F1: Három csapat is kliensautóra váltana?

A Mercedesnél állítólag már érdeklődtek

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.24. 11.30

Bár a Force India, a Lotus és a Sauber is határozottan ellenzi a kliensautók bevezetését, a Mercedes főnöke azt állítja, több csapat is érdeklődött már náluk.

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport (Bernie Ecclestone, Jean Todt, valamint a Mercedes, a Red Bull, a Williams, a Ferrari, a McLaren és a Force India képviselői) múlt csütörtöki ülésén megtárgyalta a kliensautók bevezetését, Ecclestone pedig elő is adta, hogyan működhetne a dolog a gyakorlatban.
A jelenleg teljes értékű konstruktőrként működő kis- és középcsapatok létét fenyegető elképzelést természetesen ellenzik az érintettek.


“Katasztrofális lenne a Forma-1 számára, ha olyan rendszer lépne életbe, amelyben lennének versenyben lévő és pusztán csak részt vevő csapatok. Kész katasztrófa. Mindannyian versenyezni vagyunk itt, nem csak egyszerűen részt venni. Korábban is bizonyítottuk már, hogy akár a jelenleginél is jóval kisebb költségvetés mellett is dobogóra állhatunk időnként, ez pedig önmagában motivációt jelent” – magyarázta a Sauber főnöke, Monisha Kaltenborn.
“És mi lenne, ha a (kliensautó-)szállító ki akar szállni a Forma-1-ből? Vagy ha a szállító egyik évről a másikra 10 millióval megemeli az árait? Ez a rendszer csak rövid távon segíthetne egyeseket, miközben tönkre tenne másokat” – tette hozzá. 
A Lotus vezérigazgatója, Matthew Carter az Autosportnak nyilatkozva csatlakozott a Sauber álláspontjához: 


“Mi is ugyanígy látjuk. Nem akarunk klienscsapattá válni. Már nem vagyunk jelen a Stratégiai Munkacsoportban, de amikor tavaly felvetődött, akkor arról volt szó, hogy az előző évi Mercedes-, Red Bull- vagy akármilyen kasztnit lehetne használni, de ez nyilván nem működne. De még a vadonatúj kasztnis megoldás sem felelne meg nekünk, a mi üzleti modellünk, az enstone-i infrastruktúránk miatt ez tönkre tenne minket. Azt hiszem, egyetlen pozitívuma van a dolognak: az új belépők sokkal olcsóbban jöhetnének az F1-be.”
A Force India tulajdonos-főnöke, Vijay Mallya is ragaszkodik a konstruktőri léthez: “Mindig is konstruktőrként szerepeltünk, és konstruktőrök is akarunk maradni, nem értünk egyet a kliensautós koncepcióval.”


Érdekes, hogy a fentiek ellenére a Mercedes motorsportfőnöke, Toto Wolff szombaton Monacóban azt állította, hogy három csapat is érdeklődött már náluk.
“Érdekes, hogy ilyeneket mondanak, mert három csapat is megkeresett pénteken azt illetően, hogy tudnánk-e nekik kliensautót szállítani. Szóval nem igaz (hogy elutasítják). Ez egy jó koncepció, vésztervként használható, és ha sikerül üzleti modellt is építeni köré, akkor nem szabadna kizárni.”
Wolff nem nevezte meg az érdeklődőket, de kis logikával kikövetkeztethető, hogy a fenti csapatok közül is egy, kettő vagy akár mindhárom köztük lehetett, hiszen a Red Bull, a Ferrari, a McLaren és a függetlenségére kényes Williams biztosan nem kopogtatott náluk, ahogy a Red Bullhoz és/vagy a Renault-hoz kötődő Toro Rosso sem, így csak a Lotus, a Force India, a Sauber és a Manor marad – az előbbi kettő jelenleg is Mercedes-partner, míg a Saubernek történelmi kapcsolata van a német gyártóval.

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.