2014 elején a nézők és az F1-es szereplők egy része is csalódottan hördült fel az újonnan bevezetett 1,6 literes turbós V6-os erőforrások hangja miatt, a motorok nyújtotta hangélmény javítása azóta is téma.
2015-re már külön, célzott beavatkozás nélkül is élvezhetőbb a tónus és a hangerő, legalábbis a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda erről beszélt a monacói hétvégén.


“Ha összevetjük a tavalyi évvel, most már sokkal zajosabbak a motorok, ez nem is kérdés, szóval szerintem a jó irányba haladunk. Egyedül a Renault egy kicsit halkabb, de az lóerőhátrányban is van” – nyilatkozta a brit Sky Sportsnak.
“De 2017-re dolgozunk még valamin, amit akár már a jövő évben is bevethetünk: nyolc helyett hat sebességi fokozat lehetne, a nyolcadikat úgyis kizárólag Monzában, esetleg Spában használjuk. Hat sebességfokozat mellett a motorok jobban kipörögnek, amivel persze a hangerő is növekszik” – tette hozzá.
Monacóban ugyanakkor egy másik megoldásról is tárgyaltak a csapatok, úgy tudni, hogy a jelenlegi egy kipufogó helyett már 2016-ra átállhatnak kettőre – az utóbbi kizárólag a zajkeltést szolgálná, és szintén komolyabb költség nélkül hozhatna javulást.
A kipufogós elképzelés egyelőre teljesen informális, először a Stratégia Munkacsoport tárgyal majd róla, ha ott megkapja a többségi támogatást, akkor az FIA Forma-1-es Bizottsága önti végső formába, végül a Motorsport Világtanács léptetheti életbe a jövő évre.