F1: Szigorítanak a motorfejlesztésen

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.24. 13.00

A Nemzetközi Automobil Szövetség igyekszik kiküszöbölni, hogy a gyártók megbízhatósági javítás ürügyén teljesítményjavító fejlesztéseket végezzenek a motorokon.

A Forma-1-es motorgyártók a tavaly bevezetett 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrásokat csak meghatározott mértékben, amolyan zsetonok/kreditek felhasználásával fejleszthetik. 


Idén a rosszul megírt szabály miatt év közben is lehetséges a munka, ami viszont trükközésre is lehetőséget ad, ugyanis az amúgy engedélyezett megbízhatósági javítások leple alatt érdemi fejlesztések is történhetnek. 
Ezt igyekszik most kizárni a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), a felügyelőszervezet műszaki főmegbízottja, egyben a Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting körlevélben tájékoztatott a szigorításokról:
“A homologizált erőforráson végzendő, a megbízhatóságot javító változtatásra vonatkozó kérelmeket az FIA motordisztribúciós munkacsoportjához írásban kell eljuttatni. A kérelmeket a szükséges dokumentációval együtt legalább nyolc nappal ez első versenyhétvégés használat előtt kell leadni, a kérelemben pedig szerepelnie kell az alábbiaknak:
 
1. Teljes körű ismertetés a (javítani kívánt) hiba jellegéről, egyértelmű fényképes dokumentációval, valamint a meghibásodás helyének és időpontjának megjelölésével.


2. A régi és az új alkatrészek gyári száma.

3. Az új vagy módosított alkatrész teljes műszaki rajza, a fotós vagy CAD ábrázolásoknál mindenütt egyező zoommal és perspektívával. 

4. Adott esetben teszt- és vizsgálati eredmények.

5. Továbbá bármilyen releváns kiegészítő információ a külső beszállítóktól.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.