F1: Rosberg nem bírta, Hamiltoné a pole

Forma-1 Monacói Nagydíj, kvalifikáció

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.23. 15.08

A Monacói Nagydíj időmérőjén zsinórban harmadik évben lett a Mercedesé az első sor, de Nico Rosberg helyett ezúttal karrierje során első ízben Lewis Hamiltoné lett a pole

Lewis Hamilton Forma-1-es pályafutása kilencedik évében megszerezte első monacói pole-ját. A Mercedes angolja a végén hibátlanul vezetett, míg csapattársa, a 2013-14-es győztes Nico Rosberg a döntő pillanatban (is) hibázott, nem bírta a nyomást, a 2. lett.


A délutáni hűvösebb idő betett a Ferrarinak, a délelőtti edzéselsőség után Sebastian Vettelnek meg kellett elégednie a 3. rajtpozícióval. Volt csapata, a Red Bull idei legjobb időmérős teljesítményének örülhetett, Daniel Ricciardo és Danyiil Kvjat a 4-5. pozíciót csípte meg.
Kimi Räikkönen folytatta a gyenge időmérős szereplést, a 6. helyet hozta a másik Ferrarival.
A top10 további helyein a jelentős formajavulást mutató Force Indiával Sergio Perez, a monacói “specialistának” számító Pastor Maldonado, valamint az edzéseken ígéretesebbnek látszó Toro Rossók osztoztak.
Jenson Button (12.) Nico Rosberg első hibája miatt csúszott le a Q3-as részvételről, Fernando Alonso azonban a McLaren műszaki hibája miatt már a Q2 elején búcsúzott.
Így zajlott az időmérő
Felhős, szürkés, hűvös időben (19 fokos levegő-, 29 fokos aszfalthőmérséklet) kezdődött a Monacói Nagydíj kvalifikációja Monte-Carlóban. A Sebastian Vettel elsőségével végződő utolsó szabadedzés után nagy kérdés volt, hogy a Ferrari az időmérőn is veszélyes lehet-e.


A Q1 elején mindenki igyekezett egy-két biztonsági kört futni, ugyanis az eső érkezését sem lehetett kizárni. Az első körök után a Mercik gyorsan maguk mögé utasították Vettelt, még a keményebb, lágy keveréken.
Az első komoly szuperlágyas kört a sauberes Felipe Nasr futotta, a 4. helyre ugrott fel. De miután a többi autóra is felkerült, végül sem neki és csapattársának is keveset adott a tapadósabb gumi, kiestek, ahogy az edzéseken is lassú Williamsszel Valtteri Bottas, és a két Manor is.
 Az élen a két Mercedes mögött a Toro Rossók és Red Bullok sorakoztak, igaz, Carlos Sainz Jr.-ra vizsgálat várt, ugyanis nem ment ki mérlegelésre, amikor hívták.


A Q2 első kiesője hamar meglett, Fernando Alonso a Ste Devote, azaz az első kanyar után műszaki hibával félreállt, kiszállt a versenyből. Közben az első vére a Ferrariké volt, Vettel és Räikkönen állt fel az első két helyre.
Rosberg jó hét tizeddel honfitársa elé ugrott, de Hamiltonnak nem volt meg a tempója, ezredre ugyanannyit futott, mint Vettel, így a 3. helyre került.
Míg a végén Hamilton valamennyit javítani tudott, Rosberg egy kicsit a tavalyi évet ismételte, a Ste Devote-ban csúnyán elfékezte magát, kiszaladt a bukótérbe. Emiatt többek között Jenson Buttonnak is vissza kellett vennie az első szektorban, ki is esett. Vele együtt búcsúzott Romain Grosjean, Nico Hülkenberg, Felipe Massa és az elején elvérző Alonso.
A Q3 első érdemi körein Hamilton és Rosberg állt az első két helyre, mögöttük Vettel, a Red Bullok és a Toro Rossók. Az utolsó menetre Hamilton ment ki előbb, Rosberg egy negyed körrel követte.


Hamilton az utolsó körén még lefaragott két tizedet, míg Rosberg újra elfékezte magát az első kanyarban, így feladta, a kör végén bement a bokszutcába – az angol pilótának meglett az első monacói Forma-1-es pole-ja. A harmadik helyet Vettel hozta.
Mögötte a két Red Bull, majd csapattársa, Kimi Räikkönen, a Force Indiá-s Sergio Perez, végül a Toro Rossók és Pastor Maldonado osztoztak a helyeken.
Monacói Nagydíj, kvalifikáció, Monte-Carlo, 2015.05.23.

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.