F1: Hamiltonék elszúrták, Rosberg újra győzött

Forma-1 Monacói Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.24. 16.05

Max Verstappen balesete utáni rossz döntéssel a Mercedes eldobta a címvédő győzelmét, Nico Rosberg sorozatban harmadszor győzött Monacóban, utána Vette és az angol ért be

Ezt évekig emlegetni fogjuk: a Mercedes érthetetlen taktikai húzással vette el Lewis Hamiltontól második monacói győzelmét. A friss gumikon előre törni próbáló Max Verstappen csúnya balesetbe keveredett a lotusos Romain Grosjeannal, a biztonsági autós szakasz alatt pedig a vezető Hamilton úgy cserélt kereket, hogy a mögötte haladó csapattársa Nico Rosberg, valamint Sebastian Vettel kint maradt.


Hamilton az utolsó körökben már tehetetlen volt, ezzel Rosberg  – Graham Hill, Alain Prost és Ayrton Senna után negyedikként – sorozatban harmadszor győzött Monte-Carlóban, idei második diadalát aratva. Hamilton csak a 3. lett a ferraris Vettel mögött, így a pontversenyben 20-ról 10 pontra csökkent az előnye csapattársával szemben.
A Red Bull Danyiil Kvjat és Daniel Ricciardo 4-5. helyével idei legjobb eredményét érte el, a 6. Kimi Räikkönen lett, a Force Indiánál pedig bejött a remélt szerencse, Sergio Perez “láthatatlanul” beautózott a 7. pozícióban. 
A McLaren-Honda 1992 után első pontjait szerezte meg, miután Jenson Buttont a 8. helyen intették le, igaz, a másik autóval Fernando Alonso előbb balesetet okozott, majd műszaki hiba miatt kiesett. Az utolsó pontokon a sauberes Felipe Nasr, valamint a verseny elején a mezőny végére visszaeső Toro Rosso-ifjonc, Carlos Sainz Jr. osztozott.
Így zajlott a verseny
Napos időben, 19 fokos levegő- és 35 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel a Forma-1-esek a rajtrácsra a 2015-ös Monacói Nagydíj kezdetére. 
Az élen az F1-es karrierje során első monte-carlói pole-jának örülő Lewis Hamilton, mellette a 2013-14-es győztes csapattárs, Nico Rosberg állt. Mögöttük Sebastian Vettel a Ferrarival, mellette volt csapattársa, a Red Bull-os Daniel Ricciardo. A harmadik sort Danyiil Kvjat és Kimi Räikkönen, a negyediket Sergio Perez (Force India) és Pastor Maldonado (Lotus), az ötödiket Max Verstappen (Toro Rosso) és idén első ízben a top10-ből induló McLarennel Jenson Button alkotta.
Button Carlos Sainz Jr. és Romain Grosjean büntetéseinek köszönhetően lépett előre, ugyanígy csapattársa, Fernando Alonso, aki a kvalifikáción elért 15. helyett a 13. rajkockába állhatott fel. A rajtrácson csak 19 autó szerepelt, Sainz a bokszutcából indult.
A mezőnyből Nico Hülkenberg, Fernando Alonso, Valtteri Bottas és a két Manor-pilóta választotta a keményebb, lágy keverékű gumit a starthoz.
Monaco így is, úgy is különleges, de ezúttal még egy tényező színesítette a az eseményt: grid girlök helyett grid boyok álltak az autók előtt.


A lámpák kialvása után Vettel keményen támadott, Ricciardót is félretúrva támadta Rosberget, de a Ste Devote-ban el kellett engednie a Mercedes-pilótát, az ausztrál Red Bull-ost viszont megelőzte csapattársa, Kvjat. Hátrébb Alonso lökte falnak Hülkenberget, aki ott is hagyta az első szárnyát, de folytatni tudta a versenyt, miután új orrkúpot és szuperlágy szettet vett fel.
A 3. körre a sorrend Hamilton, Rosberg, Vettel, Kvjat, Ricciardo, Räikkönen, Perez, Maldonado, Verstappen, Button volt a top10-ben. Alonso a 11. helyre lépett előre, azonban a Hülkenberg-incidens miatt később letöltendő 5 másodperces büntetést kapott.
Maldonado a fékpedál érzéketlenségére panaszkodott, az 5. körben Verstappen meg is előzte. A venezuelai pilóta a 7. körben kiment a bokszba, feladta a versenyt.
Hamilton nagyjából a 10. körtől az első fékekkel küszködött, amit a rádión is jelzett.
A 15. körben Bottas és Ericsson is kereket cserélt, eltérő stratégiára, két kiállásra játszhattak. Grosjean is bőven a Pirelli által valószínűsített pont előtt, a 18. körben ment ki a lágyakért.
Az élmezőny tervezett (egyetlen) kiállásait a 4. helyen haladó Kvjat kezdte a 29. körben. A testvércsapatnál Verstappen járt kint, de a holland tini fájdalmasan sok időt veszített, amikor a jobb hátsón beragadt a kerékanya – a 7. helyről a 13-ra esett vissza. 
Alonso a 9. helyről a 33. körben ment ki kerékcserére, ami előtt le is töltötte az 5 másodperces kényszerszünetet.


