F1: Verstappen nem is akart előzni

Öthelyes rajtbüntetéssel jutalmazták

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.24. 18.00

A Monacói Nagydíjat balesetével megfordító Max Verstappen a verseny után azt mondta, nem készült előzésre, amikor Grosjeannal ütközött, a francia fékezett túl korán.

Az alapvetően a szokásos eseménytelen körmenetbe forduló Monacói Nagydíjat Max Verstappen, pontosabban az ő balesete rázta fel, hiszen az eltérő stratégián, friss gumikkal haladó holland újonc előbb belemenős előzésekkel okozott izgalmat, majd az ütközése utáni biztonsági autós szakasz az élmezőny sorrendjét is átírta.
A 17 éves, Monacóban első ízben versenyző Verstappen a verseny 63. körében futott rá Romain Grosjean Lotusára a célegyenes végén, majd csapódott a TecPro kerítésbe a Ste Devote-ben, utólag azonban azt mondta, akkor és ott nem akart előzni, azaz nem ő hibázott.
“Nem igazán készültem előzni, ugyanis az előző körben már ugyanott fékeztem, ahol a balesetnél is, viszont jól látható, hogy az előttem haladó az ütközésnél korábban fékezett. Ennél a sebességnél, ilyen kicsi követési távolság mellett egyszerűen nincs mit tenni, az ember nem számít ilyen korai fékezésre. Próbáltam elkerülni az ütközést, de igazán meglepetésszerűen jött” – magyarázta.
A holland ifjonc egyébként még az első kiállásánál veszített nagyon sok időt, amikor a kerékanya beszorult a jobb hátsó felnijébe, így a rövid lágy gumis etap után újra szuperlágyakra cserélt, hogy egy utolsó, szűk 20 körös sprinttel érjen vissza a pontszerző helyekre, azonban azt mondta, hogy Rosberg és Vettel beérése után egyszerűen velük akart menni, hogy a lekörözéseknél csússzon át velük együtt.
Hiába egyébként a magyarázkodás, a Monacói Nagydíj versenybírói nem voltak elnézőek, a baleset okozása miatt Verstappent öthelyes rajtbüntetéssel sújtották a következő, Kanadai Nagydíjra.
Verstappen kiesése után és miatt végül csapattársa, Carlos Sainz Jr. hozott 1 pontot a Toro Rossónak a 10. hellyel.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.