F1: Ecclestone kinyírja az Olasz Nagydíjat?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.28. 12.30

A Forma-1 ura nem hajlandó engedni a versenyrendezési díjból, ha Monza nem tud fizetni, baj lesz. Ecclestone új tárgyalópartnereket szeretne.

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone tavaly lengette be, hogy 2016 után nem hosszabbít szerződést az Olasz Nagydíjnak adó Monzával, ugyanis üzletileg nem éri meg a futam – értsd: magasabb rendezési díjat írna a következő szerződésbe.
Az F1 egyik alapkövének számító monzai futam jövőjéről legutóbb a hétvégén, Monacóban tárgyalt az olasz autóklub főnöke, Angelo Sticchi Damiani valamint a versenyszervező Sias képviseletben az egykori pilóta Ivan Capelli, de a megbeszélések után Ecclestone azt nyilatkozta, hogy továbbra is “patthelyzet” van.


Az olasz Autosprint is arról ír, hogy az angol üzletember magasabb, évi 20 millió eurós rendezési díjat szeretne, Ecclestone azonban visszautasítja, hogy a hagyományok elé helyezi a pénzt.
“A hagyomány az, hogy az európai helyszínek fizetnek azért, hogy Forma-1-es versenyt rendezhessenek, de ma már nem akarnak fizetni. Szóval inkább ők nem tisztelik a hagyományokat” – magyarázta, hozzátéve, hogy talán a monzai tárgyalópartnerekkel van baj.
“Nem tudom, esetleg akadhatna új olaszországi promóter, aki átvehetné az Olasz Nagydíj szervezését. Az tény, hogy az európai szervezők még mindig kevesebbet fizetnek, mint amennyibe az Európán kívüli helyszíneknek kerül a verseny. Nyitottak vagyunk új jelentkezőkre, de az összegből nem engedek, ezt már világossá tettem (a monzaiaknak).”

Kommentek

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.