F1: Szigorítanak a motorfejlesztésen

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.24. 13.00

A Nemzetközi Automobil Szövetség igyekszik kiküszöbölni, hogy a gyártók megbízhatósági javítás ürügyén teljesítményjavító fejlesztéseket végezzenek a motorokon.

A Forma-1-es motorgyártók a tavaly bevezetett 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrásokat csak meghatározott mértékben, amolyan zsetonok/kreditek felhasználásával fejleszthetik. 


Idén a rosszul megírt szabály miatt év közben is lehetséges a munka, ami viszont trükközésre is lehetőséget ad, ugyanis az amúgy engedélyezett megbízhatósági javítások leple alatt érdemi fejlesztések is történhetnek. 
Ezt igyekszik most kizárni a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), a felügyelőszervezet műszaki főmegbízottja, egyben a Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting körlevélben tájékoztatott a szigorításokról:
“A homologizált erőforráson végzendő, a megbízhatóságot javító változtatásra vonatkozó kérelmeket az FIA motordisztribúciós munkacsoportjához írásban kell eljuttatni. A kérelmeket a szükséges dokumentációval együtt legalább nyolc nappal ez első versenyhétvégés használat előtt kell leadni, a kérelemben pedig szerepelnie kell az alábbiaknak:
 
1. Teljes körű ismertetés a (javítani kívánt) hiba jellegéről, egyértelmű fényképes dokumentációval, valamint a meghibásodás helyének és időpontjának megjelölésével.


2. A régi és az új alkatrészek gyári száma.

3. Az új vagy módosított alkatrész teljes műszaki rajza, a fotós vagy CAD ábrázolásoknál mindenütt egyező zoommal és perspektívával. 

4. Adott esetben teszt- és vizsgálati eredmények.

5. Továbbá bármilyen releváns kiegészítő információ a külső beszállítóktól.”

Kommentek

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Két furgon nyolc parkolóhelyet foglalt

Győrben két elkanászodott furgon rabolt rá rendesen a rendelkezésre álló parkolóhelyekre.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.