Ecclestone 2 milliárdért adná a Forma-1-es autókat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.23. 11.15

A Forma-1 ura elmondta, hogyan működne a kliensautós rendszer: a jelentkezők tőle vehetnének 15 millió dollárért egy teljes, kétautós csomagot.

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport múlt csütörtökön ülésén sok szó esett a kliensautók bevezetéséről. Végleges koncepciót nem dolgoztak ki, de most, Monacóban az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone elmondta a saját változatát.
Az angol üzletember elképzelése szerint a Formula One Management szerezné be az egyenautó+egyenmotor csomagokat, amelyeket szabott áron, 15 millió dollárért adna a jelentkezőknek. Szerinte ezzel azonnal megoldódnának a kis- és középcsapatok pénzügyi gondjai.


“Nagyon régóta erőltetem az egyenautó plusz egyenmotor összeállítást, minden menne ugyanígy, csak a csapatoknak nem kellene tökölni az autókkal. Szóval lenne négy-öt ilyen csapat, a nagy konstruktőrök meg csinálnák a saját dolgukat, ahogy akarják.
“Mindegyik (kliens)kasztni ugyanolyan lenne, emellett megegyeznénk valamelyik motorgyártóval. Ez így működhetne.”
“Január elsejére két kész autót adnék 15 millió dollárért (4,2 milliárd Ft). Mi fizetnének érte, ha többe kerül, akkor így jártunk, ha kevesebbe, akkor még jobb. Mehetnének versenyezni. Még az utolsó csapat is 50 millió körül kap, szóval így még maradna is 35 milliójuk. Szeretném, ha 70 millióból bárki csapatot tudna működtetni.”
A kérdésre, hogy ezzel nem szakadna-e végleg két ligára a mezőny, Ecclestone így felelt: “Miért, most nem így van?”
Az F1 ura szerint az ötlete a fizetős versenyzőket is eltüntetné a sportágból:

Ördögi kör - gazdagok tovább gazdagodnak, a szegények legfeljebb túlélnek


“Ahelyett, hogy fizetős pilótákat kellene felhajtani, a csapatok tehetségeket ültethetnének az autóba. Sokkal több tehetség jutna a Forma-1-be. A nagyobb csapatok is hülyék, mert így akármikor találhatnának két rohadt jó pilótát, nem kellene annyit fizetniük, mint ma.”
A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn jelezte, hogy ők biztosan nem kérnek ebből a megoldásból, többek között azét sem, mert szerinte a győzelemre, dobogós helyezésekre automatikusan esélytelen másodosztályú csapatok szponzorokat sem tudnának szerezni.
“Hát hogyne találnának szponzort!” – mondta Ecclestone. “A nagyok helyében egy kicsit aggódnék is, mert a klienscsapatok jóval kisebb összegért is megegyezhetnének a szponzorokkal, akik cserébe ugyanolyan jó tévés megjelenést kapnának. Nézzük csak meg, hogy most is milyen küzdelem van a középmezőnyben, az mindenképp a tévébe kerül. Hát nem mindegy, hogy az autót ki gyártotta?”

Kommentek

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.