Kizárt az F1-es gumiháború

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.29. 16.45

Úgy tűnik, hogy az évtized végéig biztosan nem lesz gumiháború a Forma-1-ben, a csapatok nem kérnek belőle, az FIA kizárólagos szállítót keres.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a múlt héten nyitotta meg a Forma-1 2017-19 közötti gumiszállítói pályázatát. A 2011 óta szolgáló Pirelli mellett a 2006 végén kiszállt francia Michelint is érdekli a lehetőség, egyesek – például Fernando Alonso – pedig szívesen látnák, ha egyszerre több gyártó termékei csapnának össze a pályán.
Gumiháború azonban nem lesz, az évtized végéig biztosan nem.


“Már publikálták a pályázati kiírást, abban pedig egy gumiszállítót keresnek a 2019 végéig tartó időszakra” – szögezte le a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
“Ez összhangban áll a csapatok akaratával, ezt a helyzetet akarják megőrizni. Nekünk nincs mit hozzáfűzni, a gumiháború csak elméleti kérdés lehet, mert túl sok az ismeretlen tényező. Nem állíthatom, hogy akarjuk vagy épp nem akarjuk, ugyanis nem tudjuk, milyen feltételek mellett működne: Lehetne-e tesztelni vagy csak szimulátoros fejlesztés lenne? Hány csapatot kellene ellátni? Nagyon sok az ismeretlen részlet.”
A Toro Rosso csapatfőnöke Franz Tost  így magyarázta, miért is nem akarják a csapatok, hogy több gyártó abroncsai szerepeljenek az F1-ben:


“Két gyártó esetén csak két csapat kapna jó gumikat, a többiek meg vackot, ugyanez volt korábban is: a Michelin a Renault-val dolgozott, így persze Alonsónak szép emlékei vannak, a Bridgestone pedig a Ferrarit szolgálta, egyrészt ezért is lehetett olyan sikeres Michael (Schumacher). Ha visszatér a gumiháború, megint ez lesz: két gyártó – két csapat kap jó gumit, három gyártó – három csapat, a többiek meg azt kapnak, ami jut, ha tetszik, ha nem.” 
“Az egész verseny más irányt venne, ahogy most a motorokról szól a Forma-1, jönne a gumi-F1. Miután konszolidálódna a helyzet az új motorokkal, máris újabb problémát teremtenénk.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.