F1: Hamiltonék elszúrták, Rosberg újra győzött

Forma-1 Monacói Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.24. 16.05

Max Verstappen balesete utáni rossz döntéssel a Mercedes eldobta a címvédő győzelmét, Nico Rosberg sorozatban harmadszor győzött Monacóban, utána Vette és az angol ért be

Ezt évekig emlegetni fogjuk: a Mercedes érthetetlen taktikai húzással vette el Lewis Hamiltontól második monacói győzelmét. A friss gumikon előre törni próbáló Max Verstappen csúnya balesetbe keveredett a lotusos Romain Grosjeannal, a biztonsági autós szakasz alatt pedig a vezető Hamilton úgy cserélt kereket, hogy a mögötte haladó csapattársa Nico Rosberg, valamint Sebastian Vettel kint maradt.


Hamilton az utolsó körökben már tehetetlen volt, ezzel Rosberg  – Graham Hill, Alain Prost és Ayrton Senna után negyedikként – sorozatban harmadszor győzött Monte-Carlóban, idei második diadalát aratva. Hamilton csak a 3. lett a ferraris Vettel mögött, így a pontversenyben 20-ról 10 pontra csökkent az előnye csapattársával szemben.
A Red Bull Danyiil Kvjat és Daniel Ricciardo 4-5. helyével idei legjobb eredményét érte el, a 6. Kimi Räikkönen lett, a Force Indiánál pedig bejött a remélt szerencse, Sergio Perez “láthatatlanul” beautózott a 7. pozícióban. 
A McLaren-Honda 1992 után első pontjait szerezte meg, miután Jenson Buttont a 8. helyen intették le, igaz, a másik autóval Fernando Alonso előbb balesetet okozott, majd műszaki hiba miatt kiesett. Az utolsó pontokon a sauberes Felipe Nasr, valamint a verseny elején a mezőny végére visszaeső Toro Rosso-ifjonc, Carlos Sainz Jr. osztozott.
Így zajlott a verseny
Napos időben, 19 fokos levegő- és 35 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel a Forma-1-esek a rajtrácsra a 2015-ös Monacói Nagydíj kezdetére. 
Az élen az F1-es karrierje során első monte-carlói pole-jának örülő Lewis Hamilton, mellette a 2013-14-es győztes csapattárs, Nico Rosberg állt. Mögöttük Sebastian Vettel a Ferrarival, mellette volt csapattársa, a Red Bull-os Daniel Ricciardo. A harmadik sort Danyiil Kvjat és Kimi Räikkönen, a negyediket Sergio Perez (Force India) és Pastor Maldonado (Lotus), az ötödiket Max Verstappen (Toro Rosso) és idén első ízben a top10-ből induló McLarennel Jenson Button alkotta.
Button Carlos Sainz Jr. és Romain Grosjean büntetéseinek köszönhetően lépett előre, ugyanígy csapattársa, Fernando Alonso, aki a kvalifikáción elért 15. helyett a 13. rajkockába állhatott fel. A rajtrácson csak 19 autó szerepelt, Sainz a bokszutcából indult.
A mezőnyből Nico Hülkenberg, Fernando Alonso, Valtteri Bottas és a két Manor-pilóta választotta a keményebb, lágy keverékű gumit a starthoz.
Monaco így is, úgy is különleges, de ezúttal még egy tényező színesítette a az eseményt: grid girlök helyett grid boyok álltak az autók előtt.


A lámpák kialvása után Vettel keményen támadott, Ricciardót is félretúrva támadta Rosberget, de a Ste Devote-ban el kellett engednie a Mercedes-pilótát, az ausztrál Red Bull-ost viszont megelőzte csapattársa, Kvjat. Hátrébb Alonso lökte falnak Hülkenberget, aki ott is hagyta az első szárnyát, de folytatni tudta a versenyt, miután új orrkúpot és szuperlágy szettet vett fel.
A 3. körre a sorrend Hamilton, Rosberg, Vettel, Kvjat, Ricciardo, Räikkönen, Perez, Maldonado, Verstappen, Button volt a top10-ben. Alonso a 11. helyre lépett előre, azonban a Hülkenberg-incidens miatt később letöltendő 5 másodperces büntetést kapott.
Maldonado a fékpedál érzéketlenségére panaszkodott, az 5. körben Verstappen meg is előzte. A venezuelai pilóta a 7. körben kiment a bokszba, feladta a versenyt.
Hamilton nagyjából a 10. körtől az első fékekkel küszködött, amit a rádión is jelzett.
A 15. körben Bottas és Ericsson is kereket cserélt, eltérő stratégiára, két kiállásra játszhattak. Grosjean is bőven a Pirelli által valószínűsített pont előtt, a 18. körben ment ki a lágyakért.
Az élmezőny tervezett (egyetlen) kiállásait a 4. helyen haladó Kvjat kezdte a 29. körben. A testvércsapatnál Verstappen járt kint, de a holland tini fájdalmasan sok időt veszített, amikor a jobb hátsón beragadt a kerékanya – a 7. helyről a 13-ra esett vissza. 
Alonso a 9. helyről a 33. körben ment ki kerékcserére, ami előtt le is töltötte az 5 másodperces kényszerszünetet.


