F1: Folytatódik a motorhangosítás

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.27. 12.35

Bár a tavaly bevezetett turbós V6-os hibrid erőforrások már idén is jobban szólnak, hamarosan újabb lépés következhet a Forma-1-es hangélmény javítása érdekében.

2014 elején a nézők és az F1-es szereplők egy része is csalódottan hördült fel az újonnan bevezetett 1,6 literes turbós V6-os erőforrások hangja miatt, a motorok nyújtotta hangélmény javítása azóta is téma.
2015-re már külön, célzott beavatkozás nélkül is élvezhetőbb a tónus és a hangerő, legalábbis a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda erről beszélt a monacói hétvégén.


“Ha összevetjük a tavalyi évvel, most már sokkal zajosabbak a motorok, ez nem is kérdés, szóval szerintem a jó irányba haladunk. Egyedül a Renault egy kicsit halkabb, de az lóerőhátrányban is van” – nyilatkozta a brit Sky Sportsnak.
“De 2017-re dolgozunk még valamin, amit akár már a jövő évben is bevethetünk: nyolc helyett hat sebességi fokozat lehetne, a nyolcadikat úgyis kizárólag Monzában, esetleg Spában használjuk. Hat sebességfokozat mellett a motorok jobban kipörögnek, amivel persze a hangerő is növekszik” – tette hozzá.
Monacóban ugyanakkor egy másik megoldásról is tárgyaltak a csapatok, úgy tudni, hogy a jelenlegi egy kipufogó helyett már 2016-ra átállhatnak kettőre – az utóbbi kizárólag a zajkeltést szolgálná, és szintén komolyabb költség nélkül hozhatna javulást.
A kipufogós elképzelés egyelőre teljesen informális, először a Stratégia Munkacsoport tárgyal majd róla, ha ott megkapja a többségi támogatást, akkor az FIA Forma-1-es Bizottsága önti végső formába, végül a Motorsport Világtanács léptetheti életbe a jövő évre.  
F1

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.