F1: Három csapat is kliensautóra váltana?

A Mercedesnél állítólag már érdeklődtek

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.24. 11.30

Bár a Force India, a Lotus és a Sauber is határozottan ellenzi a kliensautók bevezetését, a Mercedes főnöke azt állítja, több csapat is érdeklődött már náluk.

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport (Bernie Ecclestone, Jean Todt, valamint a Mercedes, a Red Bull, a Williams, a Ferrari, a McLaren és a Force India képviselői) múlt csütörtöki ülésén megtárgyalta a kliensautók bevezetését, Ecclestone pedig elő is adta, hogyan működhetne a dolog a gyakorlatban.
A jelenleg teljes értékű konstruktőrként működő kis- és középcsapatok létét fenyegető elképzelést természetesen ellenzik az érintettek.


“Katasztrofális lenne a Forma-1 számára, ha olyan rendszer lépne életbe, amelyben lennének versenyben lévő és pusztán csak részt vevő csapatok. Kész katasztrófa. Mindannyian versenyezni vagyunk itt, nem csak egyszerűen részt venni. Korábban is bizonyítottuk már, hogy akár a jelenleginél is jóval kisebb költségvetés mellett is dobogóra állhatunk időnként, ez pedig önmagában motivációt jelent” – magyarázta a Sauber főnöke, Monisha Kaltenborn.
“És mi lenne, ha a (kliensautó-)szállító ki akar szállni a Forma-1-ből? Vagy ha a szállító egyik évről a másikra 10 millióval megemeli az árait? Ez a rendszer csak rövid távon segíthetne egyeseket, miközben tönkre tenne másokat” – tette hozzá. 
A Lotus vezérigazgatója, Matthew Carter az Autosportnak nyilatkozva csatlakozott a Sauber álláspontjához: 


“Mi is ugyanígy látjuk. Nem akarunk klienscsapattá válni. Már nem vagyunk jelen a Stratégiai Munkacsoportban, de amikor tavaly felvetődött, akkor arról volt szó, hogy az előző évi Mercedes-, Red Bull- vagy akármilyen kasztnit lehetne használni, de ez nyilván nem működne. De még a vadonatúj kasztnis megoldás sem felelne meg nekünk, a mi üzleti modellünk, az enstone-i infrastruktúránk miatt ez tönkre tenne minket. Azt hiszem, egyetlen pozitívuma van a dolognak: az új belépők sokkal olcsóbban jöhetnének az F1-be.”
A Force India tulajdonos-főnöke, Vijay Mallya is ragaszkodik a konstruktőri léthez: “Mindig is konstruktőrként szerepeltünk, és konstruktőrök is akarunk maradni, nem értünk egyet a kliensautós koncepcióval.”


Érdekes, hogy a fentiek ellenére a Mercedes motorsportfőnöke, Toto Wolff szombaton Monacóban azt állította, hogy három csapat is érdeklődött már náluk.
“Érdekes, hogy ilyeneket mondanak, mert három csapat is megkeresett pénteken azt illetően, hogy tudnánk-e nekik kliensautót szállítani. Szóval nem igaz (hogy elutasítják). Ez egy jó koncepció, vésztervként használható, és ha sikerül üzleti modellt is építeni köré, akkor nem szabadna kizárni.”
Wolff nem nevezte meg az érdeklődőket, de kis logikával kikövetkeztethető, hogy a fenti csapatok közül is egy, kettő vagy akár mindhárom köztük lehetett, hiszen a Red Bull, a Ferrari, a McLaren és a függetlenségére kényes Williams biztosan nem kopogtatott náluk, ahogy a Red Bullhoz és/vagy a Renault-hoz kötődő Toro Rosso sem, így csak a Lotus, a Force India, a Sauber és a Manor marad – az előbbi kettő jelenleg is Mercedes-partner, míg a Saubernek történelmi kapcsolata van a német gyártóval.

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.