Nem titok, hogy a Renault elégedetlen a Forma-1-es megjelenésével és szereplésével, ezért a francia gyártó a kiszállástól egészen a saját, gyári alakulat indításáig minden lehetőséget mérlegelt mostanában.


Nem olyan rég úgy tűnt, hogy a kisebbik Red Bull-csapat, a Toro Rosso alakulhat Renault-vá, azonban ez egy ideje elhalt, ugyanis az energiaital-gyártó inkább csak névadó szponzorként fogadná az autógyártót, “sárga” autókat adna.
Felröppent persze az is, hogy a Renault korábbi gyári csapatát, az elmúlt években Lotusként működő enstone-i alakulatot venné vissza, de ez ellen szólt, hogy ők épp 2015-től váltottak a Renault-ról Mercedes-erőforrásokra, emellett a határozottan állították, hogy nem eladó az istálló.
A lotusos spekulációk ennek ellenére nem szűntek, újabb lökést adott nekik, hogy a paddockból idén feltűnően hiányzó csapatfőnök-tulajdonos, Gerard Lopez Barcelonában megjelent, hogy, legalábbis az olasz Autosprint szerint, a Renault-val tárgyaljon az eladásról. 
Az olasz lap szerint a Renault gyári csapatának feltámasztásának tervét az autógyártó F1-es főnöke, Remi Taffin dolgozta ki, a visszavásárlást követően pedig a csapatot 2009 végén ideiglenesen irányító, később a Mercedesnél megfordult Bob Bell felügyelete alá helyeznék.


Az Autosprint szerint az üzlet megkötésének határideje május vége, azaz ha megvalósul a dolog, akkor az napokon belül kiderül.
A finn Turun Sanomat Forma-1-es tudósítója, Luis Vasconcelos saját forrásaitól ugyanarról hallott, mint az olasz kollégái: “A Lotus-csapat eladásáról folyó tárgyalások a döntő szakaszba értek. Lopeznek és (a renault-s F1-es motorfőnök Cyril) Abiteboulnak május végéig kellene megegyeznie.”