Kizárt az F1-es gumiháború

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.29. 16.45

Úgy tűnik, hogy az évtized végéig biztosan nem lesz gumiháború a Forma-1-ben, a csapatok nem kérnek belőle, az FIA kizárólagos szállítót keres.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a múlt héten nyitotta meg a Forma-1 2017-19 közötti gumiszállítói pályázatát. A 2011 óta szolgáló Pirelli mellett a 2006 végén kiszállt francia Michelint is érdekli a lehetőség, egyesek – például Fernando Alonso – pedig szívesen látnák, ha egyszerre több gyártó termékei csapnának össze a pályán.
Gumiháború azonban nem lesz, az évtized végéig biztosan nem.


“Már publikálták a pályázati kiírást, abban pedig egy gumiszállítót keresnek a 2019 végéig tartó időszakra” – szögezte le a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
“Ez összhangban áll a csapatok akaratával, ezt a helyzetet akarják megőrizni. Nekünk nincs mit hozzáfűzni, a gumiháború csak elméleti kérdés lehet, mert túl sok az ismeretlen tényező. Nem állíthatom, hogy akarjuk vagy épp nem akarjuk, ugyanis nem tudjuk, milyen feltételek mellett működne: Lehetne-e tesztelni vagy csak szimulátoros fejlesztés lenne? Hány csapatot kellene ellátni? Nagyon sok az ismeretlen részlet.”
A Toro Rosso csapatfőnöke Franz Tost  így magyarázta, miért is nem akarják a csapatok, hogy több gyártó abroncsai szerepeljenek az F1-ben:


“Két gyártó esetén csak két csapat kapna jó gumikat, a többiek meg vackot, ugyanez volt korábban is: a Michelin a Renault-val dolgozott, így persze Alonsónak szép emlékei vannak, a Bridgestone pedig a Ferrarit szolgálta, egyrészt ezért is lehetett olyan sikeres Michael (Schumacher). Ha visszatér a gumiháború, megint ez lesz: két gyártó – két csapat kap jó gumit, három gyártó – három csapat, a többiek meg azt kapnak, ami jut, ha tetszik, ha nem.” 
“Az egész verseny más irányt venne, ahogy most a motorokról szól a Forma-1, jönne a gumi-F1. Miután konszolidálódna a helyzet az új motorokkal, máris újabb problémát teremtenénk.”

Kommentek

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.