F1: Nem szándékosan toltak ki Hamiltonnal

A szurkolók élve boncolták a Merci-főnököt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.27. 09.50

A Mercedes csapatfőnöke kedden szurkolói kérdésekre válaszolva magyarázta a Monacói Nagydíjon Lewis Hamilton győzelmébe kerülő eseményeket.

A Mercedes óriási bakit elkövetve a Forma-1-es Monacói Nagydíjon feleslegesen hívta ki kerékcserére Lewis Hamiltont, ami az angol pilóta amúgy biztosnak látszó győzelmébe került. A csapatfőnök, Toto Wolff kedden szurkolói kérdésekre válaszolva igyekezett magyarázni a történteket.


Kérdés: Miért döntöttek úgy, hogy Hamiltont kihívják?
Toto Wolff: “Úgy hittük, hogy veszteség nélkül kereket cserélhetünk, hogy biztonságban lehessünk, ha a hátrébb haladó autók is szuperlágyra váltanak. Sajnos tévesek voltak az adataink.
K.: Hamilton is részt vett a kiállásról szóló döntésben? A verseny utáni interjú alapján úgy tűnt.
T.W.: Azt mondtuk neki, hogy maradjon kint, de ő azt felelte, hogy az nem lesz jó, és hogy a gumijai lehűltek. Egy másodper alatt kellett döntenünk, a sietség és a téves adatok alapján ki is hívtuk.
K.: Monacóban mindennél fontosabb a pályán elfoglalt pozíció, hogyan is tűnhetett jó ötletnek Lewis kihívása? 
T.W.: A biztonsági autó mögött nagyjából 12 másodperces előny kell ahhoz, hogy a kiállás után is megmaradjon a pozíció, a rendszerünk szerint pedig Lewisnak volt ennyi előnye.


K.: Nem merült fel, hogy szóljanak Lewisnak, hogy Rosberg és Vettel nem ment ki kereket cserélni? Akkor talán nem erőltette volna a dolgot.
T.W.: Vettelnek még megvolt a lehetősége arra, hogy kijöjjön, ugyanis nem érte be a biztonsági autót.
K.: Miért nem szóltak Rosbergnek, hogy lassítson az első kanyarnál, amikor Hamilton visszatért a pályára és próbált eléjük kerülni?
T.W.: Azért, mert a szabályok szerint a biztonsági autó mögött tilos indokolatlanul lassan hajtani. 
K.: A virtuális safety car is közrejátszott a rossz döntésben?
T.W.: Nem. A döntés egy körrel később született. 
K.: Nem kellene egy kicsit megfontoltabban dönteni a stratégiáról? Az összes néző előre látta, hogy ez rossz húzás.
T.W.: Meg kell találni az egyensúlyt az adatok és a megérzések között. A rendelkezésünkre álló adatok alapján megvolt a szükséges előny – de az adataink rosszak voltak.


K.: Nem lehet, hogy néha a sok bába között elveszik a gyerek, túl zavaros a kép?
T.W.: Szigorú rádiózási szabályaink és döntési hierarchiánk van – így nyertünk már nagyon sok versenyt.
K.: Miért nincs Lewisnak és Nicónak saját stratégája? Ezzel csak még jobban teljesíthetne a csapat.
T.W.: Tavaly már bizonyítottuk, hogy a pilótáink szabadon, sportszerűen versenyezhetnek. Ez egy stratéga mellett lehetséges.
K.: Ha Hamiltonnak sikerült volna megelőznie Vettelt, szóltak volna Rosbergnek, hogy engedje el Lewist?
T.W.: Jó kérdés. Nehéz döntés lett volna.
K.: Mire jutottak a megbeszéléseken, hogyan fogják javítani a stratégiát a következő futamokra?
T.W.: Fejleszteni kell szoftvereket, javítani kell a kommunikáción és egy kicsit több józan paraszti ész kell. Hadd tegyem világossá, hogy máris dolgozunk ezeken, és épp annyira bosszant minket a hiba, mint a szurkolókat. Az F1-ről szól az életünk.


K.: Képes lesz Hamilton újra teljesen bízni a csapatban, miután Monacóban elvették tőle a győzelmet? 
T.W.: A bizalom az egyik legfőbb érték a csapatunknál, egyetlen futam nem fogja ezt aláásni.
K.: Kirúgtak valakit a vasárnapi hiba után?
T.W.: Egyáltalán nem. Világbajnok csapat vagyunk, egyetlen verseny miatt nem kezdünk bűnbakkeresésbe.
K.: Volt szándékosság a hiba mögött, hogy így tegyék izgalmasabbá a bajnokságot?
T.W.: Hogy tennénk-e ilyet a bajnoki éllovasunkkal, amikor a Ferrari valós fenyegetést jelent? A válasz határozott nem!


K.: Bármennyire is jó szándékú a csapat, hogyan lehet kezelni a pilóták közötti érdekellentétet? 
T.W.: Ha mindkét pilóta a bajnoki címért küzd, akkor nagyon kiélezett a verseny. De igyekszünk mindent átláthatóan kezelni. 
K.: Mi lesz, ha Hamilton az év végén 10 ponttal bukja el a bajnokságot?
T.W.: Hát az nem mutatna valami jól, de ilyen az autóversenyzés. 100 százalékosan Lewis mögött állunk.

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.