F1: Rosberg nem bírta, Hamiltoné a pole

Forma-1 Monacói Nagydíj, kvalifikáció

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.23. 15.08

A Monacói Nagydíj időmérőjén zsinórban harmadik évben lett a Mercedesé az első sor, de Nico Rosberg helyett ezúttal karrierje során első ízben Lewis Hamiltoné lett a pole

Lewis Hamilton Forma-1-es pályafutása kilencedik évében megszerezte első monacói pole-ját. A Mercedes angolja a végén hibátlanul vezetett, míg csapattársa, a 2013-14-es győztes Nico Rosberg a döntő pillanatban (is) hibázott, nem bírta a nyomást, a 2. lett.


A délutáni hűvösebb idő betett a Ferrarinak, a délelőtti edzéselsőség után Sebastian Vettelnek meg kellett elégednie a 3. rajtpozícióval. Volt csapata, a Red Bull idei legjobb időmérős teljesítményének örülhetett, Daniel Ricciardo és Danyiil Kvjat a 4-5. pozíciót csípte meg.
Kimi Räikkönen folytatta a gyenge időmérős szereplést, a 6. helyet hozta a másik Ferrarival.
A top10 további helyein a jelentős formajavulást mutató Force Indiával Sergio Perez, a monacói “specialistának” számító Pastor Maldonado, valamint az edzéseken ígéretesebbnek látszó Toro Rossók osztoztak.
Jenson Button (12.) Nico Rosberg első hibája miatt csúszott le a Q3-as részvételről, Fernando Alonso azonban a McLaren műszaki hibája miatt már a Q2 elején búcsúzott.
Így zajlott az időmérő
Felhős, szürkés, hűvös időben (19 fokos levegő-, 29 fokos aszfalthőmérséklet) kezdődött a Monacói Nagydíj kvalifikációja Monte-Carlóban. A Sebastian Vettel elsőségével végződő utolsó szabadedzés után nagy kérdés volt, hogy a Ferrari az időmérőn is veszélyes lehet-e.


A Q1 elején mindenki igyekezett egy-két biztonsági kört futni, ugyanis az eső érkezését sem lehetett kizárni. Az első körök után a Mercik gyorsan maguk mögé utasították Vettelt, még a keményebb, lágy keveréken.
Az első komoly szuperlágyas kört a sauberes Felipe Nasr futotta, a 4. helyre ugrott fel. De miután a többi autóra is felkerült, végül sem neki és csapattársának is keveset adott a tapadósabb gumi, kiestek, ahogy az edzéseken is lassú Williamsszel Valtteri Bottas, és a két Manor is.
 Az élen a két Mercedes mögött a Toro Rossók és Red Bullok sorakoztak, igaz, Carlos Sainz Jr.-ra vizsgálat várt, ugyanis nem ment ki mérlegelésre, amikor hívták.


A Q2 első kiesője hamar meglett, Fernando Alonso a Ste Devote, azaz az első kanyar után műszaki hibával félreállt, kiszállt a versenyből. Közben az első vére a Ferrariké volt, Vettel és Räikkönen állt fel az első két helyre.
Rosberg jó hét tizeddel honfitársa elé ugrott, de Hamiltonnak nem volt meg a tempója, ezredre ugyanannyit futott, mint Vettel, így a 3. helyre került.
Míg a végén Hamilton valamennyit javítani tudott, Rosberg egy kicsit a tavalyi évet ismételte, a Ste Devote-ban csúnyán elfékezte magát, kiszaladt a bukótérbe. Emiatt többek között Jenson Buttonnak is vissza kellett vennie az első szektorban, ki is esett. Vele együtt búcsúzott Romain Grosjean, Nico Hülkenberg, Felipe Massa és az elején elvérző Alonso.
A Q3 első érdemi körein Hamilton és Rosberg állt az első két helyre, mögöttük Vettel, a Red Bullok és a Toro Rossók. Az utolsó menetre Hamilton ment ki előbb, Rosberg egy negyed körrel követte.


Hamilton az utolsó körén még lefaragott két tizedet, míg Rosberg újra elfékezte magát az első kanyarban, így feladta, a kör végén bement a bokszutcába – az angol pilótának meglett az első monacói Forma-1-es pole-ja. A harmadik helyet Vettel hozta.
Mögötte a két Red Bull, majd csapattársa, Kimi Räikkönen, a Force Indiá-s Sergio Perez, végül a Toro Rossók és Pastor Maldonado osztoztak a helyeken.
Monacói Nagydíj, kvalifikáció, Monte-Carlo, 2015.05.23.

Kommentek

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.