Alkalmatlan gittegylet vezeti a Forma-1-et?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.22. 12.45

A Forma-1-es csapatfőnökök szerint a sportág szabályait előkészíteni hivatott Stratégiai Munkacsoport alkalmatlan a feladatára.

A Forma-1-et keretbe foglaló, multilaterális szerződés, a Concorde Agreement 2012 végi lejárta után változtattak a sportág irányításán, a szabályok megalkotását a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az ún. Stratégiai Munkacsoport kezébe adta.


A 2013-ban létrehozott kupaktanácsban az F1 kereskedelmi jogait birtokló CVC befektetési csoport, még pontosabban a szervezést végző cég, a Formula One Management nevében Bernie Ecclestone, az FIA képviseletében az elnök, Jean Todt szerepel hat-hat szavazattal, mellettük hat csapat (a Mercedes, a Red Bull, a Williams, a Ferrari, a McLaren és a tavalyi “best of the rest”, a Force India) kap helyet egy-egy vokssal.
A Stratégiai Munkacsoport az értelemszerű érdekellentétek miatt elmúlt másfél évben igen nehezen jutott egyről a kettőre, emellett folyamatosan kritikákat kapott a kicsiktől, akik nem rendelkeznek benne képviselettel.
Mostanra már a benn ülő kiváltságosok szerint sem jó a rendszer. A Force India helyettes csapatfőnöke Bob Fernley Monacóban egyenesen azt mondta, a Stratégiai Munkacsoport “alkalmatlan”:


“Úgy gondolom, hogy a Stratégiai Munkacsoport alkalmatlan a feladatára, világos programot kellene kidolgoznunk. Az elmúlt másfél-két évben a Stratégiai Munkacsoport semmilyen komoly eredményt nem tudott felmutatni. Hatékonyabban működő rendszer kellene. Régen, amikor Bernie és Max (Mosley, FIA-elnök) kezében volt az irányítás, pontosan tudtuk, hogy merre tart a Forma-1.”
A Red Bull főnöke, Christian Horner egyetértett: “Minden csapat a maga érdekeiért küzd. A Forma-1-et az FIA felügyeli és a FOM szervezi, szóval nekik kellene megmondani, hogy milyen is legyen az F1. Igen, mindannyian szeretnénk, ha gyorsabbak lennének az autók, belemenősebben lehetne versenyezni, de sosem jutunk mindenki számára kielégítő megoldásra.”


“Bernie-nek és Jeannak kellene összeülnie, hogy megmondják, szerintük milyen legyen a Forma-1, hogyan működjön az irányítása, mondják meg, milyen motorok lesznek, mi pedig majd eldönthetjük, hogy részt akarunk-e venni. Ha a csapatokra bízzuk, hogy megegyezzenek a szabályokról, akkor sosem jutunk semmire.”
A Toro Rossót vezető Franz Tost is ezt panaszolta: “Túl sok mindenről tárgyalunk, túl sok felesleges ülést tartunk. Bernie-nek és Jeannak kellene dönteni, felesleges megkérdezni a csapatokat, hogy mit akarunk, mert úgysem tudunk megegyezni.”

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.