Míg a dohányreklámokat lassan egy évtizede száműzték a Forma-1-ből, az alkoholos italok ma is hangsúlyosan jelen vannak a sportágban. A Williams névadó szponzora az olasz Martini, a Force India a United Breweries Group termékeit hirdeti, míg a McLaren épp most ünnepli a Johnnie Walkerrel való együttműködése 10. évfordulóját, nem mellesleg az ital immár “a Forma-1 hivatalos whiskyje” is.
Az elmúlt időszakban egyre erősödnek a Forma-1-es alkoholreklámok elleni hangok, azonban a sportágat felügyelő Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt kijelentette, hogy a szervezet nem tehet semmit az ügyben.


“Az alkoholreklámokhoz nincs köze az FIA-nak. Ez az egyes országok hatáskörébe tartozik. Én a legszigorúbban ellenzem az ittas vezetést, de ebben az ügyben az országoknak kell lépni. Az alkoholt nem lehet betiltani, azonban az embereket fel lehet világosítani az ittas vezetés veszélyiről. Én pontosan arra is ösztönzöm a nagy alkoholgyártó cégeket, hogy finanszírozzanak a felvilágosító programokat, értessék meg az emberekkel, hogy az ivás és a vezetés nem fér össze” – magyarázta egy németországi közlekedési fórumon.
Az olasz Autosprint a fentiek ellenére úgy tudja, hogy az Európai Unió egyik reklámokkal foglalkozó testülete egy, az FIA-nak szánt, az alkoholreklámok betiltásáról szóló tervezet összeállításán dolgozik.