F1: Folytatódik a motorhangosítás

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.27. 12.35

Bár a tavaly bevezetett turbós V6-os hibrid erőforrások már idén is jobban szólnak, hamarosan újabb lépés következhet a Forma-1-es hangélmény javítása érdekében.

2014 elején a nézők és az F1-es szereplők egy része is csalódottan hördült fel az újonnan bevezetett 1,6 literes turbós V6-os erőforrások hangja miatt, a motorok nyújtotta hangélmény javítása azóta is téma.
2015-re már külön, célzott beavatkozás nélkül is élvezhetőbb a tónus és a hangerő, legalábbis a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda erről beszélt a monacói hétvégén.


“Ha összevetjük a tavalyi évvel, most már sokkal zajosabbak a motorok, ez nem is kérdés, szóval szerintem a jó irányba haladunk. Egyedül a Renault egy kicsit halkabb, de az lóerőhátrányban is van” – nyilatkozta a brit Sky Sportsnak.
“De 2017-re dolgozunk még valamin, amit akár már a jövő évben is bevethetünk: nyolc helyett hat sebességi fokozat lehetne, a nyolcadikat úgyis kizárólag Monzában, esetleg Spában használjuk. Hat sebességfokozat mellett a motorok jobban kipörögnek, amivel persze a hangerő is növekszik” – tette hozzá.
Monacóban ugyanakkor egy másik megoldásról is tárgyaltak a csapatok, úgy tudni, hogy a jelenlegi egy kipufogó helyett már 2016-ra átállhatnak kettőre – az utóbbi kizárólag a zajkeltést szolgálná, és szintén komolyabb költség nélkül hozhatna javulást.
A kipufogós elképzelés egyelőre teljesen informális, először a Stratégia Munkacsoport tárgyal majd róla, ha ott megkapja a többségi támogatást, akkor az FIA Forma-1-es Bizottsága önti végső formába, végül a Motorsport Világtanács léptetheti életbe a jövő évre.  
F1

Kommentek

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.