolni a módosítást.

“Az előttünk álló munka mennyiségére tekintettel szeretnénk szabad ütemezésben felhasználni a fejlesztési zsetonjainkat” – mondta Abiteboul. “A Mercedesnek minden oka megvan arra, hogy lelassítson minket, és megpróbáljon a felzárkózás útjába állni. Ezzel nincs problémánk, ez a stratégia része a versenyzésnek.”

“De az is része, hogy merjünk kipróbálni új dolgokat. A Mercedes szerint hosszú távon költségesebb a szezon közbeni fejlesztés, de a magam részéről ebben erősen kételkedem.”

Kommentek

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.