F1: McLaren-fiókcsapat lehet az új belépő?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.31. 16.00

A Nemzetközi Automobil Szövetség által meghirdetett Forma-1-es helyre komoly esélyes a McLarennel is szoros kapcsolatot ápoló GP2-es alakulat.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) csütörtökön éjszaka minden előzmény nélkül, meglepetésszerűen új Forma-1-es jelentkezési tendert hirdetett. 
Az érdeklődőknek mindössze egy hónapot (a határidő június 30.) adtak a tájékozódásra és a szándéknyilatkozat leadására, így azonnal felmerült, hogy nem “vaktában” nyitották meg a jelentkezést, talán már előre tudják, ki is lehet a befutó.
A családi hátszél garantált


A német Auto Motor und Sport pénteken rögtön tippelt is: szerintük az elmúlt évtizedben az európai alsóbb formaautós kategóriák egyik nagyágyúja, a GP2-es ART-csapat lehet a favorit. 
Az ART pedigréje támadhatatlan: a Forma-3-ban Lewis Hamiltont, Paul di Restát, Romain Grosjeant, Nico Hülkenberget, Jules Bianchit, a GP3-ban Esteban Gutierrezt és Valtteri Bottast, a GP2-ben Nico Rosberget, Hamiltont és Hülkenberget tették bajnokká, hogy a számtalan futamgyőzelemről és F1-ig juttatott további pilótákról ne is beszéljünk. 
Az FIA-elnök Jean Todt fia, Nicolas által vezetett istálló a GP3-ban idén a Mercedes protezsáltjával, Esteban Oconnal vezeti a versenyt, míg a GP2-ben a McLaren festését viselő autóval a wokingiak neveltje, Stoffel Vandoorne tör magabiztosan a bajnoki cím felé.
Meglenne a McLaren-ifjoncok helye


A McLaren-Honda számára kétszeresen is pozitív lenne az ART Forma-1-es belépése, ugyanis a Honda ezzel egy második csapat autójában is fejleszthetné a motorját, míg a 2014-ben bemutatkozott, de idén kispadra ültetett Kevin Magnussen, valamint a már említett Vandoorne versenyzői üléshez jutna.
A megoldás logikus, azonban a McLaren részéről egyelőre mindent cáfolnak: “Nem szerepel a terveink között, hogy az ART a B csapatunk legyen, és nem is folynak erről tárgyalások” – mondta a csapat szóvivője szombaton.

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.