Az alkohol okozta problémák csökkentéséért és megelőzéséért küzdő európai szervezet, az Eurocare ismét az alkoholreklámok F1-es betiltását követeli az FIA-től. A 25 európai ország 57 egészségügyi szervezetét tömörítő társaság most éppen arra hivatkozik, hogy az alkoholmárkák megjelenítésével az F1 szembemegy az EU audiovizuális médiaszolgáltatásokra vonatkozó direktívájának szellemiségével, sőt az alkoholgyártók által önként vállalt normákkal is.

Jelenleg a Johnnie Walker a McLaren és az F1 szponzora, a Martini a Williams névadó szponzora, a Force India pedig a Smirnofftól és a Kingfishertől kap pénzt. A szervezet főtitkára, Mariann Skar szerint lépni kell, mert a motorsport és az ittas vezetés minden szempontból összeegyeztethetetlen.

“Az F1 nem ismeri fel, hogy mennyire nagy felelőssége lenne ebben az ügyben, miközben öt másodpercenként mutat alkoholreklámot 500 millió nézőnek” – mondta Skar.

Az Eurocare idézett egy felmérést is, ezek szerint a tavalyi Monacói Nagydíjon percenként 11 utalás volt látható valamilyen alkoholmárkával kapcsolatban. Az Eurocare valószínűleg egyedül azt nem ismerte fel, hogy az F1-nek jelenleg mindenre szüksége van, csak újabb szponzorok elüldözésére nem.