Az élmenők nagyon sokáig húzták, a a top6-ból a 37. körben Vettel és Ricciardo ment ki, hogy lecserélje a szuperlágyakat lágyra, Rosberg és Räikkönen a 38. a vezető Hamilton a 39. körre váltott.
A kerékcserék után a pontszerző helyeken Hamilton, Rosberg, Vettel, Kvjat, Räikkönen, Ricciardo, Perez, Button és Nasr haladt. 
Nem sokáig, a kétszeres bajnok spanyol pontszerzési álmai a 42. körben elszálltak, amikor a McLarennel műszaki hiba miatt a Ste Devote bukóterébe kigurulva feladta a futamot. Alonso kiesése után Romain Grosjean lépett fel az utolsó pontszerző pozícióba.
A Toro Rosso Verstappennel stratégiát váltott, egy rövid etap után a 48. körben újra kereket cserélt, szuperlágyakat kapott, hátha a végén  visszahozhatja, amit az első cserénél elveszített.
A friss, jobban tapadó gumikkal Verstappen az 56. körben érte el az élmezőnyt, hogy visszakörözze magát, csapattársa Sainz is elengedte, lassan Räikkönent támadta. El is kapta, majd Kvjaton is túljutott, Vettelt üldözte, aki a 11. helyen haladó Grosjean mögött vezetett.
Grosjean a 61. körben elképesztő lélekjelenléttel elengedte Vettelt, de maga mögött tartotta a hollandot a Loewsben. 
A Verstappen-Grosjean párbajnak végül sírás lett a vége, a 63. körben a célegyenesben a DRS-sel próbálkozó holland ráfutott a Lotus jobb hátsó kerekére és óriási lendülettel, egyenesen csapódott bele a TecPro korlátba a Ste Devote-ban.
Előbb – idén először – virtuális safety cart rendeltek el, majd jött az igazi biztonsági autó. Az SC alatt mások mellett a vezető Hamilton is kiment kerékcserére, szuperlágyakat vett fel, azonban Rosberg és Vettel nem élt a lehetőséggel, így az angol a 3. helyre esett vissza.


A biztonsági autó távozása előtt a sorrend Rosberg, Vettel, Hamilton, Kvjat, Räikkönen, Perez, Button, Nasr és Sainz haladt a top10-ben.
A Toro Rosso eltakarítsa és biztonsági korlát javítása a 68. körben befejeződött, utána a lekörözöttek is visszavették a körüket, a biztonsági autó a 71. körre engedte el a mezőnyt.
Rosberg jól ütemezte az újrarajtolást, a friss gumikon hajtó Hamilton azonnal Vettel nyakában lihegett, mindenütt benézett, nagyon akarta a győzelmet. Hátrébb Ricciardo a Mirabeau-ban határozottan félrelökte Räikkönent, hogy elvegye az 5. helyet, majd csapattársát Kvjatot is utasították, hogy engedje el a frissebb gumikon haladó ausztrált.
Ricciardo meg is érkezett Hamilton mögé, aki a “lehetetlent” próbálta végrehajtani Vettel megelőzésével. Két körrel a vége előtt teljesen nyitott volt a 2-3. hely sorsa, bár Ricciardót arra kérték, hogy ha nem tud előzni, adja vissza a helyét csapattársának, Danyiil Kvjatnak, amit a befutónál meg is tett.


Nico Rosberg ezzel  – Graham Hill, Alain Prost és Ayrton Senna után – sorozatban harmadszor is megnyerte a Monacói Nagydíjat. Hamilton és a Mercedes hibás döntése miatt Vettel lett a 2., míg a címvédőt a 3. helyen intették le.
A Red Bull idei legjobb eredményét hozta a 4-5. pozícióval, Räikkönen a 6. lett, Sergio Perez a Force Indiával szép csendben lett a 7., Jenson Button a McLaren-Honda idei első pontjait szerezte meg, az utolsó pontszerző helyeken pedig a sauberes Felipe Nasr és a semmiből visszakapaszkodó Toro Rossó-s Carlos Sainz Jr. osztozott.
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo, 2015.05.24. 

Kommentek

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Kisiklott egy vonat, 120 BMW ment a levesbe

Az összes autó totálkárosra tört, markolóval szedték őket össze.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.