F1: Keresik a következő gumiszállítót

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.22. 11.35

A Nemzetközi Automobil Szövetség megnyitotta a pályázatot a Forma-1 2017-től való gumiellátására. A Pirelli és a Michelin lehet versenyben.

A Pirelli 2011 óta tölti be a Forma-1 kizárólagos gumiszállítójának szerepét, de jelenlegi szerződése 2016 végén lejár. 
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) most pályázatot hirdetett a sportág 2017-től való ellátására, és az olasz cég mellett az FIA-elnök Jean Todt hazai favoritja, a francia Michelin is képben lehet, gumiháború azonban nem várható.


“Pillanatnyilag egy szállítóra vonatkozik a kiírás. Hogy 2017-ben is itt leszek, vagy egy jachtról, pezsgőt szürcsölgetve nézem a futamot, majd kiderül. A pályázat kiírása után az FIA mérlegeli majd a jelentkezők műszaki lehetőségeit, és aztán lényeges még az is, hogy mit mond a kereskedelmi jogok tulajdonosa (Bernie Ecclestone-ék – a szerk.). Megvannak a határidők, az év végére minden kiderül” – mondta Monacóban a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery a jövőt illetően.


Mind a Pirelli, mind az újra érdeklődő Michelin szeretné egyébként, ha a Forma-1-ben a jelenleginél nagyobb, 18 colos kerekekre térnének át, azonban míg az olasz gyártó eddig – a számos kritika ellenére – örömmel szolgálta ki a sportág felől érkező igényeket, a francia rivális határozott szándéka, hogy kimondottan tartós, “elkoptathatatlan” gumikat szállítson.
A Pirellit ugyanakkor újra kényelmetlen helyzetbe hozták, hiszen a gyártó figyelmeztetése ellenére a Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport a múlt héten arról döntött, hogy 2016-tól nem a szállító, hanem a csapatok dönthetik majd el, melyik keverékeket kívánják használni a versenyhétvégéken.


“Ezt illetően Charlie-val (Whiting, F1-es versenyigazgató) és az FIA-val együttműködve dolgozunk a nézők számára izgalmas, ugyanakkor megfelelően biztonságos megoldáson” – nyilatkozta Hembery. 
A német  Auto Motor und Sport szerint a tervezet alapján a Pirelli négyről hatra növelné a keverékek számát, ugyanakkor vétójoga lenne az általa legkevésbé biztonságosnak ítélt keverék választását illetően, azaz ötöt-ötöt ajánlhatna egy-egy hétvégére.

Kommentek

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.