A Forma-1-ben tavaly bevezetett 1,6 literes, turbós V6-os hibrid erőforrásokkal együtt új motorfejlesztési szabályrendszert is társítottak, a gyártók csak bizonyos számú és mértékű módosítást végezhetnek, amelyekért zsetonokkal “fizetnek”.
Kivételt képeznek azonban a kizárólag a megbízhatóságot, a teljesítményt viszont nem befolyásoló módosítások, azonban felmerült, hogy a motorgyártók ezek ürügyén, bújtatva, a kreditrendszert megkerülve végeznek érdemi fejlesztéseket. Ezt sejteti, hogy idén eddig a Mercedes, a Ferrari, a Renault, de még az újonnan belépett Honda sem költött zsetonokat, azonban az utóbbi gyártó szakemberek becslése szerint például már 50 lóerős előrelépést produkált a tél óta.


A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a múlt hétvégén új, a korábbiaknál sokkal szigorúbb rendszert vezetett be, a megbízhatósági javításokra bőséges és részletes dokumentációval kiegészítve lehet csak engedélyt kérni ezután.
A Renault F1-es motorprogramjának vezetője, Cyril Abiteboul egyáltalán nem csodálkozik a lépésen: “Nem lep meg a dolog. Tavaly körülbelül 50 motormódosítási kérelmet nyújtottak be a gyártók. Biztosan nem könnyű ennyi ügyet kezelni, szóval egyáltalán nem lep meg, hogy az FIA ezután jobban ellenőrzése alatt akarja tartani a helyzetet.”