A Forma-1-et keretbe foglaló, multilaterális szerződés, a Concorde Agreement 2012 végi lejárta után változtattak a sportág irányításán, a szabályok megalkotását a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az ún. Stratégiai Munkacsoport kezébe adta.


A 2013-ban létrehozott kupaktanácsban az F1 kereskedelmi jogait birtokló CVC befektetési csoport, még pontosabban a szervezést végző cég, a Formula One Management nevében Bernie Ecclestone, az FIA képviseletében az elnök, Jean Todt szerepel hat-hat szavazattal, mellettük hat csapat (a Mercedes, a Red Bull, a Williams, a Ferrari, a McLaren és a tavalyi “best of the rest”, a Force India) kap helyet egy-egy vokssal.
A Stratégiai Munkacsoport az értelemszerű érdekellentétek miatt elmúlt másfél évben igen nehezen jutott egyről a kettőre, emellett folyamatosan kritikákat kapott a kicsiktől, akik nem rendelkeznek benne képviselettel.
Mostanra már a benn ülő kiváltságosok szerint sem jó a rendszer. A Force India helyettes csapatfőnöke Bob Fernley Monacóban egyenesen azt mondta, a Stratégiai Munkacsoport “alkalmatlan”:


“Úgy gondolom, hogy a Stratégiai Munkacsoport alkalmatlan a feladatára, világos programot kellene kidolgoznunk. Az elmúlt másfél-két évben a Stratégiai Munkacsoport semmilyen komoly eredményt nem tudott felmutatni. Hatékonyabban működő rendszer kellene. Régen, amikor Bernie és Max (Mosley, FIA-elnök) kezében volt az irányítás, pontosan tudtuk, hogy merre tart a Forma-1.”
A Red Bull főnöke, Christian Horner egyetértett: “Minden csapat a maga érdekeiért küzd. A Forma-1-et az FIA felügyeli és a FOM szervezi, szóval nekik kellene megmondani, hogy milyen is legyen az F1. Igen, mindannyian szeretnénk, ha gyorsabbak lennének az autók, belemenősebben lehetne versenyezni, de sosem jutunk mindenki számára kielégítő megoldásra.”


“Bernie-nek és Jeannak kellene összeülnie, hogy megmondják, szerintük milyen legyen a Forma-1, hogyan működjön az irányítása, mondják meg, milyen motorok lesznek, mi pedig majd eldönthetjük, hogy részt akarunk-e venni. Ha a csapatokra bízzuk, hogy megegyezzenek a szabályokról, akkor sosem jutunk semmire.”
A Toro Rossót vezető Franz Tost is ezt panaszolta: “Túl sok mindenről tárgyalunk, túl sok felesleges ülést tartunk. Bernie-nek és Jeannak kellene dönteni, felesleges megkérdezni a csapatokat, hogy mit akarunk, mert úgysem tudunk megegyezni.”