Korábban arról lehetett hallani, hogy az erőforrásával idén szintet lépő Ferrari a Kanadai Nagydíjra készül egy komoly motorfejlesztési csomaggal, amely akár 20 lóerővel is növelheti a teljesítményt.


A döntés logikus lenne, hiszen a montreali Gilles Villeneuve pálya, majd az azt követő Silverstone is nagy hangsúlyt helyez a motorerőre, de Monacóban a csapatfőnök, Maurizio Arrivabene kizárta, hogy Montrealra már “költenek” a motorfejlesztésre rendelkezésre álló 10 kreditjükből.
“Kanadára nem használunk a kreditekből. Azt azonban ne kérdezzék, hogy mikor fogunk, ugyanis nem szeretnék információkat adni a németeknek (a Mercedesnek – a szerk.). Legyünk egy kicsit hazafiasak!” – nyilatkozta az olasz újságíróknak.
A Ferrari Monacóban újra erősebbnek látszott, Sebastian Vettel képes volt tartani a lépést a végül győzni képes, de “gyengébb” Mercedes-pilótával, Nico Rosberggel, így az olasz csapatnál elsősorban az időmérős teljesítményre akarnak most koncentrálni:
“A Mercedes a tavalyi év eleje óta nagyon-nagyon gyors a kvalifikáción. Nagyon erősek, ez pedig megmutatja, mire is kell fókuszálnunk. Ha a rajtrácson előnyös pozícióból indulhatunk, az nagyban megkönnyíti a versenyt, ugyanis tiszta a pálya, nincs elöl ellenfél, jobban bírják a gumik.”


Arrivabene különösen Kimi Räikkönentől vár javulást ezen a téren, hiszen a finn alaposan le van maradva a kvalifikáción Sebastian Vettelhez képest (Vettel idei átlagos startpozíciója 2,83, Räikkönené 6,16).
“Kimi gondja (megint) a kvalifikáció volt. Ha házi feladatot kellene adnom neki, akkor az lenne, hogy írja le százszor, hogy jobban kell kvalifikálnom. A futam egy bizonyos szakaszában ugyanolyan gyors volt, mint Sebastian, szóval ha javít az időmérős szereplésén, akkor a versenyen sem lesz gond, hiszen azon szuperül teljesít.”