F1: Nem szándékosan toltak ki Hamiltonnal

A szurkolók élve boncolták a Merci-főnököt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.27. 09.50

A Mercedes csapatfőnöke kedden szurkolói kérdésekre válaszolva magyarázta a Monacói Nagydíjon Lewis Hamilton győzelmébe kerülő eseményeket.

A Mercedes óriási bakit elkövetve a Forma-1-es Monacói Nagydíjon feleslegesen hívta ki kerékcserére Lewis Hamiltont, ami az angol pilóta amúgy biztosnak látszó győzelmébe került. A csapatfőnök, Toto Wolff kedden szurkolói kérdésekre válaszolva igyekezett magyarázni a történteket.


Kérdés: Miért döntöttek úgy, hogy Hamiltont kihívják?
Toto Wolff: “Úgy hittük, hogy veszteség nélkül kereket cserélhetünk, hogy biztonságban lehessünk, ha a hátrébb haladó autók is szuperlágyra váltanak. Sajnos tévesek voltak az adataink.
K.: Hamilton is részt vett a kiállásról szóló döntésben? A verseny utáni interjú alapján úgy tűnt.
T.W.: Azt mondtuk neki, hogy maradjon kint, de ő azt felelte, hogy az nem lesz jó, és hogy a gumijai lehűltek. Egy másodper alatt kellett döntenünk, a sietség és a téves adatok alapján ki is hívtuk.
K.: Monacóban mindennél fontosabb a pályán elfoglalt pozíció, hogyan is tűnhetett jó ötletnek Lewis kihívása? 
T.W.: A biztonsági autó mögött nagyjából 12 másodperces előny kell ahhoz, hogy a kiállás után is megmaradjon a pozíció, a rendszerünk szerint pedig Lewisnak volt ennyi előnye.


K.: Nem merült fel, hogy szóljanak Lewisnak, hogy Rosberg és Vettel nem ment ki kereket cserélni? Akkor talán nem erőltette volna a dolgot.
T.W.: Vettelnek még megvolt a lehetősége arra, hogy kijöjjön, ugyanis nem érte be a biztonsági autót.
K.: Miért nem szóltak Rosbergnek, hogy lassítson az első kanyarnál, amikor Hamilton visszatért a pályára és próbált eléjük kerülni?
T.W.: Azért, mert a szabályok szerint a biztonsági autó mögött tilos indokolatlanul lassan hajtani. 
K.: A virtuális safety car is közrejátszott a rossz döntésben?
T.W.: Nem. A döntés egy körrel később született. 
K.: Nem kellene egy kicsit megfontoltabban dönteni a stratégiáról? Az összes néző előre látta, hogy ez rossz húzás.
T.W.: Meg kell találni az egyensúlyt az adatok és a megérzések között. A rendelkezésünkre álló adatok alapján megvolt a szükséges előny – de az adataink rosszak voltak.


K.: Nem lehet, hogy néha a sok bába között elveszik a gyerek, túl zavaros a kép?
T.W.: Szigorú rádiózási szabályaink és döntési hierarchiánk van – így nyertünk már nagyon sok versenyt.
K.: Miért nincs Lewisnak és Nicónak saját stratégája? Ezzel csak még jobban teljesíthetne a csapat.
T.W.: Tavaly már bizonyítottuk, hogy a pilótáink szabadon, sportszerűen versenyezhetnek. Ez egy stratéga mellett lehetséges.
K.: Ha Hamiltonnak sikerült volna megelőznie Vettelt, szóltak volna Rosbergnek, hogy engedje el Lewist?
T.W.: Jó kérdés. Nehéz döntés lett volna.
K.: Mire jutottak a megbeszéléseken, hogyan fogják javítani a stratégiát a következő futamokra?
T.W.: Fejleszteni kell szoftvereket, javítani kell a kommunikáción és egy kicsit több józan paraszti ész kell. Hadd tegyem világossá, hogy máris dolgozunk ezeken, és épp annyira bosszant minket a hiba, mint a szurkolókat. Az F1-ről szól az életünk.


K.: Képes lesz Hamilton újra teljesen bízni a csapatban, miután Monacóban elvették tőle a győzelmet? 
T.W.: A bizalom az egyik legfőbb érték a csapatunknál, egyetlen futam nem fogja ezt aláásni.
K.: Kirúgtak valakit a vasárnapi hiba után?
T.W.: Egyáltalán nem. Világbajnok csapat vagyunk, egyetlen verseny miatt nem kezdünk bűnbakkeresésbe.
K.: Volt szándékosság a hiba mögött, hogy így tegyék izgalmasabbá a bajnokságot?
T.W.: Hogy tennénk-e ilyet a bajnoki éllovasunkkal, amikor a Ferrari valós fenyegetést jelent? A válasz határozott nem!


K.: Bármennyire is jó szándékú a csapat, hogyan lehet kezelni a pilóták közötti érdekellentétet? 
T.W.: Ha mindkét pilóta a bajnoki címért küzd, akkor nagyon kiélezett a verseny. De igyekszünk mindent átláthatóan kezelni. 
K.: Mi lesz, ha Hamilton az év végén 10 ponttal bukja el a bajnokságot?
T.W.: Hát az nem mutatna valami jól, de ilyen az autóversenyzés. 100 százalékosan Lewis mögött állunk.

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.