Alkalmatlan gittegylet vezeti a Forma-1-et?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.22. 12.45

A Forma-1-es csapatfőnökök szerint a sportág szabályait előkészíteni hivatott Stratégiai Munkacsoport alkalmatlan a feladatára.

A Forma-1-et keretbe foglaló, multilaterális szerződés, a Concorde Agreement 2012 végi lejárta után változtattak a sportág irányításán, a szabályok megalkotását a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az ún. Stratégiai Munkacsoport kezébe adta.


A 2013-ban létrehozott kupaktanácsban az F1 kereskedelmi jogait birtokló CVC befektetési csoport, még pontosabban a szervezést végző cég, a Formula One Management nevében Bernie Ecclestone, az FIA képviseletében az elnök, Jean Todt szerepel hat-hat szavazattal, mellettük hat csapat (a Mercedes, a Red Bull, a Williams, a Ferrari, a McLaren és a tavalyi “best of the rest”, a Force India) kap helyet egy-egy vokssal.
A Stratégiai Munkacsoport az értelemszerű érdekellentétek miatt elmúlt másfél évben igen nehezen jutott egyről a kettőre, emellett folyamatosan kritikákat kapott a kicsiktől, akik nem rendelkeznek benne képviselettel.
Mostanra már a benn ülő kiváltságosok szerint sem jó a rendszer. A Force India helyettes csapatfőnöke Bob Fernley Monacóban egyenesen azt mondta, a Stratégiai Munkacsoport “alkalmatlan”:


“Úgy gondolom, hogy a Stratégiai Munkacsoport alkalmatlan a feladatára, világos programot kellene kidolgoznunk. Az elmúlt másfél-két évben a Stratégiai Munkacsoport semmilyen komoly eredményt nem tudott felmutatni. Hatékonyabban működő rendszer kellene. Régen, amikor Bernie és Max (Mosley, FIA-elnök) kezében volt az irányítás, pontosan tudtuk, hogy merre tart a Forma-1.”
A Red Bull főnöke, Christian Horner egyetértett: “Minden csapat a maga érdekeiért küzd. A Forma-1-et az FIA felügyeli és a FOM szervezi, szóval nekik kellene megmondani, hogy milyen is legyen az F1. Igen, mindannyian szeretnénk, ha gyorsabbak lennének az autók, belemenősebben lehetne versenyezni, de sosem jutunk mindenki számára kielégítő megoldásra.”


“Bernie-nek és Jeannak kellene összeülnie, hogy megmondják, szerintük milyen legyen a Forma-1, hogyan működjön az irányítása, mondják meg, milyen motorok lesznek, mi pedig majd eldönthetjük, hogy részt akarunk-e venni. Ha a csapatokra bízzuk, hogy megegyezzenek a szabályokról, akkor sosem jutunk semmire.”
A Toro Rossót vezető Franz Tost is ezt panaszolta: “Túl sok mindenről tárgyalunk, túl sok felesleges ülést tartunk. Bernie-nek és Jeannak kellene dönteni, felesleges megkérdezni a csapatokat, hogy mit akarunk, mert úgysem tudunk megegyezni.”

Kommentek

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Világrekorder izommotor a BMW 5-ösben

Új variánssal bővül a BMW 5-ös széria portfoliója. Az M550d xDrive minden egyes turbófeltöltőjére 100 lóerő jut.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.