Alkalmatlan gittegylet vezeti a Forma-1-et?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.22. 12.45

A Forma-1-es csapatfőnökök szerint a sportág szabályait előkészíteni hivatott Stratégiai Munkacsoport alkalmatlan a feladatára.

A Forma-1-et keretbe foglaló, multilaterális szerződés, a Concorde Agreement 2012 végi lejárta után változtattak a sportág irányításán, a szabályok megalkotását a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az ún. Stratégiai Munkacsoport kezébe adta.


A 2013-ban létrehozott kupaktanácsban az F1 kereskedelmi jogait birtokló CVC befektetési csoport, még pontosabban a szervezést végző cég, a Formula One Management nevében Bernie Ecclestone, az FIA képviseletében az elnök, Jean Todt szerepel hat-hat szavazattal, mellettük hat csapat (a Mercedes, a Red Bull, a Williams, a Ferrari, a McLaren és a tavalyi “best of the rest”, a Force India) kap helyet egy-egy vokssal.
A Stratégiai Munkacsoport az értelemszerű érdekellentétek miatt elmúlt másfél évben igen nehezen jutott egyről a kettőre, emellett folyamatosan kritikákat kapott a kicsiktől, akik nem rendelkeznek benne képviselettel.
Mostanra már a benn ülő kiváltságosok szerint sem jó a rendszer. A Force India helyettes csapatfőnöke Bob Fernley Monacóban egyenesen azt mondta, a Stratégiai Munkacsoport “alkalmatlan”:


“Úgy gondolom, hogy a Stratégiai Munkacsoport alkalmatlan a feladatára, világos programot kellene kidolgoznunk. Az elmúlt másfél-két évben a Stratégiai Munkacsoport semmilyen komoly eredményt nem tudott felmutatni. Hatékonyabban működő rendszer kellene. Régen, amikor Bernie és Max (Mosley, FIA-elnök) kezében volt az irányítás, pontosan tudtuk, hogy merre tart a Forma-1.”
A Red Bull főnöke, Christian Horner egyetértett: “Minden csapat a maga érdekeiért küzd. A Forma-1-et az FIA felügyeli és a FOM szervezi, szóval nekik kellene megmondani, hogy milyen is legyen az F1. Igen, mindannyian szeretnénk, ha gyorsabbak lennének az autók, belemenősebben lehetne versenyezni, de sosem jutunk mindenki számára kielégítő megoldásra.”


“Bernie-nek és Jeannak kellene összeülnie, hogy megmondják, szerintük milyen legyen a Forma-1, hogyan működjön az irányítása, mondják meg, milyen motorok lesznek, mi pedig majd eldönthetjük, hogy részt akarunk-e venni. Ha a csapatokra bízzuk, hogy megegyezzenek a szabályokról, akkor sosem jutunk semmire.”
A Toro Rossót vezető Franz Tost is ezt panaszolta: “Túl sok mindenről tárgyalunk, túl sok felesleges ülést tartunk. Bernie-nek és Jeannak kellene dönteni, felesleges megkérdezni a csapatokat, hogy mit akarunk, mert úgysem tudunk megegyezni.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.