F1: Kanadában jöhet az első Red Bull-büntetés

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.05.26. 14.30

A Red Bullnál elképzelhetőnek tartják, hogy már a soron következő Kanadai Nagydíjon bevállalják az első motorbüntetést. Meg kell vizsgálni a motorokat.

A Red Bullnál az első öt futamon sorozatosak voltak a motorhibák, ennek következtében Daniel Ricciardo és Danyiil Kvjat máris eljutottak a negyedik motorig. A szabályok szerint egész évben lehet ennyit büntetés nélkül használni, így elkerülhetetlen, hogy a további motorcserék miatt elkezdődjön a Red Bull-pilótáknak kiosztott rajtbüntetések sorozata.

Monacóban az idén először problémamentes hétvégéje volt a csapatnak, Kvjat és Ricciardo az idei legjobb Red Bull-eredményt elérve a negyedik-ötödik helyen végzett a városi pályán. Noha a Mercedes problémái miatt a Red Bull tavaly győzni tudott Kanadában, Christian Horner csapatfőnök tisztában van vele, hogy a hosszú egyenesek miatt a pálya nem fekszik a teljesítményhátrányban lévő Renault-nak.

“Mindenképpen egy lépést jelent a jó irányba, hogy Monacóban nem volt a motorral kapcsolatos gondunk. Kanada azonban sokkal nagyobb kihívás” – mondta Horner. “Elemeznünk kell a helyzetünket, és azt, hogyan készüljünk fel erre a versenyre.”

“A nagy kérdés, hogy bevállaljuk-e az első büntetést, vagy húzzuk még egy versennyel tovább. Minden attól függ, hogy a motorok milyen állapotban vannak Monaco után, bár tudjuk, hogy ez a pálya alapvetően nem jelent nagy megterhelést az erőforrások számára.”

“Monacóban remek munkát végzett a Renault és mi is, a maximumot hoztuk ki a csomagból. Nem kellett kompromisszumot kötnünk a leszorítóerővel kapcsolatban, most kiderült, hogy valójában mekkora potenciál van a kasztniban.”

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.