Az élmenők nagyon sokáig húzták, a a top6-ból a 37. körben Vettel és Ricciardo ment ki, hogy lecserélje a szuperlágyakat lágyra, Rosberg és Räikkönen a 38. a vezető Hamilton a 39. körre váltott.
A kerékcserék után a pontszerző helyeken Hamilton, Rosberg, Vettel, Kvjat, Räikkönen, Ricciardo, Perez, Button és Nasr haladt. 
Nem sokáig, a kétszeres bajnok spanyol pontszerzési álmai a 42. körben elszálltak, amikor a McLarennel műszaki hiba miatt a Ste Devote bukóterébe kigurulva feladta a futamot. Alonso kiesése után Romain Grosjean lépett fel az utolsó pontszerző pozícióba.
A Toro Rosso Verstappennel stratégiát váltott, egy rövid etap után a 48. körben újra kereket cserélt, szuperlágyakat kapott, hátha a végén  visszahozhatja, amit az első cserénél elveszített.
A friss, jobban tapadó gumikkal Verstappen az 56. körben érte el az élmezőnyt, hogy visszakörözze magát, csapattársa Sainz is elengedte, lassan Räikkönent támadta. El is kapta, majd Kvjaton is túljutott, Vettelt üldözte, aki a 11. helyen haladó Grosjean mögött vezetett.
Grosjean a 61. körben elképesztő lélekjelenléttel elengedte Vettelt, de maga mögött tartotta a hollandot a Loewsben. 
A Verstappen-Grosjean párbajnak végül sírás lett a vége, a 63. körben a célegyenesben a DRS-sel próbálkozó holland ráfutott a Lotus jobb hátsó kerekére és óriási lendülettel, egyenesen csapódott bele a TecPro korlátba a Ste Devote-ban.
Előbb – idén először – virtuális safety cart rendeltek el, majd jött az igazi biztonsági autó. Az SC alatt mások mellett a vezető Hamilton is kiment kerékcserére, szuperlágyakat vett fel, azonban Rosberg és Vettel nem élt a lehetőséggel, így az angol a 3. helyre esett vissza.


A biztonsági autó távozása előtt a sorrend Rosberg, Vettel, Hamilton, Kvjat, Räikkönen, Perez, Button, Nasr és Sainz haladt a top10-ben.
A Toro Rosso eltakarítsa és biztonsági korlát javítása a 68. körben befejeződött, utána a lekörözöttek is visszavették a körüket, a biztonsági autó a 71. körre engedte el a mezőnyt.
Rosberg jól ütemezte az újrarajtolást, a friss gumikon hajtó Hamilton azonnal Vettel nyakában lihegett, mindenütt benézett, nagyon akarta a győzelmet. Hátrébb Ricciardo a Mirabeau-ban határozottan félrelökte Räikkönent, hogy elvegye az 5. helyet, majd csapattársát Kvjatot is utasították, hogy engedje el a frissebb gumikon haladó ausztrált.
Ricciardo meg is érkezett Hamilton mögé, aki a “lehetetlent” próbálta végrehajtani Vettel megelőzésével. Két körrel a vége előtt teljesen nyitott volt a 2-3. hely sorsa, bár Ricciardót arra kérték, hogy ha nem tud előzni, adja vissza a helyét csapattársának, Danyiil Kvjatnak, amit a befutónál meg is tett.


Nico Rosberg ezzel  – Graham Hill, Alain Prost és Ayrton Senna után – sorozatban harmadszor is megnyerte a Monacói Nagydíjat. Hamilton és a Mercedes hibás döntése miatt Vettel lett a 2., míg a címvédőt a 3. helyen intették le.
A Red Bull idei legjobb eredményét hozta a 4-5. pozícióval, Räikkönen a 6. lett, Sergio Perez a Force Indiával szép csendben lett a 7., Jenson Button a McLaren-Honda idei első pontjait szerezte meg, az utolsó pontszerző helyeken pedig a sauberes Felipe Nasr és a semmiből visszakapaszkodó Toro Rossó-s Carlos Sainz Jr. osztozott.
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo, 2015.05.24. 

Kommentek

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidőautó

80 km/h-val 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.