F1: Három csapat is kliensautóra váltana?

A Mercedesnél állítólag már érdeklődtek

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.24. 11.30

Bár a Force India, a Lotus és a Sauber is határozottan ellenzi a kliensautók bevezetését, a Mercedes főnöke azt állítja, több csapat is érdeklődött már náluk.

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport (Bernie Ecclestone, Jean Todt, valamint a Mercedes, a Red Bull, a Williams, a Ferrari, a McLaren és a Force India képviselői) múlt csütörtöki ülésén megtárgyalta a kliensautók bevezetését, Ecclestone pedig elő is adta, hogyan működhetne a dolog a gyakorlatban.
A jelenleg teljes értékű konstruktőrként működő kis- és középcsapatok létét fenyegető elképzelést természetesen ellenzik az érintettek.


“Katasztrofális lenne a Forma-1 számára, ha olyan rendszer lépne életbe, amelyben lennének versenyben lévő és pusztán csak részt vevő csapatok. Kész katasztrófa. Mindannyian versenyezni vagyunk itt, nem csak egyszerűen részt venni. Korábban is bizonyítottuk már, hogy akár a jelenleginél is jóval kisebb költségvetés mellett is dobogóra állhatunk időnként, ez pedig önmagában motivációt jelent” – magyarázta a Sauber főnöke, Monisha Kaltenborn.
“És mi lenne, ha a (kliensautó-)szállító ki akar szállni a Forma-1-ből? Vagy ha a szállító egyik évről a másikra 10 millióval megemeli az árait? Ez a rendszer csak rövid távon segíthetne egyeseket, miközben tönkre tenne másokat” – tette hozzá. 
A Lotus vezérigazgatója, Matthew Carter az Autosportnak nyilatkozva csatlakozott a Sauber álláspontjához: 


“Mi is ugyanígy látjuk. Nem akarunk klienscsapattá válni. Már nem vagyunk jelen a Stratégiai Munkacsoportban, de amikor tavaly felvetődött, akkor arról volt szó, hogy az előző évi Mercedes-, Red Bull- vagy akármilyen kasztnit lehetne használni, de ez nyilván nem működne. De még a vadonatúj kasztnis megoldás sem felelne meg nekünk, a mi üzleti modellünk, az enstone-i infrastruktúránk miatt ez tönkre tenne minket. Azt hiszem, egyetlen pozitívuma van a dolognak: az új belépők sokkal olcsóbban jöhetnének az F1-be.”
A Force India tulajdonos-főnöke, Vijay Mallya is ragaszkodik a konstruktőri léthez: “Mindig is konstruktőrként szerepeltünk, és konstruktőrök is akarunk maradni, nem értünk egyet a kliensautós koncepcióval.”


Érdekes, hogy a fentiek ellenére a Mercedes motorsportfőnöke, Toto Wolff szombaton Monacóban azt állította, hogy három csapat is érdeklődött már náluk.
“Érdekes, hogy ilyeneket mondanak, mert három csapat is megkeresett pénteken azt illetően, hogy tudnánk-e nekik kliensautót szállítani. Szóval nem igaz (hogy elutasítják). Ez egy jó koncepció, vésztervként használható, és ha sikerül üzleti modellt is építeni köré, akkor nem szabadna kizárni.”
Wolff nem nevezte meg az érdeklődőket, de kis logikával kikövetkeztethető, hogy a fenti csapatok közül is egy, kettő vagy akár mindhárom köztük lehetett, hiszen a Red Bull, a Ferrari, a McLaren és a függetlenségére kényes Williams biztosan nem kopogtatott náluk, ahogy a Red Bullhoz és/vagy a Renault-hoz kötődő Toro Rosso sem, így csak a Lotus, a Force India, a Sauber és a Manor marad – az előbbi kettő jelenleg is Mercedes-partner, míg a Saubernek történelmi kapcsolata van a német gyártóval.

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.