A Red Bullnál az első öt futamon sorozatosak voltak a motorhibák, ennek következtében Daniel Ricciardo és Danyiil Kvjat máris eljutottak a negyedik motorig. A szabályok szerint egész évben lehet ennyit büntetés nélkül használni, így elkerülhetetlen, hogy a további motorcserék miatt elkezdődjön a Red Bull-pilótáknak kiosztott rajtbüntetések sorozata.

Monacóban az idén először problémamentes hétvégéje volt a csapatnak, Kvjat és Ricciardo az idei legjobb Red Bull-eredményt elérve a negyedik-ötödik helyen végzett a városi pályán. Noha a Mercedes problémái miatt a Red Bull tavaly győzni tudott Kanadában, Christian Horner csapatfőnök tisztában van vele, hogy a hosszú egyenesek miatt a pálya nem fekszik a teljesítményhátrányban lévő Renault-nak.

“Mindenképpen egy lépést jelent a jó irányba, hogy Monacóban nem volt a motorral kapcsolatos gondunk. Kanada azonban sokkal nagyobb kihívás” – mondta Horner. “Elemeznünk kell a helyzetünket, és azt, hogyan készüljünk fel erre a versenyre.”

“A nagy kérdés, hogy bevállaljuk-e az első büntetést, vagy húzzuk még egy versennyel tovább. Minden attól függ, hogy a motorok milyen állapotban vannak Monaco után, bár tudjuk, hogy ez a pálya alapvetően nem jelent nagy megterhelést az erőforrások számára.”

“Monacóban remek munkát végzett a Renault és mi is, a maximumot hoztuk ki a csomagból. Nem kellett kompromisszumot kötnünk a leszorítóerővel kapcsolatban, most kiderült, hogy valójában mekkora potenciál van a kasztniban.”