F1: A Ferrari füllentett a motorfejlesztésről

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.06.02. 11.35

A Kanadai Nagydíjra a Ferrari és a Honda is teljesítménynövelő fejlesztéseket végzett az erőforrásán, a Renault a megbízhatóság növeléséért nyúlhatott hozzá a motorhoz.

Már jó ideje felröppent, hogy a Ferrari a Kanadai Nagydíjra motorfejlesztési csomaggal készül, azaz hozzányúlnak az erre rendelkezésre álló kreditjeikhez. Az olasz csapat főnöke, Maurizio Arrivabene Monacóban cáfolta ezt, de úgy tűnik, füllentett, ugyanis a hétvégi versenyre az FIA műszaki főmegbízottja és Forma-1-es versenyigazgatója, Charlie Whiting által kiadott technikai direktívában feketén-fehéren szerepel, hogy a Ferrari 3, a Honda 2 “zsetont” elköltött a rendelkezésükre álló 10-ből és 9-ből.


A Ferrari nem eddig nem nyilatkozott a fejlesztésről, de a Honda F1-es főnöke már korábban utalt arra, hogy Montrealba új erőforrást visznek.
“A kanadai pálya a motorerőről szól, szóval nagyobb teljesítményre lesz szükségünk. Ugyanakkor komoly fékezési pontok is vannak szóval a fékek, az energia-visszanyerés is fontos. Tisztában vagyok vele, hogy nagyobb teljesítményre van szükségünk, azonban nem könnyű dolog ezt elérni” – magyarázta Arai Jaszuhisza Monte-Carlóban.


A kreditjeihez nem nyúlt, de a Renault is módosított erőforrással érkezik Kanadába, a francia gyártó a nemrég alaposan megszigorított kérelmezési rendszernek is megfelelve végzett a megbízhatóságot illető javításokat a motoron. A teljesítménynövelő fejlesztések még arrébb lesznek.
“Lesznek ilyen fejlesztéseink is az idény során, de sajnos a megbízhatósági krízis miatt a nyári szünet utánra halasztottuk őket. De megvannak rá a tervek” – nyilatkozta nemrég a Renault motorfőnöke, Cyril Abiteboul.
Ahogy a küszködő Renault, úgy épp ellenkező helyzetben, jelentős előnyben lévő Mercedes is kivár az érdemi fejlesztésekkel. A jelenlegi állás alapján a Ferrarinak, a Hondának és a Mercedesnek 7-7, míg a Renault-nak 12 kreditje van az idény végéig.

Kommentek

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

Hat Suzuki Ignis, amitől könnybe lábad a szemed

Ebben az esetben nem ítélkezünk, ha valakinek ebben a formában tetszik az Suzuki Ignis, akkor nincs mit tenni, a lényeg, hogy a tulaj boldog legyen.

Őszinte használt autók több mint 500 000 kilométerrel

Ebben a kategóriában sokkal több eladó darabot találnánk, ha nem volna nemzetközi sport a kilométerórák visszatekerése. De mivel valamilyen csoda folytán a legtöbb eladó 15-20 éves autó alig futott 150-250 ezer kilométert, így a kilométert bevalló sokat futott autók ritkák, akár a fehér holló.

Minden autóba nyomkövetőt kell szerelni Kínában

Minden gépjárműbe műholdas nyomkövetőt kell szerelni az északnyugat-kínai Hszincsiang-Ujgur autonóm körzet egyik prefektúrájában a terrorizmus elleni küzdelem keretében.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.