F1: Szigorítanak az első szárnyak ellenőrzésén

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.05.27. 14.30

Az FIA ismét arra gyanakszik, hogy egy vagy több csapat trükközik az első szárnyakkal. Azonnali hatállyal szigorítják az ellenőrzéseket.

A Nemzetközi Automobil Szövetség régi vesszőparipája az első vezetőszárnyak hajlékonyságának ellenőrzése, a szervezet most újra lecsap a csapatokra. Nem tudni, hogy az időzítésnek van-e konkrét oka, az FIA mindenesetre arról tájékoztatta a csapatokat, hogy azonnali hatállyal (azaz a Kanadai Nagydíjtól) változtat az első szárnyak ellenőrzésén.

Az FIA főleg arra kíváncsi, hogy az első szárnyak terelőlapjai megfelelnek-e a szabályoknak. A rugalmas aerodinamikai elemek használata a Forma-1-ben szigorúan tilos, az FIA az első kerekek előtti elemeket készül alávetni szigorúbb vizsgálatnak.

A teszt keretében 60 N-os (nagyjából 6 kg-os terhelésnek megfelelő), pontszerű erőt fejtenek ki az első szárnyak terelőlapjainak kilépőéleire, az adott ponton merőlegesen a felületre. Terhelés alatt a függőleges elmozdulás nem haladhatja meg a 3 mm-t.

A flexibilis szárnyakból legutóbb a tavalyi Abu-Dzabi Nagydíjon volt botrány, akkor a Red Bull autói megbuktak az ellenőrzésen, és törölték a csapat időmérőn elért eredményeit. Az Autosport elemzése szerint a csapatok eddig egy kiskapunak köszönhetően trükközhettek a terelőlapokkal, mert egyetlen szabály sem vonatkozott világosan ezekre, teret adva a szabad szabályértelmezéseknek.

A cikk szerint az idén többször is megfigyelhető volt, hogy ezek a terelőlapok terhelés alatt hajlanak, de aerodinamikai szempontok miatt nem is ésszerű teljesen merev szerkezeteket tervezni. Az Autosport szerint az új direktíva inkább figyelmeztetésként értékelhető, a 60 N-os terhelés ugyanis nem számít kiugróan nagynak. Az üzenet a csapatok felé valami olyasmi, hogy gondolják át a szárnyak felépítését.

Kommentek

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.