Az idei szezonra az FIA engedélyezte a csapatoknak a szezon közbeni motorfejlesztést, mert a homologizáció határideje nem volt egyértelmű. A kiskaput a Ferrari szúrta ki, ennek létezését később az FIA is elismerte, ám a szervezet ezzel a lendülettel el is varrta a szálakat.

Az FIA álláspontja szerint a szezon közbeni motorfejlesztés nem kívánatos, így a szabályzat most már világosan kimondja, hogy a következő homologizációs határidő 2016. február 28. A motorokon további változtatás innentől nem engedélyezett, a fel nem használt fejlesztési zsetonok elvesznek.

A Mercedes riválisainak nem tetszik ez a rendszer: egyrészt tartanak attól, hogy a szabad ütemezés hiányában a téli fejlesztés költségei megugranak, illetve az év közben sem lesz lehetőségük ledolgozni az esetleges hátrányt. A Motorsport.com szerint a háttérben már elkezdődtek az egyeztetések a motorgyártók között egy mindenki számára megfelelő változtatásról.

Egy ilyen változtatás természetesen csak egyhangú támogatással kaphatna zöld utat, a jelenleg nyeregben lévő Mercedes azonban nem szeretne lazítani a szabályokon. A Renault sportfőnöke, Cyril Abiteboul bízik benne, hogy sikerül kiharcolni a módosítást.

“Az előttünk álló munka mennyiségére tekintettel szeretnénk szabad ütemezésben felhasználni a fejlesztési zsetonjainkat” – mondta Abiteboul. “A Mercedesnek minden oka megvan arra, hogy lelassítson minket, és megpróbáljon a felzárkózás útjába állni. Ezzel nincs problémánk, ez a stratégia része a versenyzésnek.”

“De az is része, hogy merjünk kipróbálni új dolgokat. A Mercedes szerint hosszú távon költségesebb a szezon közbeni fejlesztés, de a magam részéről ebben erősen kételkedem.”