A Nemzetközi Automobil Szövetség régi vesszőparipája az első vezetőszárnyak hajlékonyságának ellenőrzése, a szervezet most újra lecsap a csapatokra. Nem tudni, hogy az időzítésnek van-e konkrét oka, az FIA mindenesetre arról tájékoztatta a csapatokat, hogy azonnali hatállyal (azaz a Kanadai Nagydíjtól) változtat az első szárnyak ellenőrzésén.

Az FIA főleg arra kíváncsi, hogy az első szárnyak terelőlapjai megfelelnek-e a szabályoknak. A rugalmas aerodinamikai elemek használata a Forma-1-ben szigorúan tilos, az FIA az első kerekek előtti elemeket készül alávetni szigorúbb vizsgálatnak.

A teszt keretében 60 N-os (nagyjából 6 kg-os terhelésnek megfelelő), pontszerű erőt fejtenek ki az első szárnyak terelőlapjainak kilépőéleire, az adott ponton merőlegesen a felületre. Terhelés alatt a függőleges elmozdulás nem haladhatja meg a 3 mm-t.

A flexibilis szárnyakból legutóbb a tavalyi Abu-Dzabi Nagydíjon volt botrány, akkor a Red Bull autói megbuktak az ellenőrzésen, és törölték a csapat időmérőn elért eredményeit. Az Autosport elemzése szerint a csapatok eddig egy kiskapunak köszönhetően trükközhettek a terelőlapokkal, mert egyetlen szabály sem vonatkozott világosan ezekre, teret adva a szabad szabályértelmezéseknek.

A cikk szerint az idén többször is megfigyelhető volt, hogy ezek a terelőlapok terhelés alatt hajlanak, de aerodinamikai szempontok miatt nem is ésszerű teljesen merev szerkezeteket tervezni. Az Autosport szerint az új direktíva inkább figyelmeztetésként értékelhető, a 60 N-os terhelés ugyanis nem számít kiugróan nagynak. Az üzenet a csapatok felé valami olyasmi, hogy gondolják át a szárnyak felépítését.